1. cuantos años tienes
2.sergio tiene 16 años
Answer:
9. Tienen
10. Tiene
Explanation:
Jimena is helping her nephew Esteban, who doesn't know much about cooking. Fill in the blanks with appropriate familiar commands. Include direct and indirect objects where possible. ESTEBAN Acabo de prender (turn on) el horno. (1) ________ qué hago para cocinar un bistec. TÍA JIMENA Ya te lo explico. Primero, (2) ________ la carne del refrigerador. ESTEBAN Ya la saqué... ¿Le pongo sal ahora? TÍA JIMENA SÍ, (3) ________ sal y pimienta.
ESTEBAN Y ahora la cocino, ¿verdad? TÍA JIMENA No, no (4) ________ todavía. Deja que el horno se caliente un poco más antes de empezar.
Answer:
(1) Tía
(2) sacas
(3)ponle
(4) Esteban
Explanation:
I really don’t get this can someone help me
Answer:
Yo soy alto
tu eres alta
usted es alto
el es alto
ella es alta
nosotros somos altos
nosotras somos altas
ustedes son altos
ellos son altos
ellas son altas
The first part of this assignment tells you what goes on in the first line.
for the seccond line it stays as alto for I,you,he, and usted, just add a s for the plural conjugations and for the femenine like she is alta and add a s for like nosotras which is we but like for a group of females.
Does that make sense? if not just let me know ill try to explain it further.
I need help with filling in the blanks it’s Spanish homework
According to the information we can infer that the correct direct object pronouns are: lo, la, las, los, lo. Additionally, the correc indirect and direct object pronouns of the part IV are: me la, nos la, me la, te lo, se la.
How to complete each sentence?To complete each sentence with the correct direct and indirect object pronouns we have to read the avaliable information and analyze each sentence. In this case, we have to select the correct object depending on the subject and the number of objects. We have to consider the gender of the subject and the number.
On the other hand, with indirect object pronouns we have to consider the subject that recieves the action to select the correct pronoun. In this case these are the correct ones:
Part III. Direct object pronouns:
lo, la, las, los, lo.Part IV. Indirect object and direct object pronouns:
me la, nos la, me la, te lo, se la.Learn more about direct and indirect object pronouns in: https://brainly.com/question/32892707
#SPJ1
quelle est tu nombre
Answer: Que es tu nombre
Explanation:
Translation is "what is your name"
Soy Claudia y vendo verduras y frutas en el mercado local. Pongo mis frutas y verduras en mi carro y manejo a la ciudad los lunes, martes y jueves. Me gusta regatear cuando vendo.
According to the text, Claudia ________.
es agricultora
es comadrona
es contable
es soldado
Instructions
Refer to the email in the previous activity and decide if the statement is true or false.
Xavier knows your name.
Hola amigo, ¿cómo estás?
Me llamo Xavier Yahir Herrera Chávez.
Soy tu amigo de correspondencia de México.
Tu maestra de español me dio tu correo electrónico.
¿Cómo te llamas? ¿Qué clases tienes?
Hasta luego,
Xavier Yahir
<
True
O False
I need help on this! and I need it quick!
Fill in the blanks with the correct indirect object pronoun (me, te, le, nos, les) AND the correct form of gustar, encantar, or interesar.
1. -- ¿A ti __________ _______ (gustar) ver el programa Glee?
-- No, no me gusta.
2. A mí no ________ _________________ (interesar) las matemáticas.
3. A nosotros ____________ ______________ (encantar) el español.
4. A Juana le ________________ (encantar) las telenovelas (soap operas).
5. A Juana _________ ________________ (gustar) ver telenovelas.
6. A los estudiantes no _________ ___________ (gustar) hacer la tarea.
7. A nosotros no ___________ ________________ (gustar) los exámenes.
8. A Marta ____________ __________________ (interesar) mucho los muchachos.
9. ¿A tu hermano ____________ __________________ (gustar) el béisbol?
10. A mis padres no ____________ ________________ (gustar) las películas viejas.
11. A mi hermano ___________ ______________ (encantar) viajar.
12. A los chicos __________ _______________ (gustar) correr y jugar baloncesto.
13. Rosita, ¿__________ _______________ (gustar) las flores?
14. A mí ____________ __________________ (encantar) la historia de Europa.
15. A mi hermanito no __________ _________________ (interesar) leer.
–¿Cómo se llama, señor?
–1. ________ Sr. Bhami.
–Mucho gusto, señor Bhami.
–El gusto 2. ________.
1. Tú eres 2. es encantado
1. Mi nombre es 2. es mío
1. Hola 2. es de Panamá
1. Estoy bien 2. es igualmente
Answer:
1.Mi nombre es Sr. Bhami.
2. es mío
Explanation:
A _________ is an example of a home remedy.
O flaxseed infusion
O aspirin
O injection
operation
Answer:
asprin is an example of home remedy
Sancho and bolsa 4.1
Answer:
Sancho es uno bolsa Espero
Match each subject to the correctly conjugated form of tener.
1.
tú
2.
tus amigos y tu
3.
mis padres
4.
mis amigos y yo
5.
yo
6.
mi amigo
a.
tenéis
b.
tienen
c.
tiene
d.
tienes
e.
tenemos
f.
tengo
Answer:
Explanation:
tú tienesTus amigos y tú tienen.Mis padres tienen.Mis amigos y yo tenemosYo tengoMi amigo tieneHow to write an essay about yourself in spanish? any examples?
Answer:
know the language spanish
Answer:
translate (English to Spanish)
What does tiene mucha cara mean in English? Does it mean He is a pinhead or He had a lot of nerve?
Answer:
To have a lot of nerve
Explanation:
i looked it up lol
Need Help Please answer as soon as possible
Fill in the blanks, pls help! I will give brainliest!
Answer:
1. Yo vivo
2. Es
3. Encantan
4. Es
5. Toca
6. Toco
7. Van
8. Veo
9. Odiamos
Explanation:
Answer:
VivoesencantansontocatocovanvenodiamosExplanation:
dentify what each of these passengers like about el metro based on the flash cultura clip.
Step 1: Passengers like el metro for its convenience, affordability, cleanliness, and safety.
Step 2: In the flash cultura clip, passengers highlight the convenience and speed, affordability, cleanliness, and safety of el metro as the reasons they like it.
Step 1: The passengers in the flash cultura clip have different reasons for liking el metro.
Step 2: In the flash cultura clip, each passenger expresses their personal preference and highlights specific aspects of el metro that they appreciate. One passenger mentions the convenience and speed of the metro system. They emphasize how el metro allows them to easily navigate the city and reach their destination quickly, saving them time and making their daily commute more efficient.
Another passenger focuses on the affordability of el metro. They highlight how it provides a cost-effective means of transportation, allowing them to travel without straining their budget. This aspect is particularly important for individuals who rely on public transportation for their daily commuting needs.
Additionally, a passenger expresses their satisfaction with the cleanliness and safety of the metro. They mention that el metro provides a clean and well-maintained environment, contributing to a pleasant commuting experience. The passenger also appreciates the security measures in place, making them feel safe while traveling on the metro.
These varied preferences and positive comments from the passengers highlight the different aspects of el metro that attract and appeal to individuals. The convenience, affordability, cleanliness, and safety of the metro system emerge as key factors that passengers appreciate. Overall, el metro offers a reliable and efficient transportation option that meets the diverse needs of its users.
Learn more about el metro
brainly.com/question/5112117
#SPJ11.
Housing problems in Uruguay and solutions. Full long answers please and thank you:)
Answer:
Housing is considered a problem for the 20% of population of low-incomes. People can't afford housing and the payments with it. Also, environmental issues that affect the cleanliness of the water and air.
Help
(1. escribirse)
Los novios __ mensajes de texto.
Nosotros __ mensajes de texto.
Ana y Ernesto __ mensajes de texto.
(2. escucharse)
Mis tíos __ con atención.
Nosotros __ con atención.
Ellos __ con atención.
(3. verse)
Nosotros no __ a menudo.
Fernando y Tomás no __ a menudo.
Ustedes no __ a menudo.
(4. llamarse)
Ellas nunca __ por teléfono.
Mis primos nunca __ por teléfono.
Pepe y yo nunca __ por teléfono.
(5. saludarse)
Silvi y tú __ todas las mañanas.
Nuestros vecinos __ todas las mañanas.
Nosotras __ todas las mañanas.
(6. hablarse)
La pareja no __ después de una discusión.
Lulú y yo no __ después de una discusión.
Nosotros no __ después de una discusión.
(7. conocer)
Alberto y yo __ muy bien.
Ustedes __ muy bien.
Ellos __ muy bien.
(8. encontrar)
Los novios __ en la plaza todas las tardes.
Tú y yo __ en la plaza todas las tardes.
Mis amigas __ en la plaza todas las tardes.
Answer:
1)
Los novios se escriben mensajes de texto.
Nosotros escribimos mensajes de texto.
Ana y Ernesto se escriben mensajes de texto.
2)
Mis tíos escuchan con atención.
Nosotros escuchamos con atención.
Ellos escuchan con atención.
3)
Nosotros no nos vemos a menudo.
Fernando y Tomás no se ven a menudo.
Ustedes no se ven a menudo.
4)
Ellas nunca llaman por teléfono.
Mis primos nunca llaman por teléfono.
Pepe y yo nunca nos llamamospor teléfono.
5)
Silvi y tú se saludan todas las mañanas.
Nuestros vecinos se saludan todas las mañanas.
Nosotras nos saludamos todas las mañanas.
6)
La pareja no se habla después de una discusión.
Lulú y yo no hablamos después de una discusión.
Nosotros no hablaremos después de una discusión.
7)
Alberto y yo nos conocemos muy bien.
Ustedes se conocen muy bien.
Ellos se conocen muy bien.
8)
Los novios se encuentran en la plaza todas las tardes.
Tú y yo nos encontramos en la plaza todas las tardes.
Mis amigas me encuentran en la plaza todas las tardes.
Explanation:
I speak Spanish and I'm from Spain, so you have good exercises.
Escoge las oraciones que son ciertas.
Los oficios:
usualmente requieren un programa de aprendizaje
incluyen la carpintería, la plomería y la mecánica
no requieren entrenamiento especializado
Answer:
Explanation:
Los oficios incluyen la carpintería, la plomería y la mecánica.
Help .. need before 2:40 !!!
Answer:
1: it is "soy" or "tengo" 2:es 3:son 4:son 5:somos 6:eres 7: it is "soy" or "tengo" 8: somos 9: es 10:eres 11: somos 12: somos 13: eres 14: es 15: somos 16: somos 17: eres 18: I don't know 19: eres 20:es
Imagine you are interviewing your favorite person or character, famous or familiar such as an adult in your life or a friend. You have already finished the formality of hello and how are you type of introductions. Now, let's get down to business.
What questions would you ask them? How do you think they would answer? Use your imagination.
In Spanish, write five complete questions as the interviewer. Use your own words. Then, write the answers that you think your interviewee would give in complete sentences. Be sure to start with the person or character's name in the first line.
Example: Q: Esponja Bob, ¿Cuál color es tu favorito?
A: Mi color favorito es amarillo.
Be sure to use complete sentences for the answers.
You will be graded on (a) message organization, (b) control of target grammar structures, (c) accuracy of mechanics, (d) control of target vocabulary, (d) and task completion per the World Languages Writing Rubric.
Assuming you choose Frida Kahlo to interview, the questions asked to the artist in Spanish could be as follows:
¿Cuáles son tus mayores inspiraciones para pintar?¿Te consideras un artista surrealista?¿Cómo influyó tu vida en tu trabajo artístico?¿Qué tan importante es su trabajo para las mujeres?¿Cómo impactaron tus emociones en tu trabajo?How to learn Spanish?Dedication to the development of each essential skill for language retention is required, such as writing, listening, speaking and reading skills.
Therefore, in order to achieve this objective, it is necessary to dedicate oneself to constant studies on the grammatical rules and cultural characteristics of the language. This activity and creating possible interview responses will help you learn vocabulary, verbs, and other important grammar rules.
Find out more about spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/4339926
#SPJ1
Select the word or expression that is different from the rest. (Hint: It is the only one that does not have a meaning similar to "next.")
en fin
entonces
segundo
después
Answer:
en fin
Explanation:
entoces, segundo, despues, are all transitional prases but en fin is not
La palabra “heroico” es grave o aguda ??
Answer:
Es aguda
Explanation:
Porque su letra con mayor fuerza es la letra I, lo que nos deja saber que es una palabra aguda.
Hope this helps :)
Pls brainliest...
la citocinesis vegetal ocurre con la formacion de
For Spanish really quick! Don't know if it's right!
Apropiado que está entre paréntesis.
Lee la tarjeta postal post card) de una amiga de Venezuela.
En una hoja de papel, escribe la forma correcta del verbo
Querida Amalia:
Elena y yo estamos en Caracas. Nosotras 1. (comprender/
correr) todos los días y 2. (comer/ver) muy bien.
Los estudiantes aquí 3. (comer / leer) mucha pizza y
4. (ver / beber) mucho café. Ellos 5. (leer / beber) muchos
libros y 6. (escribir/ver) mucho también para las clases.
Las clases son difíciles pero me encantan.
En la clase de español nosotros 7. (correr/leer) revistas y
cuentos en español. Elena 8. (comprender / beber) muy bien
pero para mí es un poco difícil.
Tengo que estudiar. ¡Hasta luego!
Tu amiga,
Carolina
1. (comprender / correr)
answer:
2. (comer / ver)
answer:
3. (comer / leer)
answer:
4. (ver / beber)
answer:
5. (leer / beber)
answer:
6. (escribir / ver)
answer:
7. (correr / leer)
answer:
8. (comprender / beber)
answer:
De acuerdo con la información, podemos inferir que la forma correcta de los verbos son: corremos, vemos, comen, beben, leen, escriben, leemos, comprende.
¿Cómo completar correctamente las oraciones?Para completar las oraciones correctamente debemos seleccionar un verbo y conjugarlo de la manera correcta en el tiempo presente de acuerdo con el sujeto de cada oración. De acuerdo con lo anterior, podemos inferir que las oraciones completas son:
Nosotras corremos todos los días y vemos muy bien.Los estudiantes aquí comen mucha pizza y beben mucho café. Ellos leen muchos libros y escriben mucho también para las clases.Las clases son difíciles pero me encantan.En la clase de español nosotros leemos revistas y cuentos en español. Elena comprende muy bien pero para mí es un poco difícil.Tengo que estudiar. ¡Hasta luego!Aprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
2. Relate environmental degradation to changing lifestyle of people.
explain and plz send the answers I will give u like and rate u 5 star n give u brainst
Answer:
Increased economic development and industrialization put strain on environment, hence causing pollution and destroying ecosystem. Generally, many different factors affect the environment. These factors include GHG emissions, deforestation, and others.
Explanation:
what does " juan come manzanas" mean in English
Help help help help help help help help help help Help help help help help help help help help help Help help help help help help help help help help
Answer:
que hora es = what time is it?
cuarto = quarter or 15
y = and
menos cuarto = a quarter til ___
medianoche = midnight
mediodía = midday
4. 4:15 ( son las cuatro y cuarto)
5. 5:45 ( son las cinco menos cuarto)
6. 11:15 ( son las once y cuarto)
Explanation:
Familia de palabra de hacer
Answer:
Hacedor
Hacendoso
Deshacer
Rehacer
Contrahacer
Explanation:
Answer:
Explanation:
haciendohacedorhacendosohicimosharán