Answer:
1. Me estoy enviando mensajes electrónicos.
2. El profesor Arce le da el dinero en efectivo a su cliente.
3. Les prestamos ropa.
4.Mis padres me explican los problemas de mi primo.
Explanation: Hope it helps :)
The four sentences using Indirect Object Pronouns, taking into account the information in the table, are:
Yo le escribo mensajes electrónicos a mi clienta.El profesor Arce le da problemas a mi novia.Tú me prestas la corbata a mí.Nosotros les pagamos con dinero en efectivo a ustedes.Indirect Object Pronouns IOP in Spanish.
This type of pronoun serves to identify the noun on which the action falls, also called indirect object. In Spanish, the IOP, taking into account the personal pronouns are:
Yo: me Tú: te Usted: le Él: le Ella: le Ello: le Nosotros / Nosotras: nos Vosotros / Vosotras: os Ustedes: les Ellos / Ellas: les
To use the correct IOP, you must identify the noun in the sentence, replace it with the appropriate personal pronoun, and use the corresponding indirect object pronoun with the help of the guide above.
If you want to learn more about Indirect Object Pronouns in Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/2561147?referrer=searchResults
Read and choose the correct word for the blank that matches the image.
A glass of milk
La ________ es blanca.
leche
maíz
uva
agua
Answer:
leche
Explanation:
I'm 10000% sure!
Irregular Yo Forms
Fill in with the Yo form of the verbs given
Decir (to say, to tell) 9. Saber (to know info)
Hacer (to do, to make) 10. Conocer (to know a person)
Conseguir (to get, to obtain) 11. Dar (to give)
Seguir (to follow) 12. Ver (to see)
Poner (to put, to place) 13. Salir (to leave)
Suponer (to suppose) 14. Valer (to be worth)
Traer (to bring) 15. Ir (to go)
Caer (to fall) 16. Conducir (to drive)
Answer:
hey there
decir: digo
saber: sé
hacer: hago
conocer: conozco
conseguir: consigo
dar: doy
seguir: sigo
ver: veo
poner: pongo
salir: salgo
suponer: supongo
traer: traigo
ir: voy
caer: caigo
conducir: conduzco
Hope this helped! I'm currently trading questions, if you know chemistry or know anybody that does pls consider helping me with one of my questions! thx
What does Mrs. Morningstar think Sancho wants to do?
Sing
Use phone
Eat her
Answer: eat her:)
Explanation:
Answer:
c
Explanation:
Which of the following words means "horsey" in Spanish?
O A. Caballo
O B. Vaca
O C. Caballito
O D. Vaquita
The word that means "horsey" in Spanish is: C. Caballito
What is the Spanish word?The Spanish word is "Caballito." It implies that"horsey" or "little horse" in English.
In Spanish, the word "caballito" (option C) means "horsey" or "little horse. " One can say that It is a smaller version of the word "caballo" (option A), which means "horse" in English. The word that is said to ve ending "-ito" in "caballito" means a smaller or more affectionate version of the noun, so the word translates to "horsey" or "little horse. "
Therefore, option C, "Caballito," is the correct answer for "horsey" in Spanish.
Read more about Spanish word here:
https://brainly.com/question/33396051
#SPJ2
pls help dont have long till have to turn in
15. Use the subject/verb combinations given to create (en español) a complete sentence to say what was happening when an interruption occurred.
Modelo: Yo / enseñar & yo / oír la explosión. = Yo estaba enseñando la clase cuando oí la explosión.
Marisol y Roberto / jugar & ellos / oír una explosión
16. Use the subject/verb combinations given to create (en español) a complete sentence to say what was happening when an interruption occurred.
Modelo: Yo / enseñar & yo / oír la explosión. = Yo estaba enseñando la clase cuando oí la explosión.
el humo / salir de la ventana & los bomberos / llegar
According to the information, the sentences would look like this: Marisol y Roberto estaban jugando cuando oyeron la explosión, y El humo salía de la ventana cuando los bomberos llegaron.
How to create sentences from the combination of words?To create sentences from the combinations of words we must take into account the model. In this the verbs are conjugated in the past tense and express a cause-effect relationship. According to the above, the sentences that we could form from the words would be:
Marisol y Roberto estaban jugando cuando oyeron la explosión.El humo salía de la ventana cuando los bomberos llegaron.Learn more about sentences in: https://brainly.com/question/18728726
#SPJ1
What kind of meat does the speakers mom prepare for lunch ?
Answer:
Hello, I can help but we need the recording/transcript of the audio.
Explanation:
¿Cuales son las características, presencia e importancia en la historia, denominación y función que desempeñan en el desarrollo de la trama individualmente los personajes de el principito?
El Principito es una novela corta del escritor y aviador francés Antoine de Saint-Exupéry. La historia cuenta la aventura de un aviador que aterriza en el desierto del Sahara y conoce a un pequeño príncipe proveniente de un pequeño asteroide. Los personajes de El Principito son muy importantes en la trama de la historia. A continuación, se describen las características, presencia e importancia de algunos de los personajes de la novela:
1. El Principito: El personaje principal de la novela es el Principito, quien es un niño pequeño proveniente de un pequeño asteroide. Tiene una gran curiosidad por descubrir y aprender nuevas cosas. Es un personaje amable, inocente, y cariñoso.
2. El Aviador: El aviador es un personaje secundario pero importante en la trama, ya que es él quien cuenta la historia del Principito. Es un hombre solitario y soñador, que se encuentra en el desierto del Sahara debido a un accidente aéreo.
3. La Rosa: La Rosa es un personaje que representa el amor y la fragilidad. Es la rosa que el Principito deja en su planeta, y a la que añora durante toda la novela. La Rosa es un personaje vanidoso y egoísta, pero también es la rosa que el Principito ama.
4. El Zorro: El Zorro es un personaje que le enseña al Principito el valor de la amistad y el amor. Le enseña que lo esencial es invisible a los ojos y le da una gran lección sobre la importancia de las relaciones humanas.
5. El Rey: El Rey es un personaje que representa la autoridad y el poder. Es el rey de su propio planeta, pero no tiene súbditos a los que gobernar. Es un personaje arrogante y engreído.
6. El Farolero: El Farolero es un personaje que representa la importancia del trabajo y la responsabilidad. Es el farolero de su propio planeta, y tiene la tarea de encender y apagar el farol cada minuto. Es un personaje cansado y abrumado por su trabajo.
En resumen, cada personaje de El Principito tiene una función importante en la trama de la historia y representa diferentes valores y emociones. La novela es una reflexión sobre la vida, el amor y la amistad, y cómo estas cosas son esenciales para nuestra existencia.
Tú_____(recordar) todos los detalles de su pasado.
Escoge la mejor opción para completar la frase con la forma correcta del verbo poder. Choose the best option to complete the sentence with the correct form of the verb poder.
Después de vivir en los Estados Unidos por diez años, al final yo ________ ser ciudadano.
puede
podía
pude
pudo
Answer:
Después de vivir en los Estados Unidos por diez años, al final yo pude ser ciudadano.
Explanation:
This is the the past tense of the verb "Poder"
PAST TENSE (PODER)
yo → pude
tú → pudiste
él, ella, Ud. →pudo
nosotros →podimos
Vosotros →pudisteis
ellos, ellas, Uds. →pudieron
Answer:
Pude ser ciudadano
Explanation:
Mr. Zuckerman took fine care of Wilbur all the rest of his days, and the pig was often visited by friends and admirers, for nobody ever forgot the year of his triumph and the miracle of the web. Life in the barn was very good night and day, winter and summer, spring and fall, dull days and bright days. It was the best place to be, thought Wilbur, this warm delicious cellar, with the garrulous geese, the changing seasons, the heat of the sun, the passage of swallows, the nearness of rats, the sameness of sheep, the love of spiders, the smell of manure, and the glory of everything.
Wilbur never forgot Charlotte. Although he loved her children and grandchildren dearly, none of the new spiders ever quite took her place in his heart. She was in a class by herself. It is not often that someone comes along who is a true friend and a good writer. Charlotte was both. Translate to Spanish
Translate to Spanish
Answer: (Caution: This might be a bit inaccurate. If it is, sorry!)
El Sr. Zuckerman cuidó muy bien de Wilbur todo el resto de sus días, y el cerdo fue visitado a menudo por amigos y admiradores, porque nadie olvidó el año de su triunfo y el milagro de la red. La vida en el granero era muy buena noche y día, invierno y verano, primavera y otoño, días aburridos y días brillantes. La vida en el granero era muy buena noche y día, invierno y verano, primavera y otoño, días aburridos y días brillantes. Era el mejor lugar para estar, pensó Wilbur, esta bodega deliciosa cálida, con los gansos garrulosos, las estaciones cambiantes, el calor del sol, el paso de las golondrinas, la cercanía de las ratas, la similitud de las ovejas, el amor de las arañas, el olor a estiércol y la gloria de todo. Wilbur nunca olvidó a Charlotte. Aunque amaba mucho a sus hijos y nietos, ninguna de las nuevas arañas tomó su lugar en su corazón. Ella estaba en una clase propia. No es frecuente que aparezca alguien que sea un verdadero amigo y un buen escritor. Charlotte era ambas cosas.
Can you help please
Answer:
I hope I have been helpful.
someone help pls lol
Answer:
A) asientosB) empiezaC) discutirD) entiendoE) explicarF) aprendieron G) repetirH) palabraExplanation:
I'm Mexican and speak fluent Spanish. Trust me, they're right.
asi se dice capitulo 6 skills practice paragraph completion with root words
limpian Your answer:
usted
juan y yo
las jovenes
yo
Answer:
Las jóvenes limpian.
Explanation:
Las jóvenes limpian.
. .
Answer:
Los jóvenes
Explanation:
Los jóvenes limpian
conocer oír saber salir tener venir
Complete each one of the following sentences with the correctly conjugated verb form in the present tense. Only use the word bank above.
Felipe _________________música reggae cuando está en el trabajo.
Answer: oír
That means "to hear," and the rest of the sentence says "Felipe _________________ reggae music when he is at work." so it would be a logical answer.
Happy to help, have a good day! :)
Answer:
- Oye. (Oír).
Explanation:
Felipe oye música reggae cuando está en el trabajo.
...
4 Talk about indefinite or negative situations
Juan y Juana son hermanos muy diferentes. Lee lo que dice Juan y escribe
lo que responde Juana. Usa palabras afirmativas y negativas. (Use affirmative
or negative words to give Juana's opposite responses to her brother Juan's statements.)
modelo: Conozco algunos sitios Web muy interesantes.
No conozco ningún sitio Web muy interesante.
1. Siempre recibo correos electrónicos de mis amigos.
2. No mandé nada por Internet anteayer.
3. No hay ningún problema con mi computadora.
4. Los sábados quemo un disco compacto o navego por Internet.
5. Ayer tomé fotos de alguien.
6. Nunca uso cámaras digitales.
Answer:
Explanation:
Nunca recibo correos electrónicos de mis amigos.Anteayer mandé todo por internet.Hay muchos problemas con mi computadora.Los sábados ni quemo discos compactos ni navego por internet. Ayer no tome fotos de nadie.Siempre uso cámaras digitales.1 - Siempre recibo correos electrónicos de mis amigos.
-----Nunca recibo correos electrónicos de mis amigos.
2- No mandé nada por Internet anteayer.
----Mande algo por Internet anteayer.
3-No hay ningún problema con mi computadora.
----Hay un problema con mi computadora.
4-Los sábados quemo un disco compacto o navego por Internet.
---Los sábados no quemo un disco compacto o navego por Internet.
5. Ayer tomé fotos de alguien.
----Ayer no tome fotos de nadie.
6. Nunca uso cámaras digitales.
--- Siempre uso cámaras digitales.
Answer question 1 and 2 please
Answer:
Roberto es un hombre trabajador. Alejandro es un chico perezosoJu lia es una mujer alta. Guadalupe es una chica baja.put the events in order based on the reading plss
Answer:
Explanation:
\(\Huge{hi}\)
1. C
2. F
3. F
4. F
5. C
6. C
7. C
8. F
9. C
10. F
11. F
12. C
\(\boxed{atte: ecorpion}\)
Write the correct subjunctive conjugation for the following verbs that have irregular yo forms in the present indicative.
1. Caber
Yo ___
2. Salir
Los Chicos ___
3. Hacer
Tu ___
Answer:
1. Yo quepo.
2. Los chicos salen.
3. Tu haces.
Answer:
1. yo quepo
2. los chicos salen
3. tu haces
Explanation:
spanish is my first language
1. yo / ver a mis amigos / domingo
2. nosotros / ir al centro comercial/jueves
3. Papá / hacer una excursión / martes
4. tú / dar una caminata / sábado
5. mi amigo y yo / hacer la tarea / lunes
6. Alejandro y Natalia / ver las atracciones / viernes
7. yo / dar : un regalo a mi madre / miércoles
8. ustedes / ir de compras / domingo
Answer:
1. yo voy a ver a mis amigos el domingo
2. nosotros vamos a ir al centro comercial el jueves
3. Papá va a hacer una excursión el martes
4. tú vas a dar una caminata el sábado
5. mi amigo y yo vamos a hacer la tarea el lunes
6. Alejandro y Natalia van ver las atracciones el viernes
7. yo voy a dar un regalo a mi madre el miércoles
8. ustedes van a ir de compras el domingo
Explanation:
You have to know which word to use depending on the sentence. In these sentences you have to figure out which "ir" to use.
These are the complete sentences using the preterite tense:
Yo vi a mis amigos el domingo.Nosotros fuimos al centro comercial el jueves.Papá hizo una excursión el martes.Tú diste una caminata el sábado.Mi amigo y yo hicimos la tarea el lunes.Alejandro y Natalia vieron las atracciones el viernes.Yo le di un regalo a mi madre el miércoles.Ustedes fueron de compras un domingo.Preterite tense
All the verbs are conjugated in the preterite tense, which is used to talk about actions completed at some point in the past.
Check more information about the preterite tense here brainly.com/question/7789163?referrer=searchResults
what is “ good “ in spanish
Answer:
Bien or Bueno
either or
Explanation:
1. ella
2.
nosotros/ nosotras
3.
él
4.
usted (ud.)
5.
tú
6.
ellos/ellas
7.
Yo
8.
ustedes
a.
you (plural)
b.
you (singular/informal)
c.
we
d.
you (singular/formal)
e.
she
f.
he
g.
I
h.
they
Answer:
Here we must find the related word but in English.
1. Ella // e. She
2. Nosotros/ nosotras // c. We
3. Él // f. He
4. Usted (ud.) // d. you (singular/formal)
5. Tú // d. you (singular/formal)
6. Ellos/ellas /// h. they
7. Yo // g. I
8. Ustedes // a. you (plural)
I hope I've helped!SPANISH HELP!!
Choose the correct answer, in order to create a command in the "tú" form.
1: Speak more slowly (hablar)
____ más lentamente.
a. Hablas
b. Hables
c. Habla
2. Don't speak so quickly.
No ____ tan rápido.
a. Hablas
b. Hables
c. Habla
3. Write a letter to your mother (escribir)
___ una carta a tu mamá.
a. escribes
b. escribas
c. escribe
4. Don't write on the wall.
No ___ en la pared.
a. escribes
b. escribas
c. escribe
5. Johnny, sing.
Juanito, ___
a. cantas
b. cantes
c. canta
6. Johnny, don't sing.
Juanito, no ___
a. cantas
b. cantes
c. canta
7. Open the door (abrir)
___ la puerta.
a. abres
b. abras
c. abre
8. Don't open the door.
No ___ la puerta.
a. abres
b. abras
c. abre
9. Begin now (comenzar)
___ ahora.
a. comienzas
b. comiences
c. comienza
10. Don't begin now
No ___ ahora
a. comienzas
b. comiences
c. comienza
11. Buy that (comprar)
___ eso.
a. compras
b. compres
c. compra
12. Don't buy that.
No ___ eso.
a. compras
b. compres
c. compra
13. Drink the milk (beber)
___ la leche.
a. bebes
b. bebas
c. bebe
14. Don't drink the water.
No ___ el agua.
a. bebes
b. bebas
c. bebe
15. Clean the kitchen (limpiar)
___ la cocina.
a. limpias
b. limpies
c. limpia
16. Don't clean the house.
No ____ la casa.
a. limpias
b. limpies
c. limpia
17. Take the medicine (tomar)
____ la medicina.
a. tomas
b. tomes
c. tome
Don't take the medicine.
No ___ la medicina.
a. tomas
b. tomes
c. tome
19. Read the book (leer)
___ el libro.
a. lees
b. leas
c. lee
20. Don't read the magazine.
No ___ la revista.
a. lees
b. leas
c. lee
Textos informativos resumen con tus propias palabras
Answer:
son aquellos que buscan comunicar hechos sobre la realidad de la manera más objetiva posible, es decir, sin incluir opiniones, emociones o deseos de su emisión
Explanation:
Por ejemplo: una crónica policial, una noticia
El tomate, la papa, el maíz y son originarios de américa.
Answer: Tomato, potato, and corn are native to America.
Explanation: This is the English tranlation
Answer:
When translated this would be: Tomato, potato, and corn are native to America.
Explanation:
Hope this helps
Have a wonderful day and many more to come
Alexis~
~A.K.A Moon~
Observa el estilo del cuento. en que se diferencia de una forma de escribir contemporanea? menciona detalles especificos en cuanto al lenguaje y la manera de narrar.
El estilo de este cuento difiere de la forma de escribir contemporánea porque utiliza un narrador omnipotente y léxico del español clásico.
¿Cómo se diferencia el estilo de este cuento de la escritura contemporánea?En este cuento se utiliza un narrador omnipotente, el mismo evidencia todo lo que sucede con los personajes y lo describe detalladamente. Sin embargo, en la escritura contemporánea se hace uso de otro tipo de narradores.El léxico utilizado es del español clásico, palabras como criado, mancebo, entre otras, no son muy comunes en la escritura contemporánea.Nota: La pregunta se refiere al cuento:
"De lo que aconteció a un mancebo que se casó con una mujer muy brava y muy fuerte"
Aprenda sobre cuentos en https://brainly.com/question/31741671
#SPJ1
2.
1. Elabora con glosario de los 20 terminos que aparecen subrayados en
la lectura.
2. ¿cómo era la produción en Inglaterra antes de la R1 ?
3. Explica la imagen 2
4. ¿ Por que se ofioma que el tejido y las confecciones
. Feron und
oportunidad comercal pard Longlutem?
5. Elaborar un wachio compaiobuo en tamaño 1/8 o pliego,
inventos de la Rio en el que aparezca nombre del invento, año,
inventor , imagen y descripción del invente
.
hidraulica
6. Explica en qué consiste la energía
tomando como
to Explica cómo funciona la máquina de vapor,
con &
Answer:
1. It elaborates with glossary of the 20
terms that are underlined in the reading.
2. What was the production in England like before R1?
3. Explain image
2 4. Why is it offiome that tissue and
confections. Feron und
opportunity to eat pard Longlutem?
5. Develop a wachio compaiobuo in size 1/8 or spread,
inventions of the
River in which the
name of the invention appears, year, inventor, image and description of the invention.
hydraulic 6.
Explains what energy
consists of taking
as to
Explains how the steam engine works, with
i only know the translation not the questions
Explanation:
What is one difference between the national libraries of Latin America and the Library Of Congress?
Answer:
The library of Congress doesn't lend books, while Latin America nation libraries do.
~~ Good luck with your homework/quiz!
Directions
On a separate sheet of paper, write the following sentences.
Conjugate the verbs in parenthesis in the preterit tense.
In one continuous recording, record yourself reading each completed sentences. As you read each sentence, focus on using correct pronunciation and pause when necessary. Do not submit separate recordings for each sentence and do not submit your written portion.
Sentences
Eva y Adán _______________ (comer) la manzana.
Moisés _______________ (subir) la montaña para recibir los Diez Mandamientos.
Elías _______________ (caminar) en muchas ciudades.
Daniel _______________ (orar; prayed) en la guarida de los leones.
La Reina Ester _______________ (helped) al pueblo de Israel.
Jesús _______________ (sanar; healed) a muchos enfermos.
Los apóstolos _______________ (hablar) mucho de la salvación en Jesucristo.
De acuerdo con la información, las oraciones quedarían así: Eva y Adán comieron la manzana, Moisés subió la montaña para recibir los Diez Mandamientos, Elías caminó en muchas ciudades, etc...
¿Cómo completar las oraciones?Las oraciones están conjugadas en pretérito para indicar acciones pasadas. Cada verbo ha sido conjugado en la tercera persona del singular o del plural, según corresponda. La grabación debe incluir la lectura continua de las oraciones conjugadas en pretérito. De acuerdo con la información las oraciones quedarían así:
Eva y Adán comieron la manzana.Moisés subió la montaña para recibir los Diez Mandamientos.Elías caminó en muchas ciudades.Daniel oró en la guarida de los leones.La Reina Ester ayudó al pueblo de Israel.Jesús sanó a muchos enfermos.Los apóstoles hablaron mucho de la salvación en Jesucristo.Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
\(\boxed{\bold{Explanation}}\)
It should be noted that when they talk about conjugating verbs in the past tense, they are referring to the simple past tense or past indefinite.
You must take into account that the verb must agree in number to the subject.
TIPS FOR READING IN SPANISH:
Speak slowly, and with a relaxed intonation. Remember to mark more intonation in the syllables where they have accents, such as "Adán" or "subió" among other words. Respect the points followed by pauses.Food (part 1) Part 3
Grammar Hunches: Possessive Adjectives (Practice)
PROMPT:
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared gramatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence gramatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern.
A possible rule to explain patterns in Spanish sentences is that adjectives in Spanish are placed after the noun and similar to the verbs they should match the noun.
How should adjectives match nouns?Adjectives should match the noun in terms of number and gender, this means the adjective is different if the noun is singular, plural, feminine, or masculine.
What are some examples of this?Here are some common examples:
La niña es creativaEl es creativoMoreover, adjectives are placed after the noun as in:
Mujer bellaCasa azulLearn more about adjectives in https://brainly.com/question/11385993
#SPJ1