Activities we do in Spanish class

Activities We Do In Spanish Class

Answers

Answer 1

Here's a sample answer:

Hola! Yo soy (insert your name here).

Este año, mis clases son (insert list of class names here).

Mi clase favorita es (insert favorite class). Me gusta poque (insert what you like about the class here).

Mi no gusta la clase de (insert least favorite class) porque (insert what you don't like about the class here.)

En mi clase de (insert random class here) mi profesor es (insert teacher's name here). Mi gusta mi profesor porque (insert what you like about the teacher here.)

En la clase de (insert random class) hay (number of students) estudiantes.

¡Gracias y adios!


Related Questions

Please hurry
Using the table below as a guideline, write out a plan for starting new habits. For the Language or Culture Resources column, try to identify three different resources: 1. A friend or contact 2. An information source, and 3. A cultural activity. In the What I Will Do column, describe as specifically as you can what you will do. And in the When I Will Do It column, write when you plan on doing these activities. See the sample below to see how you might fill out your own table.

You will have opportunities to follow up and report on your regular practice of engaging Spanish resources close to home. You will be asked in a follow up assignment to report on what you have done.



Language or Culture Resources:

What I Will Do:

When I Will Do It:

1

1

1

2

2

2

3

3

3



*Example:

Language or Culture Resources:

What I Will Do:

When I Will Do It:

1. Spanish exchange student

1. I will practice Spanish….

1. M-F between 9 and 10 am.

2. Spanish newspaper

2. I will read an article a week

2. Every Tuesday at 3:00pm

3. Spanish films

3. I will see a Spanish film every month

3. The first Friday of every month.



If you are still unsure where to begin, ask your teacher for additional ideas that can help get you started. Regardless of how you go about making your Spanish cultural connection, be sure to make a plan and to think about a longer-term strategy for getting the most from your time with your chosen resources.

This is edge 2021

Answers

Answer:

1. My friend who is a native Spanish speaker | Practice speaking Spanish with my friend for 30 minutes each

week | Every Thursday at 5 PM

2. Spanish language podcast | Listen to a Spanish language podcast for 20 minutes each day | Every morning during Break feast 

3. Spanish language TV show | Watch a Spanish language TV show for 30 minutes each day | Every evening after dinner 

Explanation:

Los números: Solve the math problems and fill in the blanks with the Spanish words for the numbers. Follow the model.1. once más once2. seis más tres3. trece menos trece4. veintiséis menos quince5. doce más ocho

Answers

Answer:

Explanation:

Once más once = 11 + 11 = veintidós = 22Seis más tres = 6 + 3 = nueve = 9trece menos trece = 13 - 13 = cero = 0veintiséis menos quince = 26 - 15 = once = 11doce más ocho. = 12 + 8 = veinte = 20

All of Alicia's friends are sick or hurt. According to the advice that Alicia gives, write a sentence for each person in which he
or she tells Alicia what is wrong.

Enrique:______________

Alicia ¿No sabes que tienes que calentarte y estirarte antes de correr?

Answers

Answer:

me duele la pierna despues de correr

Según el Corifeo, es una señal de
O a. Antigona.
O b. los dioses
O c. los centinelas.
O d. la familia.

Answers

The correct answer is

C. Los Centinelas
C. Los Centinelas is the right answer to your question

Empareja
jugar.
encontrar
entendr
pedir
church
What stems do I change to get the right answer.
PLEASE HELPPPPP​

Answers

Answer:

Explanation:

Jugar ⇒ Juego

Encontrar ⇒ Encuentro

Entender ⇒ Entiendo

Pedir ⇒ Pido

Llene el espacio con los pronombres de objeto directo necesarios

Me nos

Te os

Los los

La Las


1) Los reporteros comunican las noticias, _____ ellos comunican.
2) Ellos escriben la reseña de la película, ellos ____ escriben.
3) El critico de cine comenta la actuación de la actriz, él ____comenta.
4) El televidente ve las noticias, él 4. ____ ve por la televisión de su cuarto.
5) Escribo los temas del documental, 5. _____escribo en mi cuaderno.
6) Los reporteros hacen preguntas a nosotros, ellos _____preguntan varias cosas. 7) También dirigen las preguntas a mí, ____preguntan sobre el accidente que ocurrió.
8) Un testigo vio el accidente, _____ vio todo desde su carro.
9) La policía también entrevistó al testigo, _____ entrevistó durante unas horas. 10) El locutor lee las noticias, _____ lee con mucho cuidado.

Answers

Answer:

Explanation:

1 nos

2 la

3 la

4 la

5 los

6 nos

7 me

8 lo

9 le

10 las

HELP MEH ANSWER WITH A REAL ANWAER FRM THE WORD CHOICE 20 POINTSQuestion 10(Multiple Choice Worth 1 points)

(05.06 LC)

Read the text and the question. Then, choose the correct option to answer the question.

¡Hola, chicos! Me llamo Faustina y viajé a Managua, Nicaragua, con mis padres. Nos quedamos en un hostal. El hostal en Nicaragua solo tenía ventiladores en las habitaciones dobles. El servicio de internet era de las 6 de la mañana a las 11 de la noche. El hostal solo tenía agua fría. El hostal servía el desayuno con café orgánico de Nicaragua y jugo de la pitahaya por las mañanas.

Based on the text, what service was offered from 6:00 a.m. to 11:00 p.m.?

Air conditioning
Breakfast
Internet
Room service

Answers

The answer is internet

Answer: Internet

Explanation:I speak that español

El profesor de arte es optimiste or optimist

Answers

El profesor de arte es optimistA
El profesor es a optimista

1. servir / yo:

Enter Text
enter answer
2. servir / tú:

Enter Text
enter answer
3. preferir / él:

Enter Text
enter answer
4. reírse / nosotros:

Your answer nosotros nos reímos
nosotros nos reímos
5. sentirse / ustedes:

Enter Text
enter answer
6. divertirse / yo:

Enter Text
enter answer
7. divertirse / ella:

Enter Text
enter answer
8. vestirse / usted:

Enter Text
enter answer
9. vestirse / yo:

Enter Text
enter answer
10. morir / tú:

Enter Text
enter answer
11. pedir / nosotros:

Enter Text
enter answer
12. dormir / él:

Enter Text
enter answer
13. dormir / yo:

Enter Text
enter answer

Answers

Yo sirvo
Tú sirves
Él prefiere
Nosotros nos reímos
Yo me divierto
Ella se divierte
Usted se viste
Yo me visto
Tú mueres
Nosotros pedimos
Él duerme
Yo duermo

What is the function of the "se in the sentence, Nunca se sabe.
A.) reflexive se
B.) se replacing le
C.) impersonal se
D.) Yo no sé

Answers

Answer:

Explanation:

not sure

Se means referring to knowledge you can say No se it’s I don’t know and si se I know it all depends on the words used next to it but it’s main meaning is knowledge so C is most likely the correct awnser

Stem changing verb for vestir / they

Answers

Answer:

Ellos(they) visten(vestir)

Ellos visten. Present tense, stem changes for vestir(to wear) happens on all of the forms like yo, tu etc except nosotros and vosotros

Yo ___________________ en la cafetería de la escuela. (comer)

he comado

he comido

ha comido

ha comado

Answers

Answer:

he comido

Explanation:

hope it helps!

Yo he comido en la cafetería de la escuela

A la del de la en el en la

Answers

Answer:

A la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en laA la del de la en el en la.

Explanation:

A la del de la en el en la

como clasificarias el verbo Alargate utilizado por la autora en el primer verso de la primera estrofa de rio grande de loiza

Answers

El verbo alárgate, sería un comando debido a que manda a alguien más a realizar otra acción. También podría clasificarse como modo imperativo.

¿Cómo clasificar los verbos?

Para clasificar el verbo "alárgate" debemos fijarnos en la intención del verbo. En este caso sería un comando o modo imperativo debido a que manda a otro personaje a realizar una actividad diferente.

Adicionalmente, podemos inferir que la autora incluye este verbo para dirigirse a la segunda persona del singular, el sujeto "tú". Si quisiéramos conjugar este verbo para otros pronombres sería así: alárguense, alarguémonos, entre otros.

Aprenda más sobre verbo en: https://brainly.com/question/11637663

#SPJ1

cuál es son las partes de esa invitación la escuela de baile can can invitar gran kermés para reunir fondos a fin de remodelar nuestro salón de baile los esperamos el próximo sábado 26 de marzo en el salón de eventos del parque ms huapi le empezamos a las 4 de la tarde habrá coreografías grandes empresas no faltes​

Answers

Answer:

cierto cierto cierto cierto

Redactar un párrafo en el que describe la siguiente imagen de una mariposa alimentandose de una flor. Este párrafo debe tener una oración tesis, ocho oraciones de desarrollo y una oración de cierre. Evite las repeticiones y las faltas ortográficas y sintácticas. Incluya conectores y los conceptos explicados en clase.

Redactar un prrafo en el que describe la siguiente imagen de una mariposa alimentandose de una flor.

Answers

El párrafo que describe la imagen de una mariposa alimentándose de una flor con los conceptos requeridos podría ser:

La mariposa de la imagen es colorida y se alimenta del néctar que produce la flor. Tiene tonos amarillos que combinan con el tono naranja de la flor, que es hermosa y majestuosa. La dinámica de la naturaleza es sublime. Podemos observar que la mariposa recolecta néctar, ayuda y poliniza la planta. A través de la interacción entre los seres vivos, vemos como los ecosistemas están interconectados, lo necesitamos para lograr el equilibrio. Por lo tanto, la imagen muestra la belleza de la naturaleza que debemos proteger.

¿Cómo escribir un texto efectivo?

Es necesario estructurar lógicamente tus ideas en introducción, desarrollo y conclusión, para una mayor claridad y comprensión del mensaje explicado en el texto.

Por lo tanto, puedes mejorar tus habilidades de escritura a través de la práctica de lectura y actividades que te ayuden con técnicas para escribir mejor.

Encuentre más sobre el texto descriptivo en:

https://brainly.com/question/988168

#SPJ1

ASÍ SE DICE capítulo 5: Los verbos de bota e →ie
Conjuga los verbos en el presente indicative.
EMPEZAR
PENSAR
PERDER
PREFERIR
QUERER
SENTIR
TATA
Yo
empiezo

sientes
ÉI, Ella,
Ud.
I
quiere
pensamos
TAAT 77
Nosotros
Nosotras
Vosotros
Vosotras
Ellos,
Ellas, Uds.
empezáis
perdéis
preferis
piensan

AS SE DICE captulo 5: Los verbos de bota e ieConjuga los verbos en el presente indicative.EMPEZARPENSARPERDERPREFERIRQUERERSENTIRTATAYoempiezoTsientesI,

Answers

Answer:

you lose

Explanation:

Tú empiezas
El empezó
Nosotros empezamos
Ellos empezarán
Yo pienso
Tú piensas
El piensa
Nosotros pensamos
Vosotros pensaiz
Yo pierdo
Tú pierdes
El pierde
Nosotros perdemos
Vosotros perdéis
Ellos pierden

Tienes _________ para la cena? Do you have anything for dinner?
A.) algo
B.) algun
C.)nada
D.) nadie

Answers

Answer:

A.) algo

Explanation:

The answer is A) algo

resumen del capitulo desde el exilio de libro desterrados de
alfredo molano porfa doy 50 puntos

Answers

Esta es una breve descripción del capítulo Desde el exilio del libro Desterrados de Alfredo Molano:

La crónica Desde el exilio narra al autor ya en Barcelona, ciudad a la que tuvo que viajar para exiliarse por estar amenazado por grupos paramilitares en su propio país, Colombia, a causa de sus investigaciones periodísticas. Este primer episodio funciona como la manera de presentar las crónicas que continúan y la temática de las vivencias de personas que sufrieron las consecuencias de los grupos paramilitares.

¿Quién es Alfredo Molano y cuáles son las características de Desterrados?

Alfredo Molano Bravo fue un escritor y periodista colombiano. Publicó Desterrados: crónicas del desarraigo en el año 2001.

Este libro narra las historias de siete personajes y como ellos sufren el destierro en su país Colombia a causa de las amenazas de muerte de los grupos paramilitares.

El primer capítulo, Desde el exilio, es la historia del autor ya exiliado en Barcelona, España.

Puedes chequear más información sobre Colombia en el siguiente link https://brainly.com/question/2209865

#SPJ1

28-29. ¿A ti ___ gust ___los deportes? -Sí, a mí ___ gust__ mucho.

30-31. A ti ___gust __ la ensalada y comes mucha. Pero a mí no ___ gust ___

32. Me gust ___comer frijoles.

33. El arte me interes ___mucho.

34. No me interes ___las matemáticas.

35-36. -¿A ti ___aburr ___tus clases? -No, a mí ___interes__ todas.

28-29. A ti ___ gust ___los deportes? -S, a m ___ gust__ mucho.30-31. A ti ___gust __ la ensalada y comes

Answers

a ti te gustan los deportes? si, a mi me gustan mucho.
a ti te gusta la ensalada y comes mucha. pero a mi no me gusta
me gustan comer frijoles
el arte me interesa mucho
no me interesa las matematicas
a ti te aburren tus clases? no, a mi me interesa todas.

Say which foods you like and don't like
Estas personas están en el supermercado y hablan de comidas y bebidas.
Escribe oraciones sobre lo que les gusta o no les gusta, según las opiniones.
(Write sentences about the foods these people like and dislike.)
modelo: la señora Medina: «El yogur es bueno.»
A la señora Medina le gusta el yogur.

Answers

Juan: "Me encanta la pizza de pepperoni, pero no me gusta la pizza vegetariana."
A Juan le gusta la pizza de pepperoni, pero no le gusta la pizza vegetariana.
Sofía: "No me gusta el café, prefiero el té."
A Sofía no le gusta el café, prefiere el té.
Luisa: "El chocolate es mi debilidad, me encanta."
A Luisa le encanta el chocolate.
Roberto: "No me gustan las verduras, pero amo las hamburguesas."
A Roberto no le gustan las verduras, pero ama las hamburguesas.
Carmen: "Me gusta mucho el arroz con pollo, es mi comida favorita."
A Carmen le gusta mucho el arroz con pollo, es su comida favorita.
Mario: "No me gusta la cerveza, prefiero el vino tinto."
A Mario no le gusta la cerveza, prefiere el vino tinto.

Write the correct sentence: tengo dos Hermanas (pequeno)

Answers

Answer:

i have 2 sisters

Explanation:

hermanas-sisters dos-2 tengo-have

Spanish: Yo tengo dos hermanas pequeñas
English: I have two little sisters

Summer of the mariposas chapter 16 summary

Answers

Ummmm where’s the rest of the question , how am I supposed to do a summary of mariposas chapter 16 when there’s no little verse of it here

es mejor dar...fill in the blanks activity unlimited attempts left due march 21st 11:59 pm rewrite these sentences in the preterite tense. questions modelo yo te doy un abrazo. yo te example answerdiend example answer un abrazo.

Answers

The way to rewrite these sentences  in the preterite is Antonio le dio un beso a su madre, and los invitados le dieron gracias a la familia.

What is the preterite tense?

The preterite tense in Spanish is used to talk about completed actions that occurred in the past. It is a simple past tense that indicates a specific moment in time when an action began and ended.

To form the preterite tense, regular verbs ending in -ar, -er, and -ir follow different rules. Here are some examples:

The preterite tense in Spanish is used to talk about completed actions that occurred in the past. It is a simple past tense that indicates a specific moment in time when an action began and ended.

To form the preterite tense, regular verbs ending in -ar, -er, and -ir follow different rules. Here are some examples:

Regular -ar verbs:

hablar (to speak):hablé (I spoke)hablaste (you spoke)

Regular -er and -ir verbs:

comer (to eat):comí (I ate)comiste (you ate)

Note: This question is incomplete; here are the missing sentences:

Antonio le da un beso a su madre

Los invitados le dan gracias a la familia

Learn more about the preterite in https://brainly.com/question/10977983

#SPJ1

¿el LEC y el liquido intersticial son lo mismo?

Answers

De acuerdo con la información, podemos inferir que el LEC y el líquido intersticial no son lo mismo.

¿El LEC y el líquido intersticial son lo mismo?

El líquido intersticial es una parte específica del LEC y se encuentra en los espacios entre las células del tejido. Mientras que el LEC tiene funciones generales en el transporte de nutrientes y la eliminación de desechos, el líquido intersticial nutre las células y facilita el intercambio de sustancias.

De acuerdo con lo anterior, podemos inferir que el LEC (Líquido Extracelular) y el líquido intersticial no son lo mismo. El LEC se refiere al líquido que se encuentra fuera de las células en el organismo e incluye tanto el líquido intersticial como el plasma sanguíneo.

Aprenda mas sobre la sangre en: https://brainly.com/question/25219051

#SPJ1

Selecciona por o para para cada espacio en blanco.

Selecciona por o para para cada espacio en blanco.

Answers

Answer:

Explanation:

porparaParaporpara.... porparaParapara

please help. I will mark brainliest ....
thanks so much

please help. I will mark brainliest .... thanks so much

Answers

Answer:

me gusta mas la leche que que la agua pero dr.pepper que la leche

fill in each blank with the most appropriate form of the imperfect subjunctive

1. En la escuela yo quería una novia que me _____________ mucho. (QUERER)
2. Cuando era joven, era necesario que yo ____________ a la escuela todos los días. (ASISTIR)
3. Cuando era niño, mi madre quería que yo ___________ (COMER) mucho.
4. En la escuela yo quería amigos que_____________ ricos. (SER)
5. Nosotros queríamos que nuestras maestras _____________ la televisión en clase. (ENCENDER)
6. Cuando era niño no me gustaba que mi madre me ______________. (MOLESR) (AT is supposed to be on molesr but it wouldn't allow me to post)
7. En la escuela secundaria era importante que tú ________________ la tarea. (HACER)
8. Cuando era niño, mi madre quería que yo no ___________ (DECIR) mentiras.
9. Cuando era joven mi abuela me pedía que yo me _____________ bien en la clase. (PORTAR)
10. Mi abuela siempre quería que yo __________ mi tarea. (HACER)

Answers

1) quisiera

2) asistiera

3) comiera

4) eran

5) encendieran

6) moles**ara

7) hicieras

8) dijera

9) portará

10) hiciera

** is T

Tanslate I do (hacer) into Spanish in the box below:

Answers

Answer:

Yo hago

Explanation:

"I do" becomes "Yo hago".

The I becomes yo and the do becomes hago, according to hacer's first-person conjugation.

Good luck to you!

“Yo hago” is correct (:

¿Qué eventos ocurren en el mito narsismo?​

Answers

Answer:

algún evento es que se vio obligado a entrar en su reflejo y su maldición

Answer:

sorry I don't speak mexican

Explanation:

no habla Espanol

Other Questions
your friend writes 4.8% as 4.888 is your friend correct? The ratio of the number of boysto the number of girls in Mr.Jefferson's class is 2 to 3. If there are18 girls in Mr. Jefferson's class, howmany boys are there? Bob rents a dump truck. The dump truck costs$85 per day and $0.35 per mile. Which expressionbelow would help Bob figure out how much (p) therental will cost him for a day? A cruise ship needs to book at least 2,052 passengers to be profitable, but the most passengers the ship can accommodate is 2,462. Model the numbers of passengers that need to be booked to ensure the cruise line makes a profit, using a compound inequality. Intraperitoneal organs include the ______, most of the ______, and parts of the large intestine. multiple select question. stomach liver small intestine pancreas A researcher conducts a study on the effects of task difficulty (easy, hard) and presence of others (no one else present, 5 other people present) on task performance. Task performance is assessed by measuring how many Sudoku puzzles a participant is able to complete in 30 minutes. Below are the mean numbers of correct responses for each of the resulting conditions in the study. Easy Difficult No one else present 7 9 Five others present 14 2 The results from this study indicate there is ________________________________________. PLEASE HELP ASAPThree key features of a linear function are described as shown. The graph of the function has a y-intercept of (0, 3) . The function is increasing over its entire domain. The x-intercept of the function is (-4, 0). Mr. Barker has 18 boys and 27girls in choir. He wants eachstudent standing in a row thatis either all boys or all girls.What is the greatest number ofstudents that can stand in eachrow? How many rows of boysare there? How many rows ofgirls are there? The cost of producing transistors decreases by 20% every year. If it currently costs $540 to produce a billion transistors, how much will it cost to produce a billion transistors in 10 years? I mark brainliest!What is the domain of the square root function graphed below? x>1x_>1x>3x_>3 the 1739-43 war of jenkins ear was fought between britain and what european power? Which party supported the idea of a federal bank and federal support for a road system? ___ or breakthrough products are brand new products that establish a completely new market or radically change both the rules of competition and consumer preferences in a market.O PioneersO Internal R&DO technological 10. A student adds 15 g of baking soda to 10 g of acetic acid in a beaker. A chemical reaction occurs and a gas is given off. After the reaction, the mass of the products remaining in the beaker is 23 g. Has mass been conserved in this reaction? 12. The double-replacement reaction between silver nitrate and sodium bromide produces silver bromide, a component of photographic film. a. If 4.50 mol of silver nitrate react, what mass of sodium bromide is required? b. What mass of silver bromide is formed? What is the equation of the line that passes through the points (2, 1) and (1, 10)? Write an 5 paragraph analytical about character identity in the play Antigone and the bookThings Fall Apart. Examine a character from both texts. In your essay, analyze how a characters sense of identity changes. Mr. Fuad and Mr. Razak live as neighbours in a village near the sea. Mr. Fuad is a fisherman while Mr. Razak teaches at a school in the village. Photograph 1 shows a set of breakfast for a healthy a man. Boiled egg Sandwich Tea Watermelon (a) Study the set of food. State whether the set is more suitable for Mr. Fuad or Mr. Razak. Justify your answer. b) Suggest a breakfast set that is suitable for the individual that you did not choose in 6(a). Tyler earned $364.80 at his job when he worked for 16 hours. How much money did he earn each hour? application's of kirchoff's law