Answer:
el caiman is the answer
Explanation:
idk even know if its right i just guessed for points
Nuestro tío se enamora de la chica bonita.
nephew
cousin
uncle
niece
Answer:
uncle
Explanation:
estudio en estados unidos y en la clase de ingles tengo puras A y Pues we TIO EN INGLES SIGNIFICA UNCLE
Las niñas estaban jugando plácidamente en el jardín?
Podemos completar las columnas con las palabras que aparecen en el techo, clasificándolas en sus diferentes categorías gramaticales, como se ve a continuación.
Sustantivos: niñas, jardín, situación, día, cita, mañana, juegos, principio, rutina, vidas, pasado, presente.Artículos: las, sus, el.Determinativos: esta, cada, ninguna, aquel.Adjetivos: terrible, mil, diferentes, más, hermoso, triste.Pronombre: e, aquella, eso, sus, algunas.Verbo: estaban, jugando, repetía, hacían, recordó, volvería, repetirse, era, convirtió, cambió.Adverbio: plácidamente, bastante, demasiado, tarde.Preposición: en, de.Conjunción: pero, aunque.Interjección: ay.¿Qué son las categorías gramaticales?Las categorías gramaticales, también conocidas como partes de la oración, son las diferentes clases de palabras que existen en el idioma y que desempeñan distintos roles sintácticos y semánticos en una oración. Estas categorías nos permiten organizar y comprender la estructura de las frases en español.
Las principales categorías gramaticales son:
Sustantivo: palabras que nombran personas, animales, objetos, lugares o conceptos, como "niñas" o "jardín".Artículo: palabras que acompañan al sustantivo para indicar su género y número, como "las" o "el".Determinativos: palabras que acompañan o determinan al sustantivo, como "esta", "cada" o "ninguna".Adjetivos: palabras que describen o califican al sustantivo, expresando características como "plácidamente", "terrible" o "hermoso".Pronombres: palabras que sustituyen al sustantivo, como "se" o "sus".Verbo: palabras que indican acciones, estados o procesos, como "estaban", "jugando" o "cambió".Adverbio: palabras que modifican al verbo, al adjetivo o a otro adverbio, expresando circunstancias como "bastante" o "tarde".Preposición: palabras que establecen relaciones entre elementos de la oración, como "en" o "de".Conjunción: palabras que enlazan palabras, frases u oraciones, como "pero" o "aunque".Interjección: palabras que expresan emociones o sentimientos de forma independiente, como "ay".Estas categorías gramaticales nos permiten comprender y analizar la estructura de las oraciones en español, facilitando la comunicación efectiva en el idioma.
This is the complete question:
Lee detenidamente el siguiente texto y localiza todas las categorías gramaticales. escríbelas en el recuadro.
Las niñas estaban jugando plácidamente en el jardín. Esta situación se repetía cada día en sus jornadas de las mañanas, hacían mil juegos diferentes. Cierto día, ninguna niña recordó la cita, ¡qué terrible día aquel! ¿Cuántos días volvería a repetirse aquella situación? Eso no era más que el principio, bastante después se convirtió en la rutina de sus vidas… Pero un día todo cambió… Aunque ya era demasiado tarde para algunas… ¡Ay! ¡Qué hermoso el pasado y qué triste el presente! (…)
Categorías gramaticales:...
Sustantivos:...
Artículos:...
Determinativos:...
Adjetivos:...
Pronombre:...
Verbo:...
Adverbio:...
Preposición:...
Conjunción:...
Interjección:...
Aprender más sobre español aquí:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ1
La revisits costa es mi favorita______ todos los meses
Answer: La revisits costa es mi viaje favorita todos los meses
Explanation:
A
Complete with an appropriate word.
1.
hacer con el ratón
2.
oprimir el borrador
3
en la red (el Internet)
4.
la_ de entrada (o enviados)
5.
un documento _ a un correo electrónico
6.
una copia del documento
Answer:
clickborrarentrarbandejaenviadocopy - pasteExplanation:
What does Sancho want to do before meeting Billy Jo? get something to eat go back to the zoo go back to William's home go home
Answer:
C. go back to William's home
Explanation:
Just took the quiz
b
c
d
a
b
Answer:
c
Explanation:
got it right on test
I need these answers asap please help me!!
Answer:
1. coma
2. bailaste
3. vendamos
4. trabajen
5. compartió
6. andan
7. tengamos
8. olviden
9. practiques
10. llege
11. venga
12. divertimos (not sure)
13. cruzaron
14. digamos
15. hiso
16. vaya
17. salga
18. sea
19. había
20. empezó
You can’t always do what you want! Use the elements provided to write what the followingpeople want to do, but can’t do, because they have to do something else. Be sure to start yoursentences with a capital letter and end them with a period. Do not add any commas. Follow thispattern:sujeto + (querer + infinitivo) + pero no + (poder) + porque + (tener que + infinitivo)Modelolos chicos: pescar / ir de comprasLos chicos quieren pescar pero no pueden porque tienen que ir de compras.1.
SPANISH HELP!!
Conjugate the verb in parenthesis in the imperfect tense.
Answer:
1.Era
2. se reunian
3.Preparaba
4.Ayudaban
5.Jugaba
6.Nos llevábamos
7.Nos divertiamos
8.Almorzabamos
9.Contábamos
10.Reiamos
11.Traia
12.Tocaba
13.Gustaba
14.Cantábamos
15.Se quedaban
16.Regresábamos
Answer:
Explanation:
. era. se reunían
. preparaba
. ayudaban. jugaba.
. nos llevábamos. nos divertíamos.
. almorzábamos.
. contábamos. nos reíamos.
. traía. tocaba.
. gustaba. cantábamos.
. nos quedábamos.
. regresábamos
...
Ayudaaaaa por favor
The essay will be on the topic: Poverty as a consistent Social Issue in our Community
What is the essay on problem?Poverty is a pressing problem in our community. This essay will address how laws and services can alleviate it. Poverty can limit access to necessities, education, and healthcare, but laws and services can help.
Federal and state-level policies, including minimum wage laws, food assistance, and healthcare subsidies also aim to curb poverty. Laws and services aid those in need and offer opportunities to escape poverty. Community organizations are also important in tackling poverty.
By using laws, services, organizations, and partnerships, we can reduce poverty in our community by providing immediate assistance and addressing root causes like education and job opportunities.
Learn more about essay from
https://brainly.com/question/25607827
#SPJ1
See text below
1- The student will have to work with a problem that affects their home, community or as a country. Examples of these problems can be the following, but not limited to these: Abandoned animals, Abandoned buildings, People living on the streets, Drugs, Lack of local agriculture, Corruption, Poverty, pollution etc. You can choose any other problem that you feel deserves to be solved and that there are real resources to solve it.
2- Once the topic has been chosen, the student will go on to investigate through how this problem affects our country or community. You should look for laws or municipal services that can help you solve this problem. Eg A house that is emitting bad odors. Verify what law or what municipal or state services help residents with this situation.
3- Once you have investigated and have the pertinent information about the problem you chose, you are going to create an informative essay about said investigation. The essay will be written as follows: (Remember that each minimum paragraph must have 3-5 complete sentences).
A- First Paragraph: State the problem. You must indicate the problem you chose and the way you are going to work on it.
B- Second, Third and Fourth Paragraph: State the problem and how real evidence (laws or services) can help you solve it. You can expose more than one solution.
C- Fifth and Sixth paragraph: Conclusions and/or opinions. Ideas of how the solutions can help to improve said problem in your community or country. D- Date of delivery of the same: Wednesday, April 26, 2023.
The work will be evaluated as follows:
Evaluation Topic
Information and research
Punctuation
20 points. 40 points.
30t
Una hormiga loca recorre los ladosDel cuaderno partiendo de a en sentido horario después de recordar el 567% del perímetro en qué es vértice se encuentra la hormiga
Answer:
118.8°
Segundo vértice.
Explanation:
El sentido horario es contrario al sentido cartesiano.
Un recorrido e una vuelta representa 360°
Por regla de tres:
360° = 100%
H° = 567%
H = 360*567/100
H = 2041.2°
2041.2 = 1800 + 241.2 = (1800/360) + 241.2 = 5 vueltas completas + 241.2 grados horarios
Ya que el giro horario es contrario al giro cartesiano y un giro cartesiano es de 360°
360 - 241.2 = 118.8°
El grado 118.8 se encuentra comprendido entre 90° y 180° por tanto se encuentra en el segundo vértice
Fill in the blanks using the given verb in present simple tense.
Answer:
lavarmeducharmese ponecepillarnosse ponente lavaslevantarsemaquillarsenos vestimosquedarseExplanation:
Answer:
1. lavarme
2. ducharme
3. se pone
4. cepillarnos
5. se ponen
6. te lavas
7. levantarse
8. maquillarse
9. nos vestimos
10. quedarse
Explanation:
Maestro, por favor, _[blank]_ si está bien.
¿Qué opción completa la siguiente (next) oración de Claudia?
dígame
diganle
diganme
dime
Answer: Dime
Explanation:
Need help with my homework
Explanation:
F goes to number 1
A goes to number 2
E goes to number 3
C goes to number 4
B goes to 5
D goes to 6
Celia se maquilla la cara con el espejo
Sergio y yo nos lavamos el cuerpo con jabon
Tu lava los dientes con el cepillo
Yo me seco el cuerpo con la toalla
Cristobal y Eligio se cepilla el pelo con el cepillo
Yo me levanto temprano y me cepillo los dientes y el pelo y me pongo ropa. Mi amigo se levanta tarde se baña y se afeita la cara y se pone ropa
or instead of putting guy friend you can put a girl friend like this
Mi amiga se levanta tarde, se baña y se pone maquillaje, y se pone ropa
1. ¿Conocías estos ritos? ¿Hay otros en tu cultura u otras culturas que con
2. ¿Qué te parece el rito de las hormigas? ¿Es cruel?
3. Por qué ha creado el hombre los ritos?
4. ¿Cómo se ha transformado la visión de los rituales?
5. ¿A qué prestan atención los ritos de paso?
6. ¿Qué características tienen los ritos en las sociedades indígenas?
7. ¿En qué se han transformado los rituales en los últimos tiempos?
Answer:
Did you know about these rituals? Are there others in your culture or in other cultures that you are aware of?
¿Conocías estos rituales? ¿Hay otros en tu cultura o en otras culturas que conozcas?
What do you think of the ant ritual? Is it cruel?
¿Qué opinas del ritual de las hormigas? ¿Es cruel?
Why do humans create rituals?
¿Por qué crean los humanos rituales?
How has the perception of rituals transformed?
¿Cómo ha evolucionado la percepción de los rituales?
What do rites of passage focus on?
¿En qué se enfocan los ritos de paso?
What are the characteristics of rituals in indigenous societies?
¿Qué características tienen los rituales en las sociedades indígenas?
How have rituals transformed in recent times?
¿Cómo han evolucionado los rituales en tiempos recientes?
Can someone help me please
Answer:
Explanation:
1. se duchan
2.me lavo
3. te acuestas
4. nos maquillamos
5. se afeita
6. se visten pronto
7.nos casamos
8. se sientan
9. te enojas
10. nos aburrimos
those are the answers i speak spanish no worry
Mr. Zuckerman took fine care of Wilbur all the rest of his days, and the pig was often visited by friends and admirers, for nobody ever forgot the year of his triumph and the miracle of the web. Life in the barn was very good night and day, winter and summer, spring and fall, dull days and bright days. It was the best place to be, thought Wilbur, this warm delicious cellar, with the garrulous geese, the changing seasons, the heat of the sun, the passage of swallows, the nearness of rats, the sameness of sheep, the love of spiders, the smell of manure, and the glory of everything.
Wilbur never forgot Charlotte. Although he loved her children and grandchildren dearly, none of the new spiders ever quite took her place in his heart. She was in a class by herself. It is not often that someone comes along who is a true friend and a good writer. Charlotte was both. Translate to Spanish
Translate to Spanish
Answer: (Caution: This might be a bit inaccurate. If it is, sorry!)
El Sr. Zuckerman cuidó muy bien de Wilbur todo el resto de sus días, y el cerdo fue visitado a menudo por amigos y admiradores, porque nadie olvidó el año de su triunfo y el milagro de la red. La vida en el granero era muy buena noche y día, invierno y verano, primavera y otoño, días aburridos y días brillantes. La vida en el granero era muy buena noche y día, invierno y verano, primavera y otoño, días aburridos y días brillantes. Era el mejor lugar para estar, pensó Wilbur, esta bodega deliciosa cálida, con los gansos garrulosos, las estaciones cambiantes, el calor del sol, el paso de las golondrinas, la cercanía de las ratas, la similitud de las ovejas, el amor de las arañas, el olor a estiércol y la gloria de todo. Wilbur nunca olvidó a Charlotte. Aunque amaba mucho a sus hijos y nietos, ninguna de las nuevas arañas tomó su lugar en su corazón. Ella estaba en una clase propia. No es frecuente que aparezca alguien que sea un verdadero amigo y un buen escritor. Charlotte era ambas cosas.
Someone please help me with this :(
Answer:1. Pizza or the pizza 2.the boys 3. The man 4.the students 5.Emilia 6.we 7. You 8.I 9.the drinks 10.they
Explanation:
Sorry , that’s if you’re translating them
4. mi universidad hermana va ir a la a
5. fútbol ver a un voy de partido
6. centro van comercial construir a nuevo un
Rearrange into correct order
Answer:
4. Mi hermana va a ir a la universidad.
5. Voy a ver un partido de fútbol.
6. Van a construir un nuevo centro comercial.
Explanation:
Explain how Mexico City tells its story through La Plaza de las Tres
Culturas and the monuments placed around the metropolis.
Answer:Three cultures converge here: Aztec, Spanish, and contemporary Mexican. Surrounded by modern office and apartment buildings are large remains of the Aztec city of Tlatelolco, site of the last battle of the conquest of Mexico. To one side is the Church of Santiago.
The Plaza de las Tres Culturas ("Square of the Three Cultures") is the main square within the Tlatelolco neighborhood of Mexico City. The name "Three Cultures" is in recognition of the three periods of Mexican history reflected by buildings in the plaza: pre-Columbian, Spanish colonial, and the independent nation. The plaza, designed by Mexican architect and urbanist Mario Pani, was completed in 1966.The square contains the archaeological site of the city-state of Tlatelolco and is flanked by the oldest European school of higher learning in the Americas called the College of Santa Cruz de Tlatelolco (built in 1536 by friar Juan de Torquemada and by a massive housing complex built in 1964.
Explanation:
Choose the best translation: furniture store supermercado centro comercial mueblerÃa tienda
Answer:
О Mueblería. (Tienda de muebles)
Explanation:
Furniture store ⇒ Mueblería.
...
Anybody knows Spanish?
Ignacio y Marcos tienen miedo porque su hermano no sabe dónde está su hijo.
Ignacio y Marcos ________ que su hermano no encuentre su hijo.
A. temen
B. sugieren
C. insisten
D. aseguran
Answer:
О A. temen.
Explanation:
Ignacio y Marcos tienen miedo porque su hermano no sabe dónde está su hijo. Ignacio y Marcos temen que su hermano no encuentre a su hijo.
...
can anybody help on me this one? thanks
Answer:
1) Él es
Explanation:
1) Él es bajo
Which of the following is a noun (sustantivo):
Your answer:
1. correr
2. casa
3. yo
Answer:
2. casa.
Explanation:
"Casa" is a noun.
Answer:
2. “casa”
Explanation:
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to haveA.certainty in their relationships.B.novelty in their relationships.C.concealment in their relationships.D.All of the answers are correct
The correct option is D, all of the above. Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have novelty in their relationships, concealment in their relationships, and certainty in their relationships.
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have what?According to Baxter and Montgomery's relational dialectics theory, individuals desire all three elements mentioned in the options:
A. Certainty in their relationships: People seek stability, predictability, and assurance in their relationships. They desire a sense of security and knowing what to expect from their partners.
B. Novelty in their relationships: Individuals also desire excitement, variety, and new experiences in their relationships. They seek to avoid monotony and routine, and they value spontaneity and fresh interactions.
C. Concealment in their relationships: Baxter and Montgomery also suggest that individuals desire privacy, autonomy, and the ability to keep certain aspects of their lives or relationship hidden from others. They acknowledge that not everything needs to be shared with everyone and that maintaining some level of individuality and personal space is important in relationships.
Therefore, all of the answers (certainty, novelty, concealment) are considered valid desires that people may have in their relationships, according to Baxter and Montgomery's theory.
Learn more about relational dialectics theory:
https://brainly.com/question/13511327
#SPJ1
Mi amiga llama a mí.
Who or what is the direct object?
What should the direct object pronoun be?
Rewrite the sentence so that it uses the direct object pronoun instead of the direct object.
Answer:
Mi amiga me llama a mi.
Explanation:
That's the answer and i know this because i am from mexico and i like to help people with spanish homework
tRNA Molecules
(Asp
Codons
mRNA
Leu
Intro
(Arg)
Glu
Lys
Anticodons
5 of 6
Met
Leu)
AC AAC
· a a d d Ä Ä d d Ä ¶ ¶9444
5'
3'
Ribosome.
For each codon, find the correct tRNA anticodon and drag it to the ribosome. Start with the AUG codon
in the ribosome. Find and drag its match, the UAC anticodon, to it. Also, record this pair and the
associated amino acid, Met, to complete the first row of the data table.
Cytoplasm
H₂O Counter 0
I don't quite understand the description of the question, but I do understand the photograph.
The maneger ⇝ El gerente / La gerente
As in English there is no gender in the articles, it cannot be differentiated, but in Spanish it is.
It is written at the end of the word "-o" to express that it is a man (masculine) and "-a" if it is a woman (feminine).
MissSpanishpls help need this to pass
24. Conjugate each of the verbs below in the preterite tense:
Por 5 años, Miguelito ______ (creer) que existió Santa Claus.
25.Below, conjugate the verbs in parentheses using either the imperfect progressive or the preterite. Use the model below:
Modelo: Yo estaba estudiando (estudiar) cuando mis padres vinieron (venir) a casa.
I was studying when my parents arrived home.
a.Tú ______ (cantar) cuando tus padres ______ (llegar) a casa.
b.Ana ______ (escuchar) música cuando Juan la _____ (llamar).
The word Sabe means:
Answer:
To know something
Answer:
know. to know
Explanation:
sabe is used for example in "el sabe lo que hace" (He knows what is doing) or "quizá nadie sabe" (maybe no one knows)
7. Quiero
el nuevo programa de Excel.
B. bajar
C. navegador
D.
A. encontrar
seguir
Answer:
c
Explanation: