Answer:
The right choice is C. "Comió"
Explanation:
Hope this helps.
Answer:
c) comió
Explanation:
My brother ate a lot of food yesterday
comió is with an accent
I hope this help you
Write five sentences in Spanish about the food in Spanish. Answer two of the following prompts:
Describe a particular dish.
Discuss whether the food is the same in each country.
Describe the ingredients of a particular dish.
Please help with this crossword
Answer: 12. gano
Explanation:
4 letas
Completa las oraciones con la forma correcta de las palabras de la lista.
Amanecer hacer un crucero refugiarse chaleco salvavidas Pararte Casa rodante
1. Si hace mucho calor, es bueno ____ debajo de una sombrilla.
2. A mis abuelos no les gustaba quedarse en un hotel. Preferian dormir en su _____.
3. Si no sabes nadar bien, es necesario usar un _______.
4. Mis sobrinos siempre se marean. Por eso no les voy a invitar a _______.
5. No debes _______ en la canoa porque puedes perder el equilibrio.
6. A mi cunado le gusta levantarse muy temprano para ver el _______.
Answer:
Explanation:
Si hace mucho calor, es bueno refugiarse debajo de una sombrilla.A mis abuelos no les gustaba quedarse en un hotel. Preferían dormir en su casa rodante.Si no sabes nadar bien, es necesario usar un chaleco salvavidas.Mis sobrinos siempre se marean. Por eso no les voy a invitar a hacer un crucero.No debes pararte en la cama porque puedes perder el equilibrio.A mi cuñado le gusta levantarse muy temprano para ver el amanecer.Answers In bold and underlined
1. Si hace mucho calor, es bueno refugiarse debajo de una sombrilla.
Translation: If it is very hot, it is good to take shelter under an umbrella
2. A mis abuelos no les gustaba quedarse en un hotel. Preferían dormir en su casa rodante.
Translation: My grandparents did not like to stay in a hotel. They preferred to sleep in their trailer home.
3. Si no sabes nadar bien, es necesario usar un chaleco salvavidas.
Translation: If you don't know how to swim well, it is necessary to wear a life jacket.
4. Mis sobrinos siempre se marean. Por eso no les voy a invitar a hacer un crucero.
Translation: My nephews always get dizzy. That's why I'm not going to invite you on a cruise.
5. No debes pararte en la cama porque puedes perder el equilibrio.
Translation: You should not stand on the bed because you can lose your balance.
6. A mi cuñado le gusta levantarse muy temprano para ver el amanecer.
Translation: My brother-in-law likes to get up very early to see the sunrise.
Write the correct answer using the Past or Imperfect.
While I (driving) my friend and I were talking.
PLEASE HELP QUICK !
Using what you have learned
about food in Chile write five
sentences about Chilean food
and food from your country.
Are there any similarities?
What are the differences?
SOme Chile foods are Ajiaco (Meat soup), Arrollado huaso (Pork roll peasant style), Caldillo de congrio (Conger eel soup) and Carbonada (Vegetables and meat minestrone-like soup). Chilean cuisine stems mainly from the combination of traditional Spanish cuisine and some american food are also from Spanish. Some of the Chile food are a little bland like ours.
I hope this is a good help tool to get u started
1. el conjunto de teclas
2. máquina que imprime
3. conjunto de instrucciones para la computadora
4. la computadora y todo el equipo conectado con ella
5. lista de opciones disponibles para el usuario de la
computadora
6. dispositivo que
adapta una
terminal a una
línea telefónica
El propósito de la pregunta es identificar objetos en español a partir de su descripción. Los objetos son los siguientes:
El tecladoImpresoraEl softwareEl hardwareEl menúEl módem¿Cómo identificar palabras en español?Es imprescindible que el alumno tenga un conocimiento general del vocabulario de la lengua española, para poder realizar una actividad como la planteada en el enunciado. Para mejorar tu conocimiento del español, puedes intentar resolver más tareas como esta, además de leer libros y ver películas en español.
Por lo tanto, desarrollar habilidades de aprendizaje en español requiere que el estudiante desarrolle sus habilidades en lectura, escritura, habla y comprensión auditiva, para una mayor fijación y asimilación del idioma.
Encuentre más sobre el idioma español en:
https://brainly.com/question/25619594
#SPJ1
how do you say 5:45 in spanish
Answer: son las cinco cuarenta y cinco.
Explanation:
what pairs up with what i need this fast please help
Help me pls :'3 (English translate) Good evening, my name is Lupita. I am fifteen years old and I am from Uruguay. I like New Year's Eve parties. In Uruguay there is << there is >> a custom to clean the spirit of the people and to start << begin >> the year well.
What tradition or custom is Lupita referring to? (1 point)
Group of answer choices
Changing shoes and clothes
Dancing with your father at midnight
Throwing water out the window
Eating twelve grapes
A is the answer (i think)
Answer:
throwing water out the window
Explanation:
i take flvs
¿Qué efectos causa el asombro y la admiración en el hombre?
Answer:
Así, el asombro es un estado originario de la filosofía porque gracias a él se genera en el alma de los hombres una aspiración por la sabiduría. El asombro, en tanto estado del alma, es aquello que pone en movimiento a las tres partes que la integran y es gracias a este movimiento que el alma obtiene la verdad.
Answer:
El asombro es un estado original de la ideología, porque gracias a él se genera una aspiración a la sabiduría en el alma de los hombres. El asombro, como estado del alma, es el que pone en movimiento las tres partes que lo componen, y es gracias a este movimiento que el alma obtiene la verdad.
Explanation:
Espero que esto sea correcto y espero que esto ayude. Mis disculpas si está mal.
What is the correct grammar?
Write a letter in Spanish to a pretend penpal. Introduce yourself by telling where you come from, what you like, and what you want to do in the future. Three paragraphs minimum.
To complete this assignment, you will need to use verbs in the preterit (past) and future tenses.
Remember that when talking about yourself in the past, add either -é or -í to the verb stem. If you are talking about yourself in the future, simply add -é to the infinitive verb.
IM FROM GEORGIA
Answer:
Hola George
Soy yo David, olvidé contarte todo sobre mí la última vez, así que decidí contarte esta vez :).
Vivo en México, en una pequeña ciudad llamada Cancún. Tengo 13 años y nací y crecí en Cancún. Mis padres nacieron y crecieron en Oaxaca y se conocieron, se casaron y se mudaron a Cancún, donde me tuvieron. :)
Me preguntaste qué quería ser en el futuro la última vez y respondí que no lo sabía. Así que comencé a pensar en ello y finalmente descubrí lo que quiero ser en el futuro. Quiero ser abogado en el futuro, porque puedo ayudar a la gente y ganaré mucho dinero, y ese dinero puede ir a las personas necesitadas y a mi familia.
¿Que quieres ser cuando seas grande?
-Sinceramente
George González
How many islands in the Caribbean have Spanish as their official language?
Answer: 5 is correct
Explanation:
Cuba, Dominican Republic, Mexico, Puerto Rico, and Central America
Aníbal and Jaime, two exchange students from Spain, are trying to get to know all the other Spanish speakers on their
floor. Fill in the blanks with the appropriate forms of the verb ser in their conversation
Answer:
where are the conversations, so that I can fill in the missing blanks?
Explanation:
Let \angle A,\angle B,and\angle C be acute angles. Approximate the degree of each angle. Round to the nearest tenth degree
Approximate measures of the acute angles:
∠ A ≈ 71.9°∠ B ≈ 62.9°∠ C ≈ 27.5°How to solve for the anglesTo approximate the measures of ∠A, ∠B, and ∠C using the given trigonometric ratios, we can use inverse trigonometric functions on a calculator.
∠A:
cos A = 0.31
Using the inverse cosine (cos⁻¹) function, we can find the measure of ∠A.
∠A ≈ cos⁻¹(0.31) ≈ 71.9° (rounded to the nearest tenth of a degree)
∠B:
sin B = 0.89
Using the inverse sine (sin⁻¹) function, we can find the measure of ∠B.
∠B ≈ sin⁻¹(0.89) ≈ 62.9° (rounded to the nearest tenth of a degree)
∠C:
tan C = 0.52
Using the inverse tangent (tan⁻¹) function, we can find the measure of ∠C.
∠C ≈ tan⁻¹(0.52) ≈ 27.5° (rounded to the nearest tenth of a degree)
Learn more about trigonometric ratios at
https://brainly.com/question/1201366
#SPJ4
complete question
Let ∠A, ∠B, and ∠C be acute angles. Use a calculator to approximate the measures of ∠A, ∠B, and ∠C to the nearest tenth of a degree.
cos A = 0.31, sin B = 0.89, tan C = 0.52
Translate this Spanish sentence to English.
¿Terminaste la tarea de Español? Si. La acabo de terminar.
Answer:
The answer is, Did you finish your Spanish Homework? Yes. I just finished.
Explanation:
Hope it helps
Answer:
Explanation:
Have you finished your spanish homework yet?
Yes. I just finished it.
VOCABLO QUE SE ESCRIBE IGUAL AL OTRO, PERO TIENE DIFERENTE SIGNIFICADO
Answer:
Explanation:
its D
Choose the correct sentence based on what you know about the personal a Ella quiere Juan Ella quiere a Juan
Please help with this spanish homework. I'm really confused
Answer:
1. Ascender
2. Unirse
3. Amistad
4. Pasarlo bien
5. Divorciarse
Explanation:
Ella (tomar)
A. tomo
B. tomas
C. toma
D. tome
Answer:
The answer is C. toma
Answer:
C. Toma
Explanation:
Tomar is an "ar" verb, therefore you must follow the conjugations for present tense -ar verbs. Ella means "she" so the he/she/it conjugation must also be used. The present tense she -ar conjugation is -a, so remove the ending and add an "a".
ESCRIBE UN AMPLIO COMENTARIO SOBRE NUESTRA MADRE NATURALEZA
why do you pronounce the j in jefe and juan differently?
Is there some kind of rule for the letter j?
Answer: You don't.
Explanation: I'm a native Spanish speaker and as far as I know, there is no rule for the letter J. Both jefe (heh-fae) and Juan (who-awn) are both pronounced with the same H sounding J in Spanish.
Answer:
There is no difference in the sound of the letter j when you say ja, je, ji, jo, ju
Explanation:
Question 1 with 1 blank
ponerse: Carlos 1 of 1
cómodo antes de leer.
Question 2 with 1 blank
afeitarse: Mi hermano 1 of 1
por las mañanas.
Question 3 with 1 blank
preocuparse: Mis padres y tú 1 of 1
mucho por mí.
Question 4 with 1 blank
bañarse: Los niños y tú 1 of 1
todos los días.
Question 5 with 1 blank
cepillarse: Tú 1 of 1
los dientes antes de ducharte.
Question 6 with 1 blank
llamarse: Mis amigas 1 of 1
Lucía y Julieta.
Question 7 with 1 blank
cepillarse: Yo 1 of 1
el pelo después de ducharme.
Question 8 with 1 blank
vestirse: Mi padre 1 of 1
con una camisa azul.
Question 9 with 1 blank
quedarse: ¿Ustedes 1 of 1
en la casa este fin de semana?
Question 10 with 1 blank
quitarse: Nosotras 1 of 1
los zapatos.
Question 11 with 1 blank
acordarse: Nosotras 1 of 1
muy bien de ustedes.
Question 12 with 1 blank
peinarse: Ella 1 of 1
el pelo antes de irse a dormir.
Question 13 with 1 blank
lavarse: Ellos 1 of 1
las manos en el lavabo.
Question 14 with 1 blank
acostarse: Susana y tú 1 of 1
a las diez de la noche.
Question 15 with 1 blank
quitarse: Marcos 1 of 1
la espuma de afeitar.
Question 16 with 1 blank
probarse: Marga 1 of 1
una blusa nueva.
Question 17 with 1 blank
dormirse: Nosotras 1 of 1
durante la película.
Question 18 with 1 blank
secarse: Gerardo 1 of 1
con la toalla.
Question 19 with 1 blank
maquillarse: La chica 1 of 1
delante del espejo.
Question 20 with 1 blank
levantarse: Los chicos y tú 1 of 1
del sofá.
Question 21 with 1 blank
sentarse: Ellos 1 of 1
en la cama.
Question 22 with 1 blank
ponerse: ¿Tú 1 of 1
triste con esta película?
Question 23 with 1 blank
enojarse: ¿Tú 1 of 1
mucho con tu hermana?
Question 24 with 1 blank
despertarse: Usted 1 of 1
a las seis de la mañana.
Question 25 with 1 blank
ducharse: Yo 1 of 1
antes de ir a la escuela.
Question 26 with 1 blank
lavarse: Lucas y tú 1 of 1
los dientes después de comer.
Question 27 with 1 blank
acordarse: ¿Tú 1 of 1
de mi hermana Sofía?
Question 28 with 1 blank
sentirse: Tengo una prueba y 1 of 1
nerviosa.
Question 29 with 1 blank
irse: Nosotras 1 of 1
a casa después de las clases.
Question 30 with 1 blank
irse: Yo 1 of 1
al parque por la tarde.
Answer:
poyio
Explanation:
Question 1 with 1 blank
ponerse: Carlos 1 of 1
cómodo antes de leer.
Dos numeros enteros positivos se diferencian en 6 unidades y la suma de sus cuadrados es 260.
Answer:
Los dos números son:
14 y 8
Explanation:
Planteamiento:
a - b = 6
a² + b² = 260
Desarrollo:
de la primer ecuación del planteamiento:
a = 6 + b
Sustituyendo este último valor en la segunda ecuación del planteamiento:
(6+b)² + b² = 260
Por binomio al cuadrado:
(36 + 12b + b²) + b² - 260 = 0
2b² + 12b - 224 = 0
b = {-12±√((12²)-(4*2*-224))} / (2*2)
b = {-12±√(144+ 1792)} / 4
b = {-12±√1936} / 4
b = {-12±44} / 4
b₁ = {-12-44) / 4 = -56/4 = -14
b₂ = {-12+44} / 4 = 32/4 = 8
Ya que el planteamiento indica que se trata de números positivos, solo tomaremos el valor positivo:
b = 8
de la primer ecuación del planteamiento:
a - b = 6
a - 8 = 6
a = 6 + 8
a = 14
Comprobación:
de la segunda ecuación del planteamiento:
a² + b² = 260
14² + 8² = 260
196 + 64 = 260
¿Qué tipo de textos periodísticos pueden incorporarse a un periódico escolar?.
Answer:
Entrevista
Conversación entre dos o más personas basada en una serie de preguntas o afirmaciones que plantea el entrevistador y sobre las que el entrevistado da información u opinión.
¿Qué está haciendo? (Reflexive Verb)
Usted (blank) los dientes
Fill in the blank with just the verbs using a present progressive
Answer:
⊕ se está lavando
Explanation:
- ¿Qué está haciendo?
- Usted se está lavando los dientes.
...
These words are all mixed up! Can you rearrange them to make sentences?
1. seis hermano años su tiene
2. lámpara al lado de una hay cama mi
3. profesores de son dónde nuestros
4. grande tiene mi cocina casa una
5. son flores bonitas sus muy
6. perezoso padres gato un tienen tus
Answers in bold and underlined.
Question 1. seis / hermano / años / su / tiene.Answer 1: Su hermano tiene seis años.
Translation 1: His brother is six years old.
Question 2. lámpara al lado de una hay cama mi.Answer 2: Hay una lámpara al lado de mi cama.
Translation 2: There is a lamp next to my bed.
Question 3. profesores / de / son / dónde / nuestros.Answer 3: ¿De donde son nuestros profesores?
Translation 3: Where are our teachers from?
Question 4. grande / tiene/ mi / cocina / casa / una.Answer 4: Mi casa tiene una cocina muy grande.
Translation 4: My house has a very big kitchen.
Question 5. son / flores / bonitas / sus / muy.Answer 5: Son muy bonitas sus flores.
Translation 5: Their flowers are very beautiful.
Question 6. perezoso / padres / gato / un / tienen / tus.Answer 6: Tus padres tienen un gato perezoso.
Translation 6: Your parents have a lazy cat.
¿Dónde está el dormitorio?
EI
-(ninth) curso fue muy difícil.
O A. nueve
B. novio
O C. Navidad
O D. noveno
What is the dog actually doing
I want to know how to say this in Spanish and also know what the dog is doing.
Answer:
¿Qué está haciendo realmente el perro?
Explanation:
Ur Welcome! NOW JUST FIGURE OUT WHAT THE DOG IS ACTUALLY DOING!! lol