Write complete sentences using ser or estar and the cues provided. 1. Paloma y Carlos / inteligentes y trabajadores Paloma y Carlos son inteligentes y trabajadores. Paloma y Carlos son inteligentes y trabajadores. 2. Mariela / cantando una canción bonita Mariela está cantando una canción bonita. Mariela está cantando una canción bonita. 3. (tú) / conductor de taxi en la ciudad Tú eres conductor de taxi en la ciudad. Tú eres conductor de taxi en la ciudad. 4. (nosotros) / en un hotel en la playa Nosotros estamos en un hotel en la playa. Nosotros estamos en un hotel en la playa. 5. Gilberto / preocupado porque tiene mucho trabajo Gilberto está preocupado porque tiene mucho trabajo.
We can write complete sentences in spanish using "ser" or "estar" and the given cues as follows:
Paloma y Carlos son inteligentes y trabajadores.Mariela está cantando una canción bonita.Tú eres conductor de taxi en la ciudad.Nosotros estamos en un hotel en la playa.Gilberto está preocupado porque tiene mucho trabajoHow to correctly conjugate a verb?It is necessary for the verb to change its endings in order to agree with the subject, in order to maintain coherence, in gender, number and degree. In the case of the verbs "ser" and "estar" in Spanish, we have irregular verbs, that is, they do not follow the conjugation patterns for each pronoun.
Therefore, we have the verbs "ser" and "estar" in the present tense, that is, conjugated to express an action at the moment in which it occurs.
Find out more about spanish verbs at:
https://brainly.com/question/7150507
#SPJ1
Read the sentences, and match each sentence with its correct image.
1. Introduction (Hello Isabel, my name is and I live in The United States. Use the verb SER and VIVIR) (masculine))
Answer:
Hola isabel mi nombre es ... y yo vivo en los estados unidos
Explanation:
El pastel está...
rico.
rica.
ricos.
ricas.
Answer:
rico
Explanation:
the answer is rico, the first one
Pleaseeee helpjejekeksndn
Answer:
to have/have
Explanation:
if it is asking what the word "tener" means, it means "to have/have"
if it is asking the entire sentence, it means "Jorge and Enrique have"
50 PTS PLS HELP IDC IF YOU JUST DO THE 1ST EXCIRSIE
Answers in bold and underlined.
PART - 1. Answer the following questions.Question 1: ¿Donde estan Cristina y Bruno?Answer 1: Cristina y Bruno están en el cine.
Translation 1:
Question 1: Where are Cristina and Bruno?Answer 1: Cristina and Bruno are at the cinema.Question 2: ¿Dónde están la profesora y el alumno?Answer 2: La profesora y el alumno están en el aula de clases.
Translation 2:
Question 2: Where are the teacher and the student?Answer 2: The teacher and the student are in the classroom.Question 3: ¿Donde está la puerta?Answer 3: La puerta está al lado de la ventana.
Translation 3:
Question 3: Where is the door?Answer 3: The door is next to the window.Question 4: ¿Donde esta la mochila?Answer 4: La mochila está al lado del pizarrón.
Translation 4:
Question 4: Where is the backpack?Answer 4: The backpack is next to the blackboard.Question 5: ¿Donde esta el pasajero?Answer 5: El pasajero está sentado en la tercera silla del bus.
Translation 5:
Question 5: Where is the passenger?Answer 5: The passenger is sitting in the third seat of the bus.Question 6: ¿Dónde está José Miguel?Answer 6: José Miguel está en el laboratorio.
Translation 6:
Question 6: Where is José Miguel?Answer 6: José Miguel is in the laboratory.PART - 2 ¿Donde estan? Use these cues and the correct form of "estar" to write complete sentences. Add any missing word.Question 1: libro / cerca / escritorioAnswer 1: El libro está cerca del escritorio.
Translation 1: The book is near the desk.
Question 2: ustedes / al lado / puertaAnswer 2: Ustedes están al lado de la puerta.
Translation 2: You are by the door.
Question 3: calculadora / entre / computadorasAnswer 3: La calculadora está entre la computadora.
Translation 3: The calculator is between the computer.
Question 4: lápices / sobre / cuadernoAnswer 4: Los lápices están sobre el cuaderno.
Translation 4: The pencils are above the notebook.
Question 5: estadios / lejos / libreríaAnswer 5: Los estadios están lejos de la librería.
Translation 5: The stadiums are far from the bookstore.
Question 6: mochila / debajo / mesaAnswer 6: Las mochilas están debajo de la mesa.
Translation 6: The backpacks are under the table.
Question 7: tu / en / clases de historiasAnswer 7: Tu estas en las clases de historias.
Translation 7: You are in history classes.
Question 8: reloj / a la derecha / ventanaAnswer 8: El reloj esta a la derecha de la ventana.
Translation 8: The clock is to the right of the window.
Question 9: Rita / a la izquierda / JulioAnswer 9: Rita está a la izquierda de Julio.
Translation 9: Rita is to Julio's left.
how to conjugate cantar
HELP 33 POINTS AND BRAINLIEST
Read the text and the question and choose the correct option.
Buenas noches, me llamo Carmelo. Tengo doce años y soy de Uruguay. Me gustan las fiestas de la víspera de Año Nuevo. En Uruguay es costumbre tirar « throw » agua por la ventana « the window » para limpiar el espíritu de las personas y para empezar « begin » el año bien. Mi mamá siempre tira agua por la ventana a las doce de la noche.
What is the main idea?
Cómo preparar el segundo día del calendario en Uruguay
Las costumbres en las vísperas de Año Nuevo
Los años de un amigo de Uruguay
La comida el segundo día del calendario en Uruguay
Answer: the answer is b
Explanation: hope this helps!
Solve for the correct answer: catorce doce = quince dos dieciseís veintiséis
Answer: no
Explanation:
HELP ASAP!!
Arrange the words in the correct order to form complete sentences. You will need to conjugate the verbs correctly in the present tense.
1. a Carla / cafe / con leche / gustar / su
2. tenis / llevar / sus / la entrenadora / muy limpios
3. delgados / y / dedos / mis / ser / largos
4. mi/ comer / su / favorita / madre / comida
5. nuestra / ir / medica / nosotros / con
Answer:
1-a Carla le gusta su cafe con leche
2-La entrenadora lleva sus tenis muy limpios
3-mis dedos son delgados y largos
4-mi madre come su comida favorita
Explanation:
Answer:
1. A Carla le gusta su café con leche.
2. La entrenadora lleva sus tenis muy limpios.
3. Mis dedos son largos y delgados.
4. Mi madre come su comida favorita.
5. Nosotros vamos con nuestra médica.
Explanation:
preterite of -ir
yo fui
el ir
nosotros fueron
Answer:
Yo fui
El fue
Nosotros fuimos.
I'm not pretty sure.
En las canciones, las figuras literarias que mas se utilizan son metáfora y simil, Porque cree usted que estas son utilizadas?
Answer:
Explicación abajo
Explanation:
Las metáforas y símiles son figuras literarias muy utilizadas en las canciones porque permiten al autor de la canción expresar sus ideas y sentimientos de una manera creativa y poética.
Además, estas figuras literarias ayudan a que la letra de la canción sea más atractiva y memorable para el público.
Las metáforas y símiles también pueden ayudar al autor a transmitir una emoción o una idea de una manera más viva y concreta, lo que puede hacer que la canción sea más poderosa y emocionante.
que caracteristicas presenta un video publicitario
Answer:
It has to be promotional, persuasive, part of an overall marketing strategy, targeted, and investment, orignial, creative, and consistent.
1. María González es de la Florida. 2. El señor y la señora López son de California. 3. Jorge es de la República Dominicana. 4. Magdalena y Pilar son de Arizona. 5. Miguel y yo somos de Estados Unidos. 6. Marcos y Ronaldo son de Nueva York. 7. Me llamo Luisa. Olga y yo somos de Cuba. 8. El Sr. Morales es de Puerto Rico. 9. La señora Núñez y la señorita Chávez son de El Paso. 10. Tú y yo somos de aquí
¿Cuál es el verbo auxiliar del presente progresivo?
Answer:
Es el verbo «estar», p. Ej.:
—> comiendo (I'm eating)
Fill in the blank with the verb
SER in the present tense.
El maestro estricto
Which of the following is a correctly structured infinitive expression with hay que? (Check all that apply)
1. Hay que salir.
2. Hay que pasar por el control de seguridad.
3. Hay que volamos.
4. Hay que espero.
Choose the correct affirmative "tú" command to complete each sentence.
¡____________ la ropa, por favor!
Answer:
kinda need more context to help :^
I’m horrible at Spanish so help would be appreciated
Answer:
empieza
empiezan
puedo, entiendo
pides, piensas
podemos
pido
quieres
empiezas
repetimos
almorzamos
Part B
sirven prefiero quierepiensanAnswer:
Part A:
Empieza (Empezar.)Empiezan (Empezar.)Puedo (poder), entiendo (Entender.)Pides (Pedir), piensas (Pensar).Podemos (Poder.)Pedire (Pedir.)Quieres (Querer.)Empiezas (Empezar.)(it doesn't have) Repasar (Repetir.)Almorzaremos (Almorzar.)Part B:
Sirven (Servir.)Prefiero (Preferir.)Quiero (Querer.)Piensan (Pensar.)I hope it helps/helped :)
Select the plural of the following noun and its article: la carpeta
A. El carpetas
B. La carpetas
C. Las carpetas
D. Los carpetas
Which letter is silent in Spanish?
O A. h
O B.j
O C. g
O D. Y
Answer:
the answer to the question is H
Give the subject in eace sentence
Answer:
Explanation:
UstedesNosotrosYoTúÉlNosotrosEllaEllosÉlTúNosotrosYoNosotrosÉlEllosEllaTúEllaNosotrosTú.Complete con la forma correcta de ir a, tener que o acabar de.
26. Yo no tengo hambre porque comer.
27. Es necesario. Yo estudio porque mañana
tengo un examen importante.
28. Voy al café donde tomar un refresco
Answer
26.) Apenas comi, no tengo hambre.
27.) Tengo que estudiar porque manana tengo un examen importante.
28.) Voy a ir al cafe a tomarme un refresco.
Explanation:
En tus propias palabras, escribe las respuestas a las siguientes preguntas en oraciones completas. Busca
información en el Internet.
1. ¿Por qué se considera que las cenizas de los volcanes fueron beneficiosas para ciudades como Tikal?
¿Cuáles fueron los resultados de la fertilidad del suelo?
Answer:
La fertilidad del suelo es la capacidad que tiene el terreno para sustentar el crecimiento de las plantas y optimizar el rendimiento de los cultivos. Ello puede potenciarse por medio de fertilizantes orgánicos e inorgánicos que nutran el suelo.
Explanation:
It's a busy night in the Emergency Room! Imagine you need to write about what happened to each patient. Look at the pictures, Then, finish each
sentence by completing the imperfect progressive form of the verb. Follow the model
Modelo
Alberto estaba
subiendo (subir) la escalera cuando se cayó
1.
(limpiar) el coche cuando se
Pedro estaba cortó el brazo.
2.
(mirar) la radiografia
El doctor Sanz estaba
cuando choco con la enfermera
3.
(correr) cuando se tropezó con
Paco estaba un libro
Pearson Education Inc. Al rights reserved
4.
ourg Las enfermeras estaban la ambulancia.
(hablar) cuando llegó
5.
jugar) al básquetbol cuando
Juan Carlos estaba se lastimó el hombro.
Answer:
1. Albert was climbing (climbing) the ladder when he fell
Pedro was cleaning the car and then Pedro's arm got cut off.
2.
Doctor Sanz was
when I bump into the nurse
3.
(run) when he bumped into
Paco was a book
Pearson Education Inc. Al rights reserved
Four.
ourg The nurses were the ambulance.
(speak) when he arrived
5.
play) basketball when
Juan Carlos was injured his shoulder.
Explanation:
© Change the sentences, using the model as a guide.
Modelo:
Paco quiere comprar los calcetines.
Paco quiere comprarlos.
Paco los quiere comprar.
1. Prefiero usar la calculadora.
2. Quieren comprar los zapatos.
3. Preferimos llevar jeans
4. Piensan cerrar la tienda a las ocho.
5. ¿Vas a comprar la blusa?
To modify the sentences we must take into account the model. We have the alternative of including a direct object pronoun or modifying the verb.
How to rewrite the sentences as in the model?To rewrite the sentences as in the model we must read the model carefully and identify the changes that were made with respect to the original sentence. According to the above, we can infer that the sentences would look like this:
1. Prefiero usar la calculadora.Yo prefiero usarla.Yo la prefiero usar.2. Quieren comprar los zapatos.Ellos quieren comprarlos.Ellos los quieren comprar.3. Preferimos llevar jeans.Nosotros preferimos llevarlos.Nosotros los preferimos llevar.4. Piensan cerrar la tienda a las ocho.Ellos piensan cerrarla.Ellos la piensan cerrar.5. ¿Vas a comprar la blusa?¿Tu vas a comprarla?¿Tú La vas a comprar?Learn more about verbs in: https://brainly.com/question/14574299
#SPJ1
I really don’t get this can someone help me
Answer:
Yo soy alto
tu eres alta
usted es alto
el es alto
ella es alta
nosotros somos altos
nosotras somos altas
ustedes son altos
ellos son altos
ellas son altas
The first part of this assignment tells you what goes on in the first line.
for the seccond line it stays as alto for I,you,he, and usted, just add a s for the plural conjugations and for the femenine like she is alta and add a s for like nosotras which is we but like for a group of females.
Does that make sense? if not just let me know ill try to explain it further.
can someone help me with this please??
Answer:
easy piec- ...nvm i am gone sorry TwT"
There are 8 irregular verbs that do not follow the typical rule when forming
Affirmative Tú Commands. Below, write as many of those irregular verbs as you
remember.
Answer:
hice
anduve
pude
puse
supe
tuve
vine
Gregorio and his friends like to spend time together. Write what they like to do
1.) Yo/las fiestas______________
2) Tú/comer hamburguesas_______
3.) Juán y yo/los videojuegos_______
4.) Antonio y Josefina/Jugar al tenis____
5.) Sonia/la música_______
Answer:
Explanation:
1. A mí me gustan las fiestas.
2. A tí te gusta comer hamburguesas.
3. A Juan y a mi nos gustan los videojuegos.
4. A Antonio y a Josefina les gusta jugar al tenis.
5. A Sonia le gusta la música.
...