DOES ANYONE KNOW HAW TO DO STEM-CHANGING VERBS FOR SPANISH 2

PLEASE HELP

Answers

Answer 1
What grade is this for
Answer 2

Explanation:

cerrar-to close

Emprzar-to begin


Related Questions

Choose the correct form of the verbs to complete the sentence.

Cuando yo ________ (entrar), Tania ________ ( hablar) con mi hermana.

entré, hablaba
entró, hablaba
entra, habla
entró, habló

Answers

Answer:

- entré, hablaba.

Explanation:

- Cuando yo entré. Tania hablaba con mi hermana.

...

Cuando you ENTRÉ, Tania HABLABA con mi hermana.

Hope this helps :)

Sammy es estadounidense. Él es de​

Answers

Answer: Lo siento, pero la oración está incompleta. ¿Podrías proporcionar más información para que pueda ayudarte?

Explanation:

El es de Estados Unidos.

Im bad at my spanish grammer so i just need that checked, plus anything that needs corrected gets corrected ALL VERBS MUST BE IN THE COMMAND FORM ingredientes
Dos tazas de azúcar
Uno taza de mantequilla
la mitad de taza de leche
Cuatro cucharas de chocolate en polvo
—————————————————————
Tres tazas de avena
Cuatro cucharas de mantequilla de maní
Dos cucharaditas de extracto de vainilla
Una olla
Algunas sartenes
___________________________________
Direcciónes
1•Revolva azúcar, mantequilla, leche, y chocolate en polvo y herva para uno minutó. (o cuando la mantequilla está derritído.)
2•quite la olla de la hornilla.
3•Añadir avenas, mantequilla de maní, extracto de vainilla en la olla.
4•Revolva.
5•Después, dejelo enfrie para treinta minutos.
6•Revolva y sace un poco de la mezcla en una sartén, en un bola
7•Repita muchas veces
8•Deje las galletas enfrie.
9•Después las galletas estén enfríon cómalas

(English translation of what it is supposed to be)
ingredients
Two cups of sugar
One cup of butter
half a cup of milk
Four tablespoons of chocolate powder
—————————————————————
Three cups of oatmeal
Four tablespoons of peanut butter
Two teaspoons vanilla extract
A pot
Some pans
___________________________________

Directions
1•Stir sugar, butter, milk, and chocolate powder and boil for one minute. (or when the butter is melted.)
2•Remove the pot from the burner.
3•Add oatmeal, peanut butter, vanilla extract in the pot.
4•Stir.
5•Then let it cool for thirty minutes.
6•Stir and remove some of the mixture in a pan, in a ball
7•Repeat many times
8•Let cookies cool.
9•After the cookies are cool eat them

Answers

Answer:

Explanation:

Instrucciones:

Revuelva azúcar, mantequilla, leche y chocolate en polvo. Hierva por unos minutos. (O cuando la mantequilla se haya derretido)Quite la olla de la hornilla,Añada en una olla, avena, mantequilla de maní y extracto de vainilla.Revuelva Después, déjela enfriar por treinta minutos.Revuelva y saque un poco de la mezcla en un sartén, en forma de bola.Repita muchas veces.Deje que las galletas se enfríen.Cómalas una vez que las galletas se hayan enfriado.

Mis labios cuál viajero perdido en el desierto buscan tu boca.
Que figura literaria es.​

Answers

Answer:

Can you ask the question in English

what is the affirmative ud command for the verb levantarse

Answers

The answer is Levántese

Answer:

↔   Levántese.                      

Explanation:

The affirmative Ud. command for the verb levantarse:

⇒  Levántese

...

HELP!! THIS IS FOR SPANISH!! Change the adjective to match the subject 1:los hermanos son (altos) 2:la made es (cubano) 3:las abuelas son (bajo)

Answers

Answer:

Explanation:

1: Los hermanos son altos.

2: La madre es cubana.

3: Las abuelas son bajas.

Guys pls help me!!!!!!

Guys pls help me!!!!!!

Answers

Facil

Facil means easy. Hope this helps:)
the answer is d (facil)

i dont know how to do spanish at all and i got two work sheets i have no idea how to do

Answers

Hello and regards ericrobinsonjr06

INSTRUCTIONS: The sentences are numbered, the first part is completed in the image, in the boxes. [See attached image]

Clara contestó el teléfono.Yo saludé a Rosa.Nosotros hablamos de la fiesta del sábado pasado.Enrique y Carlos invitaron a muchas personas.Sus padres prepararon muchas cosas para comer.Todos pasaron un buen rato allí.Tú cantaste y bailaste mucho.Yo regresé a casa tarde.Megan y Stephanie pintaron mucho en la clase de arte.Nick corrió tres millas en la clase de educación física.Yo leí un cuento sobre Don Quixote.Sam y yo levantamos pesas después de las clases.Jordan y Mike aprendieron mucho en la clase de español.Jaime nos ayudó con la tarea para la clase de inglés.Nosotros comimos mucha comida en la fiesta anoche.

\(\cline{1-2}\)

Translations of sentences from Spanish to English:Clara answered the phone.I greeted Rosa.We talked about last Saturday's party.Enrique and Carlos invited many people.Their parents prepared many things to eat.Everyone had a good time there.You sang and danced a lot.I returned home late.Megan and Stephanie painted a lot in art class.Nick ran three miles in gym class.I read a story about Don Quixote.Sam and I lifted weights after class.Jordan and Mike learned a lot in Spanish class.Jaime helped us with the homework for English class.We ate a lot of food at the party last night.Explanation:

The preterite tense, also known as the past tense, is a verb tense that is used to talk about actions, events or situations that occurred at a time before the present. In Spanish, there are two forms of the preterite: the indefinite preterite or simple perfect preterite and the imperfect or imperfect indicative preterite.

The indefinite past tense is used to talk about specific actions, which took place at a specific moment in the past and have already ended. For example: "Yesterday I bought a book." In this sentence, "I bought" is the past tense verb that indicates an action performed at a specific time in the past.

The imperfect tense, for its part, is used to describe actions that had a duration in the past, but do not have a defined completion. For example: "When I was a kid, he played soccer every day." In this sentence, "jugaba" is the past tense verb that indicates an action that was performed frequently in the past, but does not have a specific time of completion.

In addition, the imperfect tense is also used to describe the context of a situation in the past, such as time, place, or circumstances. For example: "It was a dark and cold night when he got home." In this sentence, "was" is the past tense verb that describes the context of the situation in the past.

\(^_^ )If you want to learn more, I share this link to complement your learning:

https://brainly.com/question/29904849

i dont know how to do spanish at all and i got two work sheets i have no idea how to do

list the infinitive form of six reflexive verbs that are usually used reciprocally

Answers

casarse (to marry)
pelearse (to fight each other)
saludarse (to greet each other)
contarse (to tell each other)
conocerse (to know each other)
encontrarse (to meet)

el ascensor se detuvo en el piso 19 numeros enteros

Answers

En números enteros es un 6

Ayúdenme please No entiendo el trabajo y la profe no lo explico

-Después de estudiar los recursos colocado en la plataforma sobre la Paráfrasis realiza el siguiente ejercicio:
A. Lee el texto que aparece más abajo y desarrolla una paráfrasis mecánica.

Son varios los factores que nos llevan a engordar en estos tiempos de pandemia. El confinamiento es uno de ellos. Estar encerrado, con poco ejercicio físico y en estado de ansiedad hace que coma más, que se coma a deshoras y que se coma peor.

Por Ernesto Días Álvarez B.


-A partir del texto dado redacta una paráfrasis constructiva
El inicio del año escolar se muestra ante un dilema en el que se han planteado alternativas de educación a distancia combinada con educación virtual para los lugares con acceso a internet y el uso de la radio y televisión para aquellos hogares con dificultades de conectividad. La experiencia de investigación en centros educativos ubicados en distintos contextos rural, urbano y urbano marginal nos presenta que un proceso educativo a distancia y/o virtual necesita de la integración de la familia en el seguimiento y monitoreo del mismo sobre todo en la población infantil.

Por TAHIRA VARGAS GARCÍA

Answers

Para leer ambos textos en la pregunta y convertirlos en una paráfrasis mecánica y constructiva, debes hacer una lectura analítica de ambos, resaltando las ideas principales de cada uno.

¿Qué es una paráfrasis?

Corresponde a una relectura textual, donde se reelabora el texto a partir de otro texto, para mantener la idea central pero con otras palabras.

Por lo tanto, en la paráfrasis mecánica, tendrás que usar el texto original y reformular las oraciones usando nuevas palabras. Ya en la paráfrasis constructiva, debes crear otro texto a partir del texto original.

Encuentre más sobre la paráfrasis en:

https://brainly.com/question/27101753

#SPJ1

Escribe un parrafo para responder a las preguntas que hace el periodista al final de la noticia.

Answers

El periodista plantea preguntas que buscan obtener más información sobre el tema en cuestión.

Al final de la noticia, el periodista hace preguntas con el objetivo de profundizar en el tema y obtener más detalles o perspectivas adicionales. Estas preguntas pueden variar según el contexto y el enfoque de la noticia, pero su propósito principal es brindar una visión más completa de la situación o evento que se está informando.

Responder a las preguntas del periodista es importante para proporcionar información adicional que pueda ayudar a los lectores a comprender mejor el tema o a tener una visión más completa de los hechos. También puede servir para aclarar cualquier ambigüedad o responder a posibles dudas que puedan surgir después de leer la noticia.

A través de las preguntas formuladas por el periodista, se busca explorar diferentes aspectos, recopilar testimonios, obtener opiniones de expertos o cubrir puntos de vista adicionales que enriquezcan el contenido de la noticia. Al responder a estas preguntas, se busca brindar una perspectiva más amplia y una mayor profundidad al tema en discusión.

Learn more about El periodista

brainly.com/question/23919023

#SPJ11

Imagine that you've recently tried a Guatemalan dish at a Spanish restaurant. Create a blog post in Spanish to describe the dish and share your experience of tasting it. You can research Guatemalan dishes online or use what you’ve learned in the unit.

Follow these guidelines to write your blog:

use superlatives and comparatives in the description
include a description of the restaurant
describe the taste of the dish and the main ingredients used
include your opinion about the dish

Answers

Answer:You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

CYou have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.

Explanation:

Will mark as brainliest!!!


1. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA

No quiero tu archivo, quiero el mio.

A: Correcto
B: Incorrecto


2. Escoge el posesivo adecuado

No encuentro mi calculadora, me prestas (yours)?

A: la tuya
B: tuya
C: tu
D: tus


2. Escoge el posesivo adecuado

Aquellos son mis papeles y estos son (yours)?

A: tuyo
B: tuyos
C: tuyas
D: tus


3. Escoge la mejor traduccion para la siguiente oracion

Madagascar is that (over there) island close to Africa.

A: Madagascar es esta isla cerca de Africa
B: Madagascar es aquel isla cerca de Africa
C: Madagascar es aquella isla cerca de Africa
D: Madagascar es esa isla cerca de Africa

4. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA

Quieren ir a esa fiesta?

A: Incorrecto
B: Correcto

5. Escoge el demonstrativo adecuado

No encuentro (those) guantes que compre.

A: esos
B: este
C: esa
D: estos

6. Cual libro te gusto mas, (this one) o (that one)?

A: este/ese
B: ese/este

7. Escoge la mejor traduccion para la siguiente oracion.

A: Quieren regresar Nueva York algun dia
B: Quieren regresar de Nueva York algun dia
C: Quieren regresar a Nueva York algun dia
D: Quieren devolver a Nueva York algun dia

8. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA

Tengo que esperar por el autobus.

A: Correcto
B: Incorrecto




Answers

Answer: 1-correcto

2- tuya

3- B

4-incorecto

5-este

6-ese/este

7-C

8-correcta

Por eso, voy a otro salón de belleza que está ______ (abrir) todos los días.

Answers

Answer:  Por eso, voy a otro salón de belleza que está abierto (abrir) todos los días.

what is the fill in the blank for Mis gatos ___ (beber) la leche de su tazón?

Answers

Mis gatos beben la leche de su tazón.

Mis gatos (beben) la leche de su tazón.

Choose the correct form of "SER" to go with the given subject pronoun: "Nellie y Paola ______ primas"
Somos
son
soy
eres

Answers

The correct answer is “Nellie y Paola son primas”
It’s somos bc the other ones don’t make sense

colegiala siendo castigada por su mal comportamiento y al final le encanta

Answers

Búscalo en plataforma que sea de esos temas

HELPPP 100 FOR ANYONE WHO CAN SPEAK SPANISH PLS
THERE IS 3 QUESTIONS

1) To conjugate in the present tense, start with the _______________ form of the verb. (This is the non-conjugated form)
A: present
B: -o
C: infinitive
D: yo

2) The preterite tense in one of two ____________ tenses.
A: present
B: future
C: past
D: verb

3) What is the correct preterite conjugation for this sentence? (Note: this is number 2 on your practice section for this week)
Elena _________ la película "Los Increíbles 2". (ver / comer)
A: ve
B: vió
C: comió
D: come

Answers

Answer:

1.4 Stem-changing -ARVerbs (o-ue and e-ie) in the Present Tense . ... Any verb ending in ger/gir MUST change to j in the present yo form. 5. Any verb ending ...

Explanation:

I’m pretty sure the last question is letter B

27. Forma un adjetivo a partir de las palabras destacadas. A
continuación, analízalos en tu cuaderno.
a) Se ha originado un conflicto entre naciones.
b) Hoy es un día de trabajo.
c) Esta comida está falta de sabor.
d) Es un escritor nacido en Ávila.

Answers

The correct answers is D

Fill in the blank. En el centro del diseño hay una ___________. Calle maleta reloj hombre.

Answers

Answer: Maleta

Explanation:

Answer: it b

Explanation:

maleta

Which of the following is a true statement according to the video? *1 point

A. ) Víctor es muy feo.

B.) Hay diez mujeres a su lado.

C.) Víctor tiene ojos azules.

D.) Víctor tiene pelo castaño.

What form of the verb "tener" would you use in the following sentence? "Ahora yo ___________________ pelo castaño como Víctor."*1 point

A.) Tiene

B.) Tengo

C.) Tienes

D.) Tienen

According to Víctor, which of the following describes "pobre amigo" from the video? *1 point

A.) Tiene pelo rubio.

B.) Es muy muy guapo.

C.) Tiene pelo canoso.

D.) Es muy alto.

Answers

Answer:

b

Explanation:

b

elect the best term to fill in the blank.In the story The Broken Window, some muchachos and mus are playing _______en la calle near esta casa .techodibujopelotavecino

Answers

Pelota (ball). The other options mean roof, drawing, and neighbor
The Broken Window, some muchachos and mus are playing *pelota (ball)* en la calle near esta casa .

Answer: Pelota (ball)

If you are saying i am going to sun bathe do you say Yo voy a tomar el sol or Yo voy a Tomo el sol

Answers

You would go with “Yo voy a tomar el sol”

Miguel: ¿Qué prefieres que tu madre cocine hoy, pollo o pescado?
Leticia: Me gustaría que _______ pescado con vegetales.
A.
cocine
B.
cocinamos
C.
cocino
D.
cocinemos
Miguel: ¿Qué prefieres que tu madre cocine hoy, pollo o pescado?
Leticia: Me gustaría que _______ pescado con vegetales.
A.
cocine
B.
cocinamos
C.
cocino
D.
cocinemos

Answers

Answer:

A. cocine

Explanation:

i watch a football match in spanish

Answers

Yo veo un partido de fútbol.

Explanation:

branliest?!

Yo veo un partido de futbol

buy 4 and get 5th one free is a discount of what percent​

Answers

1 percent

because of the grabity of the earth

Watch ¿Qué estudias? and say who asks these questions and to whom. Learn with flashcards, games, and more — for free.

Answers

Estudio inglés y otros idiomas. Adicionalmente, aprender con flashcard, juegos y otros elementos es positivo debido a que nos motiva a aprender de una forma divertida.

¿Qué estudiamos?

En la vida tenemos la oportunidad de aprender diferentes conocimientos. No obstante, la mayoría de ellos los aprendemos en la escuela, la universidad  o algún curso especializado. En este caso podemos afirmar que estudiamos idiomas e inglés para entender a las personas de todo el mundo.

Esto se puede lograr más fácilmente si empleamos juegos, flashcards, y otros recursos dinámicos debido a que estos nos motivan a aprender mientras nos divertimos.

Aprender más sobre aprendizaje en: https://brainly.com/question/20422589

#SPJ1

Que hizo thomas jefferson por nuestra patria?

Answers

Thomas Jefferson, un portavoz de la democracia, fue un padre fundador estadounidense, el autor principal de la Declaración de Independencia (1776), y el tercer Presidente de los Estados Unidos (1801-1809).

ESCOGE EL SIGNIFICADO DE LA PALABRA EN LETRAS GRANDES

El REPIQUE asustaba a las aves en el campanario.
A.agitar o mover de un lado a otro

B.sonido repetido que hacen las campanas

C. llamar a una reunión

D. algo que no se comprende o conoce

Answers

Answer:

its B

Explanation:

‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️

Other Questions
unlike most eukaryotes, prokaryotes make polycistronic mrnas. these polycistronic mrnas encode more than one protein. in order to properly synthesize all of the encoded proteins, these prokaryotic polycistronic mrnas must duplicate which mrna components? choose one or more: Are vegetables, considered as fillings? Why do you say so? What is the purpose of adding vegetables on sandwiches? is their a meaning in life i don't want to live I feel hopless What is the standard form of (2-4i)(3+5i)/3+i ? A. B. C. 8 + 2i D. 8 2i E. Find the value of x.54312Xa. 24b. 36c. 40d. 45 For this assignment, you'll write objective and subjective summaries of "TwoFriends" by Guy de Maupassant. You'll also use details from the historical article"The Siege of Paris" to provide more information in your summaries. Finally, you'llcompare themes in the two texts.Can someone pls help 16 Ag + S8 > 8 Ag2SIf 150,0 grams of Silver is reacted with 350.0 grams of Sulfur, how many grams of Silver (I) Sulfide will form?Step 1: Convert 150,0 grams of Silver to grams of Silver (1) SulfideStep 2: Convert 350.0 grams of Sulfur to grams of Silver () SulfidePLEASE show equations and work!!! BRAINLIEST Illustrate the following numbers using base 10 blocks ,345 How many chromosomes are found in the common strawberry found in the grocery stores? Which Louisiana economic industries are related to rice? (Shrimping? Farming?Tourism?) And how many jobs/how much money does it bring to the state? A ball of mass m is attached to a string of length r and negligible mass. The ball moves clockwise in a vertical circle, as shown above. When the ball is at point p, the string is horizontal. Point q is at the bottom of the circle and point z is at the top of the circle. Air resistance is negligible. Express all algebraic answers in terms of the given quantities and fundamental constants. A pecan tree produced 0. 0458 moles of carbon dioxide co2. How many grams of carbon dioxide were produced?. I need help with these two please and tysm now double the concentration to 100 mm and record %t and absorbance. repeat for 200 mm concentration. what happens to the ability to detect the solution at high concentrations? WHY DOESREGION 9 OFTENPASS THROUGHSTORMS? solve for v pls thanks a pentester is using a tool that allows the pentester to pivot from one host to another exfiltrating files from each target to the pentester's own host. what tool is the pentester most likely using? EL 6 POR FAVOR HACER LA GRAFICA TAMBIEN cwhich of the following questions has generated controversies about intelligence?a. all of the above questions have generated controversy.b. are intelligence tests misused?c. is there cultural bias in intelligence testing?d. is intelligence more strongly influenced by heredity or by environment? How many force vectors would be shown on a free-body diagram?.