Answer: How does Telemachus recognize his father Odysseus?
Explanation:
PLEASE HELP ASAP
日
Nombre:
17 ¿Qué hacian?
Escriba una oración explicando qué hacía cada persona, según la ilustración y la
información que se da. Siga el modelo.
64
MODELO:
1. Juana y Pedro
2. papá
mi abuelo
Mi abuelo leía el periódico.
3. mamá
Unidad 3, Lección A
4. yo
5. tú
6. nosotros
Fecha:
體育
Festival
de
cine
jQué chévere! 3 Workbook
© Carnegie Learning, Inc.
Answer:
1. Juana y Pedro bailaban.
2. yo limpiaba.
3. papá cocinaba
4. yo estudiaba
5. mi mamá trabajaba
6. íbamos al festival de cine
I hope this helps, thanks!
Rodrigo es_____de Juan.
Ana es_____de Aldana.
Roberto es_____ de Carla.
Marisol es______de Pedro.
Andrea es_______ de Carla.
WILL GIVE BRAINLIEST IF ANSWERED IN THE NEXT 10 MINUTES
Decide si el verbo está conjugado correctamente.
Las preguntas son contestadas por los estudiantes. (contestar)
El verbo está conjugado correctamente.
El verbo no está conjugado correctamente.
Answer:
El verbo está conjugado correctamente
Answer:
El verbo está conjugado correctamente.
Explanation:
i took the test
Fill in the blank with the Spanish word that best completes the following sentence.
Luisa es __________ de Nelly.
la sobrina
el nieto
el cuñado
el yerno
Answer:
la sobrina
Explanation:
Since Luisa is a feminine name, it is safe to assume that Luisa is a woman, and therefore, would go by a feminine article.
Out of all the choices, "la sobrina," or, "the niece" is the only feminine one. We can tell this by the article used.
escribe el participio correcto de cada verbo. questions modelo dicho : decir question 1 with 1 blank 1 of 1 : romper question 2 with 1 blank 1 of 1 : hacer question 3 with 1 blank 1 of 1 : poner question 4 with 1 blank 1 of 1 : volver question 5 with 1 blank 1 of 1 : escribir question 6 with 1 blank 1 of 1 : descubrir question 7 with 1 blank 1 of 1 : ver question 8 with 1 blank 1 of 1 : morir
We write the correct participle of following irregulars’ verbs in Spanish (Se escribe el participio correcto de los siguientes verbos irregulares):
Roto: romper Hecho: hacerPuesto: poner Vuelto: volverEscrito: escribirDescubierto: descubrir Visto: verMuerto: morirSpanish past participleThere are regular and irregular participle verbs. Regulars verbs are formed by dropping the ending -ar, -er, -ir from the infinitive and adding the ending -ado or -ido depending on the verbs.
The participle can be used as an auxiliary of the verb "haber" to form compound verbs (ha comido; he llorado), in passive sentences or as adjectives.
Know more about the Spanish past participle here:
https://brainly.com/question/2433940
#SPJ4
Julia - Yo tengo una calculadora, una regla, un cuaderno y un lápiz para mi clase.
¿Qué clase tiene Julia?
Answer:
Julia tiene la clase de matemáticas.
Explanation:
Julia tiene una calculadora, una regla, un cuaderno y un lápiz.
If we translate it into English it would be:
Julia has a calculator, a ruler, a notebook and a pencil.
The only class you'd probably need those things for, would be math class.
I hope it helps! Have a great day!
I need to know how to write a sentence as an example pls!
----------son mis primos.Se llaman Pablo y Carmen.
A town in Texas known for its yellow roses: Yellow
fraces para motivar alos q tienen apraxia del habla
de donde vinieron los primos habitantes de las americanos?
Answer:
Se ha propuesto que los primeros amerindios proceden de Asia y entraron a través del Estrecho de Bering, entre 30.000 y 10.000 años antes del presente (AP).
Explanation:
espero que esto ayude
:)
In what kind of sentence do you use “desde hace”? Hint desde hace, desde, hace video
-in past tense sentences
-in future tense sentences
-in present tense sentences
-in conditional tense sentences
Your sibling is complaining. Respond to each statement. Use the present progressive and the words In parentheses.
1. Nunca vistes al bebé. (ahora / yo / vestir/ bebé)
2. Siempre tengo que servir la sopa. (ahora / yo / servir/ sopa)
3. Siempre lees mis libros. (ahora/ yo / no /leer/ tus libros)
4. Siempre pides helado de chocolate. (ahora/ yo / pedir/ helado de café)
e. Sí, siempre las como en el desayun
Un día de compras
► Completa. Complete the sentences with pronouns.
1. Hoy es el cumpleaños de mi madre.
2. En la carnicería compro un pollo. Normalmente
3. Necesito unas papas.
compro en la frutería.
4. Me gusta el jugo de naranja.
5. A mi madre le gusta el café.
6. Los friioles son bar
celebramos en casa.
preparo con arroz.
preparo muy frío.
bebe todos los días.
i don't speak that language
¿Ustedes blank ir a la fiesta? (pensar)
¿En qué lugar? Identify where you would see these signs.
Vocabulario útil: durante-during and pinturas-paintings.
1. Prohibido ir a Más de 60 km/h
2. Prohibido tomar fotos de las pinturas
3. Prohibido comer durante la película
4. Prohibido nadar durante la noche
5. Prohibido escribir sobre los monumentos
Is it: el cine, el museo, el parque, el centro or la piscina?
Answer:
en el centro
en un museo
en un cine
en una piscina
en un parque
Choose the best answer. ¿adónde vamos para estudiar? vamos a la universidad. vamos a la juguetería. vamos a la fábrica. vamos a la farmacia.
Complete the phrase with the best answer.
tirar
• el árbitro
• el boliche
• la esgrima
• la pelota
Juan: ¿Cómo está el clima hoy?
Ricardo: Hoy _________ lloviendo.
Answer:
está
Explanation:
Please explain, in your own words, how to conjugate verbs in Spanish. Explain:
> How is a verb infinitive “mutated”, or conjugated, into different forms?
> Why are these different forms needed and how do conjugating verbs help us to
communicate effectively?
> Do all verbs receive the same conjugations or mutations? Why or why not?
Answer:
- it would depend on whether the word is feminine or masculine, you would then take that info and figure out what infinitive to use.
-They are needed so that you don't get confused with other words. For example: La (feminine) chiko (masculine) They just wouldn't make sense.
- No, because like I said before, you don't want to get mixed up and get confused, so make sure the verb is either masculine or feminine ( Tip: 80% of the time a feminine word will have an "a" sound at the end ;) )
Explanation: Brainly crown? ;)
Cuál es el género literario en el que un narrador cuenta los hechos sucedidos a unos personajes en un espacio y un tiempo determinados
¿Cómo podrías DEMOSTRAR las diferencias y similitudes entre utopía y distopía?
Answer:
La distopía es lo opuesto a la utopía. Mientras la utopía imagina un mundo donde las doctrinas se acoplen de manera armoniosa en el funcionamiento de las sociedades, la distopía, por su parte, toma la base del planteamiento utópico y lo lleva a sus consecuencias más extremas.
Explanation:
Básicamente una distopía es una sociedad ficticia, pero al contrario de la utopía, el ideal es negativo, por eso también es conocida como utopía negativa. La distopía plantea una situación donde las contradicciones de los discursos ideológicos opuestos son llevadas a sus últimas y extremas consecuencias.
I need help with this Spanish please use the correct accents
Answer:
19:hablan
20: vendieron
Explanation:
por que la 19 habla en presente y la 20 en pasado
Which of the follow are not traditions of Quechuas?
fabric making
industry
farming
Answer:
Industry
Explanation:
They make fabric and farm but do not do Industry. I also took the test.
Completa las siguientes oraciones, escogiendo la palabra apropiada entre paréntesis.
Podemos completar las oraciones en la pregunta eligiendo la palabra apropiada entre paréntesis de la siguiente manera:
AlguienSiempreTambiénNingunaTampocoNadaNuncaAlgún¿Qué son los adverbios?Corresponden a una clase de palabras cuyo fin es modificar y calificar el verbo y los adjetivos. Algunos de ellos se enfocan en demostrar intensidad, lugar, frecuencia, duda, tiempo, etc.
Por tanto, en estas oraciones vemos que las palabras entre paréntesis son adverbios o determinantes que pretenden dar más significado a las oraciones.
Encuentre más sobre los adverbios en:
https://brainly.com/question/912194
#SPJ1
Is this correct?
Q: Imagine that you are given the opportunity to create your own TV channel and select the programming that appears on your channel. write a TV listing page from a television guide in which you name and describe the programs you would show, including the type of programs that they are, what they are about, and a critic's opinion of each one. use as many Spanish vocabulary words and phrases as possible in your TV listing.
My answer:
El programa de juegos: El programa de juegos fue muy divertido y fascinante. Me gusta.
El programa educativo: El programa educativo fue fascinante. Estoy interesado.
Comedia: El programa de comedia fue muy divertido, me gusta.
El programa de horror: el programa de horror fue interesante, me gusta.
Answer:
its close
Explanation:
The Game Program: The game program was fun and fascinating. I like it.
The educational program: The educational program was fascinating. I am interested.
Comedy: The comedy show was a lot of fun, I like it.
The horror program: The horror program was interesting, I like it.
in all of that, you are using past tense but your teacher will still mark it as correct hope this helped
Answer:
Yes it is correct because it does include types of programs and many Spanish vocabulary words and phrases as possible. ^^
Explanation:
Here is the translation if anyone needs it to understand the question.
ocabulary Table
busqué
Spanish Word/Phrase
English Equivalent or Context Reminder
to search for (preterit form, first person singular)
Pronunciation Tips
qu pronunced as k
You can do a Spanish language research in books and articles to complete your vocabulary table with Spanish words, their context and pronunciation tips. Some of them could be:
SentirNiñoPeinarCorrerCachorroPlayaAprenderHow to learn vocabulary in Spanish?It is necessary that you seek information from reliable sources that provide significant knowledge about the morphology of a language. In addition to research, you can do a cultural immersion in books, films and songs of the language to understand the particularities of this language.
Therefore, to learn vocabulary in Spanish, you must study, do readings, activities like this one and practice, to increase your knowledge and fixation of learning.
Find more about Spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/4339926
#SPJ1
PLEASE HELP WITH THIS :) PLZZ
2. Fill in the IRREGULAR Future Tenses.
a. I will say __________________________
b. We will put _____________________
c. She will have ________________________
d. You (polite pl) will do _____________________
e. He will want __________________________
f. We will leave _________________________
g. You (informal, sg) will make ____________________
h. They will come _____________________________
i. I will be able _____________________________
j. We will know ____________________________
3. Translate the following to SPANISH.
I wonder what time he will arrive.
______________________________________________________
It is probably 7 o’clock.
_______________________________________________________
The children will sing at church next week.
________________________________________________________
Mario will leave for Madrid tomorrow.
_________________________________________________________
We will be able to travel to the United States of America.
________________________________________________________
PLEASE HELP WITH THIS :) PLZZ
2. Fill in the IRREGULAR Future Tenses.
a. I will say yo dire
b. We will put nosotros lo pondremos
c. She will have ella va a tener
d. You (polite pl) will do usted hará
e. He will want el querra
f. We will leave nosotros nos iremos
g. You (informal, sg) will make tu harás
h. They will come ellos vendrán
i. I will be able yo podré
j. We will know nosotros sabremos
3. Translate the following to SPANISH.
I wonder what time he arrives
quisiera saber a que hora el llegara
The children will sing at church next week
el niño cantará la próxima semana en la iglesia
Mario will leave for Madrid tomorrow.
mario se irá a madrid mañana
We will be able to travel to the United States of america
nosotros podremos viajas a los Estados Unidos de América
recursos lingüísticos del informe de investigación
Answer: Algunos recursos de informes de investigación para idiomas primero serían usar herramientas de traducción para que pueda traducir el idioma al idioma que entiende o habla. Puede usar sitios web certificados para la historia del origen de ese idioma, como National Geographic.
Explanation:
Look at this image, read, and select the correct option. Image insert Que hora es? 1.Son las diez y cuarenta y cuarto. 2. Son las nueve y cincuenta y cuarto. 3.Son las diez y treinta y cuarto. 4. Son las nueve y veinticuarto.
Answer:
3. Son las diez y treinta y cuarto.
Explanation:
Answer:
The answer would be
"Son las diez y treinta y cuarto."
Translation:
"It is 10:34"
Hope this helps! :)
-Fishylikeswater