Answer:
1. Insert the word ( para) in the blank
Answer:
El hombre dirigió la mirada hacia la calle pero no vio a nadie.
Explanation:
If you have been keeping up with the goals you set for yourself in the "Becoming a Lifelong Learner Part 1” assignment, you are well on your way to becoming a lifelong Spanish learner. As you know by now, having regular habits of conversing with Spanish speakers, getting information from Spanish sources, and participating in Spanish cultural events can set you up for unique opportunities throughout your life. Take a few moments to reflect on your experience developing these habits and how you imagine your connection to Spanish unfolding over the next several years. Write two paragraphs in English based on the directions below: In the first paragraph, write about your experience developing these habits and how you project you will stay connected to Spanish and its culture in the future. In a second paragraph, reflect on how knowing Spanish will help you in your life academically, personally, socially, and even professionally. Give specific examples and detail
ANSWER IN SPANISH.
Throughout my journey of becoming a lifelong Spanish learner, I have found that developing regular habits has been instrumental in my progress.
How to explain the informationConversing with Spanish speakers, whether through language exchange partners or participating in language immersion programs, has significantly improved my speaking and listening skills. Additionally, exposing myself to Spanish sources such as books, movies, and podcasts has expanded my vocabulary and deepened my understanding of the culture.
Engaging in Spanish cultural events, such as festivals and local gatherings, has allowed me to immerse myself further in the language and develop a genuine appreciation for its richness. Moving forward, I plan to continue these habits by seeking out new opportunities to practice Spanish, such as joining conversation groups or traveling to Spanish-speaking countries.
Learn more about Spanish on
https://brainly.com/question/24126663
#SPJ1
complete te sentences with WAS/WASN'T - WERE/WEREN'T
Fill in the blanks Activity Textbook InstructionsWrite sentences using the correct form of either ser or estar and the information provided. Make any necessary changes. April 20 11:59 PM (late) 2 attempts remaining Grade settings External references158-161 Grammar presentation Questions Modelo Alejandra / cansado Alejandra está cansada.
The correct sentences would be: Ellos son pelirrojos, Carmen es alta, Yo estoy en la clase de español, La película es a las once, Hoy es viernes, Antonio es médico, Romeo y Julieta están enamorados, Los libros son de Ana, Marisa y Juan están estudiando, El partido de baloncesto es en el gimnasio.
How to write the correct sentences?To write the correct sentences we must identify the subject and the complement of each sentence and identify which form of the verb to be is correct for each case "ser" or "estar". Additionally, we must modify the adjective to match the number and gender of the subject. Based on the above, the correct answer is:
Ellos son pelirrojos.
Carmen es alta.
Yo estoy en la clase de español.
La película es a las once.
Hoy es viernes.
Antonio es médico.
Romeo y Julieta están enamorados.
Los libros son de Ana.
Marisa y Juan están estudiando.
El partido de baloncesto es en el gimnasio.
Note: This question is incomplete because there is some information missing. Here is the complete information:
Information:
Ellos/pelirojo
Carmen/alto
Yo/en la clase de español
Película/a las once
Hoy/viernes
Antonio/médico
Romeo y Julieta/enamorado
Libros/de Ana
Marisa y Juan/estudiando
Partido de baloncesto/gimnasio
Learn more about Spanish sentences in: https://brainly.com/question/27430013
#SPJ1
¡Qué nervios!Multiple choice Activity
1 ATTEMPT LEFT
Escucha lo que le cuenta Sandra a su amiga sobre su día. Luego, indica si las conclusiones son lógicas o ilógicas, según lo que escuchaste. answers
De acuerdo con la información del audio se puede inferir que las conclusiones de Sandra son lógicas.
¿Cómo identificar si las conclusiones son lógicas o ilógicas?Para identificar si las conclusiones son lógicas o ilógicas debemos escuchar cuidadosamente el audio de Sandra e identificar las ideas principales que expresa sobre su día. Una vez hemos escuchado y entendido todas sus ideas debemos decidir si las conclusiones que ella establece son lógicas o ilógicas. De acuerdo con lo anterior, podemos inferir que sus conclusiones son lógicas debido a que ella utiliza las premisas para construir una conclusión lógica.
Nota: Esta pregunta esta incompleta. Aquí esta la información completa:
Audio de Sandra:
Hola amiga. te escribo porque estoy muy feliz; creo que me van a ascender en el trabajo, y no creas que estoy sacando conclusiones a la ligera, ya tengo varias pistas que me indican que me van a ascender. El mes anterior ascendieron a un compañero llamado Luis y a él le solicitaron su hoja de vida días antes y hoy me la solicitaron a mi.
Además, en días anteriores el jefe ha estado preguntándome sobre mi disponibilidad de horarios para asumir otro cargo. Por último, de la oficina de recursos humanos salió el rumor de que habrá un ascenso en nuestra oficina. Por lo anterior, puedo concluir que me van a ascender, ¿Qué piensas tú?
Aprenda más sobre audios en: https://brainly.com/question/18693164
#SPJ1
U6-71 Pronunciación: m, n, and ñ
¿Quién es el hermano de Eric?
Lorenzo
Sophie
Laura
Paola
HELP ITS FOR SPANISH. when did the new spain spread from california to venezuela?
HELP ME AYUDA ME
Answer:
The Viceroyalty of New Spain (Spanish: Virreinato de Nueva España Spanish pronunciation: [βirejˈnato ðe ˈnweβa esˈpaɲa] (About this soundlisten)) was an integral territorial entity of the Spanish Empire, established by Habsburg Spain during the Spanish colonization of the Americas. It covered a huge area that included much of North America, northern parts of South America and several Pacific Ocean archipelagos, namely Philippines and Guam. It originated in 1521 after the fall of Tenochtitlan, the main event of the Spanish conquest, and officially created on 18 August 1521 as a kingdom (Spanish: reino), the first of four viceroyalties Spain created in the Americas. Its first viceroy was Antonio de Mendoza y Pacheco, and the capital of the kingdom was Mexico City, established on the ancient Tenochtitlan.
It included what is now Mexico plus the current U.S. states of California, Nevada, Colorado, Utah, New Mexico, Arizona, Texas, Oregon, Washington, Florida and parts of Idaho, Montana, Wyoming, Kansas, Oklahoma, Alabama, Mississippi, and Louisiana; the southwestern part of British Columbia of present-day Canada; the Captaincy General of Guatemala (which included the current countries of Guatemala, Belize, Costa Rica, El Salvador, Honduras, Nicaragua, and the Mexican state of Chiapas); the Captaincy General of Cuba (current Cuba, Dominican Republic, Puerto Rico, and Trinidad and Tobago); and the Captaincy General of the Philippines (including the Philippines, Guam, the Northern Mariana Islands, the Caroline Islands, the Federated States of Micronesia, Palau, the Marshall Islands, and the short lived Spanish Formosa in modern-day northern Taiwan, as well as, for a century, the island of Tidore and the briefly occupied Sultanate of Ternate, both in modern-day Indonesia).
Other kingdoms of the Spanish Empire bordered New Spain and were given the right of appeal to the most senior representative of the king. These kingdoms were independent of New Spain (separate from New Spain itself): Nueva Galicia (1530), Captaincy General of Guatemala (1540), Nueva Vizcaya (1562), New Kingdom of León (1569), Santa Fe de Nuevo México (1598), Nueva Extremadura (1674), and Nuevo Santander (1746).
H. Escriba la forma correcta del Pretérito del modo indicativo. / Write the correct form of the Preterite of the Indicative Mode. (10 ptos)
1. Pablo no (tener) ________________ mucha suerte.
2. Mi padre no (poder)_____________ encontrarlo ayer.
3. Ana y Carmen (ir) ______________ al museo el sábado.
4. Mario y yo (estar) _______________ en la tarde allí.
5. Luis y tú (conducir) ______________ el carro hasta aquí.
6. Yo (ser) ______________ un buen estudiante.
Fill in the blank with the most appropriate answer.
Busco una fruta que es pequeña y roja. Algunos ponen una sobre los helados como decoración. Es
la
A. mango
B. pomelo
C. guayaba
D. cereza
Escoge.
Una ceremonia nupcial religiosa tiene lugar
en_____.
A)un ayuntamiento
B)un hotel
C)una iglesia
D)una recepción
Answer:
C
Explanation:
Creo que la respuesta correcta es C, ya que habla de una ceremonia nupcial *religiosa*
Respuesta:
C) una iglesia
Explicación:
Primero tenemos que entender qué significa la palabra "religioso" para resolver este problema.
Sabemos que la palabra religiosa tiene algo que ver con creencias.
También sabemos que la mayoría de las creencias tienen lugar en algún lugar donde esas creencias pueden compartirse o valorarse.
Ahora tenemos que hacernos una pregunta muy sencilla:
¿Dónde tienen lugar la mayoría de las creencias religiosas?
Una iglesia.
La respuesta es C) una iglesia
Necesito ayuda con este ejercicio de Castellano
Podemos completar el texto con las siguientes palabras que faltan:
FonemaConjuntoPalabrasFraseLugarHablanteOyenteReceptorOracionalFragmentariaDiscontinua¿Qué es un fonema?Corresponde a la unidad más pequeña de sonido distintivo que se usa para formar una palabra, creando un efecto de sonido de un idioma y cambiando constantemente el significado de la palabra.
Por tanto, al igual que en el texto del enunciado, los fonemas son fundamentales para que el proceso de comunicación en una lengua se produzca de forma coherente, donde el emisor y el receptor del mensaje puedan comprenderlo y decodificarlo de forma eficaz.
Encuentre más sobre fonemas en:
https://brainly.com/question/7618756
#SPJ1
Question 21
Complete with the appropriate articles (definite or indefinite) and adjective endings. When there is more than one answer, separate the
answers with a comma and a space.
escuela Santo Domingo son inteligent
alumnos en
y ambicios
Answer:
Los estudiantes en la escuela Santo Domingo son inteligentes y ambiciosos.
2,-¿Qué diferencias hay entre los lugares que estuvo Pablo?
The difference between the places were Paul went to preach the gospel of Jesus Christ and the kingdom of God is that people now turned a new leaf by repentance and accepting Jesus Christ as their Lord as savior
Apostle Paul preached the kingdom of God in these places:
Tarsus.Antioch in Pisidia.Alexandria Troas.Ephesus.Lystra.Miletus.Derbe.Iconium and many others too What is the gospel of God?The gospel of God simply refers to the preachings of Jesus Christ, the son God
The book of John in the bible says: for God so loves the world that he gave his only begotten son that whosoever believeth in him shall not perish but have everlasting life.
So therefore, the difference between the places were Paul went to preach the gospel of Jesus Christ and the kingdom of God is that people now turned a new leaf by repentance and accepting Jesus Christ as their Lord as savior.
Learn more about the kingdom of God:
https://brainly.com/question/17746220
#SPJ1
Read and Choose the correct option to complete the sentence.
Su suegro no era atlético. Su suegro era más _____ que Su Hermano
Su suegro no era atlético. Su suegro era más Atlético que su hermano.
Answer:
Su suegro no era atlético. Su suegro era más débil que su hermano.
Explanation:
I would use an antonym of "athletic" like "weak" but the same adjective (atlético) could also be used.
MissSpanishplease help. ayuda. use picture pleaseeee
Answer:
1) se me ocurrió una idea
2)espero que no se le haya olvidado
3) Dejamos los videojuegos en la casa
4)el tiempo está corriendo para ellos
5)
6) Ella rompió sus gafas
7)Aveces olvido mis llaves
8)
Explanation:
Elige las razones que hacen del siguiente un texto de divulgación
científica:
Hay organismos como las bacterias, levaduras y amebas que están
formados por una sola célula y que, virtualmente, son inmortales. Por
supuesto podemos matarlos usando antibióticos, hirviendo el caldo en
que viven o calentando a 200°C las gasas e instrumentos de cirugía en
cuyos resquicios se podrían haber metido. Pero si bien puede morir por
esas causas ajenas a su funcionar biológico, normalmente un organismo
unicelular no muere: cumplido su ciclo vital, simplemente se divide en
dos hijas que continúan viviendo y no queda ningún "cadáver". Algo así
como si tu abuela no hubiera muerto, sino que se hubiera dividido en tu
mamá y tu tía. Cuando, en cambio, una célula forma parte de un
organismo multicelular, su destino final no es necesariamente el
dividirse en dos hijas, sino que puede morir programadamente.
Fanny Blanck-Cereijido y Marcelino Cereijido, La muerte y sus ventajas. Fragmento.
1. Utiliza un vocabulario téchico.
2. Recurre a analogías o comparaciones.
3. Emplea referentes comunes a la gente.
4. Va dirigido a un público especializado.
Repeat each sentence, using double object pronouns. Substitute the indirect object you hear, and the direct object you see, with correct corresponding object pronouns.
(1) You see: Compro helado.
You hear: Alos jugadores.
You write:
(2) You see: Venden los papalotes
You hear: A nosotros.
You write:
(3) You see: Digo la verdad.
You hear: A ti.
You write:
(4) You see: Hago unas galletas de chocolate.
You hear: A ustedes.
You write:
(5) You see: Lavan el carro.
You hear: A mi esposo, y a mi.
You write:
(6) You see: Busco unas entradas para el partido.
You hear: A mi hijo.
You write:
In this question we repeat each sentence, using double object pronouns.
(1) Ya ves: Compro helado.
Oirá: Para los jugadores.
Tu escribes: compro helado para los jugadores
(2) Ya ves: Venden las cometas
Escuchas: Para nosotros.
Escribes: Nos venden las cometas
(3) Ya ves: digo la verdad.
Escuchas: Para ti.
Escribes: te digo la verdad
(4) Verás: hago unas galletas con chispas de chocolate.
Escuchas: Para ti.
Tu escribes:Hago unas galletas con chispas de chocolate
(5) Ya ves: Lavan el carro.
Oyes: Por mi marido y por mí.
Tu escribes:Lavan el auto para mi esposo y para mi
(6) Verás: estoy buscando unas entradas para el partido.
Oyes: A mi hijo.
Escribes: Busco entradas para un partido para mi hijo
¿Qué es objeto directo?Lo y la se definen como pronombres átonos que cumplen la función de objeto directo, teniendo el nombre de complemento directo del pronombre, y corresponden a la tercera persona del singular (él, ella y usted). Cuando se usan en plural (ellos, ellas y ustedes), reciben el agregado de “-s”, transformándose en los y las.)
Learn more about object pronouns in brainly.com/question/28004647
#SPJ1
Escribe las conjugaciones de "VENIR Y TENER" en el presente
Answer:
Tener:
Yo - Tengo
Tú - Tienes
El/Ella/Usted - Tiene
Nosotros - Tenemos
Ellos/Ellas/Ustedes - Tienen
Venir:
Yo - Vengo
Tú - Vienes
El/Ella/Usted - Viene
Nosotros - Venimos
Ellos/Ellas/Ustedes - Vienen
Explanation:
Answer:
Explanation:
Yo vengo
Tú vienes
Ella, él, Usted, viene
Nosotras, nosotros, venimos
Vosotras, vosotros,. venís
Ellas, ellos, ustedes, vienen
i need a paragraph about " la importancia del viaje" in spanish ??
any help
Answer:
Yo creo que la importancia de un viaje no es el destino, si no el camino.
No hay nada mas lindo que hacer hermosos recuerdos con tu familia mientras que esperan ansiosamente la llegada a sus vacaciones tan esperadas, claro el camino no es lo unico que importa el destino ya que tambien es una parte primoldial del viaje en la que tambien puedes hacer bellos recuerdos con tus amigos o familia.
Explanation:
Help with answering questions
Answer:
Explanation:
es
es
estoy
están
son
Oraciones con la palabra porque. Que hacen las abejas en verano?
Answer:
Voy a ir a caminar porque hoy es un lindo día.
¿Por qué se comío mi comida?.
Tengo que bañar a los perros porque huelen feo.
¿Por qué me tengo que bañar?.
Mi gato está en el veterinario porque se fracturó.
El amor que siento por ti es inefable porque no hay nada que se compare.
Mi tío se hizo una radiografía porque se rompió un hueso.
Hoy hay un lindo celaje porque me casaré
¿Por qué no vino María?
Explanation:
hablo español
Verbos1. tu sentirse2. nosotros sentirse3. ellas sentirse4. tu traer5. nosotros traer6. ellas traer7. tu presentar8. nosotros presentar9. ellas presentar1. te hubieras sentido2. nos hubiéramos sentido3. se hubieran sentido4. hubieras traído5. hubiéramos traído6. hubieran traído7. hubieras presentado8. hubiéramos presentado9. hubieran presentado
Correción
1. tu sientes 2. nosotros sentimos 3. ellas sienten 4. tu traes 5. nosotros traemos 6. ellas traen 7. tu presentas 8. nosotros presentamos 9. ellas presentan.
Lo demás esta correcto.
Choose the correctly written translation.
“My friends give us soup”
A. Mis amigos damos nos el caldo a nosotros
B. Mis amigos nos dan el caldo a nosotros
C. Mis amigos dan nos el caldo a nosotros
D. Mis amigos no damos el caldo a nosotros
what is the difference between myoglobin and hemoglobin
Answer:Hemoglobin is a heterotetrameric oxygen transport protein found in red blood cells (erythrocytes), whereas myoglobin is a monomeric protein found mainly in muscle tissue where it serves as an intracellular storage site for oxygen.
Explanation:Hope this helped u also may u give me brainlist only if u wanna give me brainlist though! Have an bless day good day kind sir or ma'am.
Answer:. Haemoglobin is called as tetrameric hemoprotein, while myoglobin is called monomeric protein. Haemoglobin is found systematically all over the body, while myoglobin is found in muscles tissues only.
Explanation:
Read and select the best expression to complete this dialogue.
Young friend Jeremiah: Hola, me llamo Jeremiah. Mucho gusto. ¿________?
Young friend Estela: Soy Estela. Encantada.
Young friend Jeremiah: Igualmente.
Group of answer choices
Cómo estás
Cómo se llama
Cuál es tu nombre
Cuál es mi nombre
Please I need help on this Spanish lessong
Karina fue ala ferretería y compro 1/4 de kg de clavos 2/4 de kg de tornillos y 3/4 de kg de alambre cual fue el peso total de su compra
El peso total de su compra es de 6/4 de kilos expresado en fracción o de 1.5 kilos en total.
¿Cómo determinar el peso total de la compra de Karina?Para determinar el peso total de la compra de Karina la operación que se utilizar es la adición o suma. Es decir que para obtener el peso final, sumaremos los pesos parciales ya sea a través de la suma de fraccionarios o a través de números no fraccionales. El proceso se muestra a continuación:
\(\frac{1}{4} + \frac{2}{4} + \frac{3}{4} = \frac{6}{4}\)
Es decir que en total Karina compro 6/4 de kilos.
Sin embargo la suma se puede también realizar así:
1/4 (0.25) / 2/4 (0.5) / 3/4 (0.75)
0.25 + 0.5 + 0.75 = 1.5 kilos
Aprenda más sobre suma en https://brainly.com/question/32669387
#SPJ1
Ayer ________ al parque con mis amigos.
Group of answer choices
iba
fui
where does abraham say to look for william
Answer:
The shed
Explanation:
Edge 2021
I don’t know a lot of Spanish please help