Los verbos faltantes en las oraciones son:
1. pidió (pretérito perfecto simple)
2. sirvió (pretérito perfecto simple)
3. gustaron (pretérito perfecto simple)
4. comió (pretérito perfecto simple)
5. divirtieron (pretérito perfecto simple)
6. sintió (pretérito perfecto simple)
¿Qué es un pretérito perfecto simple?El pretérito perfecto simple es un término en español para designar un tiempo verbal. Su característica más destacada es que se utiliza para referirse a situaciones del pasado ya se terminaron.
De acuerdo a lo anterior, también se puede inferir que el tiempo que están utilizando en el fragmento es pretérito perfecto simple debido a que están describiendo una serie de acciones que realizaron en el pasado y ya terminaron.
Aprenda más del español en: https://brainly.com/question/22235618
What does “Tu eres un nina” mean in English?
Answer: Your'e a girl
Explanation: I just know spanish
Answer: You are a girl
Explanation:
Spanish: Tu eres un Nina
English: You are a girl
Tu eres means " you are "
un niña means a girl
niña = girl
un = a
Complete each of the following sentences with the preterite tense of the verbs in parentheses.
1. Jairo y Piedad ___ un paseo en bote. (dar)
2. Yo ____ de crucero por el Caribe. (ir)
3. Tú ____ de picnic el fin de semana pasado. (ir)
4. Mi hermano y yo _____ noticias de nuestros amigos de Colombia. (tener)
5. Camila____ en un camping con su familia. (estar)
6. Uds._____ buenos estudiantes el año pasado. (ser)
7. Ellos ______ las fotos de las vacaciones de Jairo. (ver)
8. Ernesto_____ varios chismes a sus amigos. (decir)
9. Jorge y tú ______ un picnic en el parque el sábado pasado. (hacer)
10. Mis padres no______ tiempo para hacer la maleta ayer. (tener)
11. Elena ______ muchas películas en el crucero. (ver)
12. Yo _____ un paseo en bote anteayer con mi prima Julia. (dar)
13. Mis abuelos _____en Puerto Rico el año pasado. ¡Les gustó mucho! (estar)
14. Nuestros padres nos _______ las malas noticias esta mañana: no vamos de vacaciones este año. (decir)
15. ¿Cuándo ______ a México Alejandra? (ir)
Answer:
dos perros
Explanation:
Answer:
Explanation:
Jairo y Piedad dieron un paseo en bote.Yo fui de crucero por el CaribeTú fuiste de picnic el fin de semana pasado.Mi hermano y yo tuvimos noticias de nuestros amigos de Colombia.Camila estuvo en un camping con su familia.Ustedes fueron buenos estudiantes el año pasado.Ellos vieron las fotos de las vacaciones de JairoErnesto dijo varios chismes a sus amigos.Jorge y tú hicieron un picnic en el parque el sábado pasado.Mis padres no tuvieron tiempo para hacer la maleta ayer.Elena vio muchas películas en el crucero.Yo di un paseo en bote anteayer con mi prima Julia,Mis abuelos estuvieron en Puerto Rico el año pasado. ¡Les gustó mucho!Nuestros padres nos dijeron las malas noticias esta mañana: no vamos de vacaciones este año.¿Cuándo fuiste a México, Alejandra?Elija la forma correcta plural.
la conversación
Answer:
Las conversaciones
Explanation:
Las convicciones.
I need help with Spanish Pleaseeeeeee
La caída de la casa de usher preguntas y respuestas
It is possible to answer the questions in Spanish after having read the short story "The Fall of the House of Usher," by Edgar Allan Poe, as seen below.
La puesta en abismo se establece en "La caída de la casa Usher" a través de la narración dentro de la narración, donde el protagonista cuenta la historia de la casa Usher mientras experimenta eventos similares a los descritos en el relato.La decadencia de la aristocracia se representa en el relato mediante la descripción de la casa Usher como un símbolo en ruinas y la decadencia física y mental de los personajes de la familia Usher.El narrador se debate entre dos formas de interpretar los hechos: una explicación racional y científica de los sucesos o una interpretación sobrenatural y gótica. Estas dos perspectivas implican una lucha entre la razón y lo desconocido.Las expresiones artísticas atraviesan el relato a través de la música y la pintura. Roderick Usher es un talentoso músico y la pintura que representa a la dama de la muerte tiene una fuerte influencia en la atmósfera y los eventos del relato.Se pueden establecer vínculos entre la casa y Roderick Usher en el sentido de que ambos están en un estado de deterioro y decadencia. La casa refleja la condición mental y emocional de Roderick, y a medida que la casa se derrumba, también lo hace su salud mental y física.What happens in the story?In "The Fall of the House of Usher," the narrator and Roderick Usher are friends. The narrator is called upon to visit Roderick at his residence in order to provide him with companionship and support during his recent illness.
Upon arrival, the narrator encounters a pale, anxious, and disturbed Roderick, whose sister is afflicted with a peculiar illness. Believing the sister to be deceased, they entomb her beneath the house. However, she escapes and confronts Usher, likely harboring resentment for the treatment she received.
Tragically, both the sister, weakened by her fragile condition, and Usher, overwhelmed by fear and anxiety, perish. The dilapidated state of the house serves as a symbolic representation of the family's mental and physical decline, creating a gloomy, melancholic, and tense atmosphere that affects the narrator as well.
These are the questions we were able to find online:
La caída de la casa de usher preguntas y respuestas
¿Cómo se establece la puesta en abismo en "La caída de la casa Usher"?¿Cómo se representa la decadencia de la aristocracia en el relato?El narrador se debate entre dos formas de interpretar los hechos ¿Cuáles son y qué implican?¿De qué forma las expresiones artísticas atraviesan el relato?¿Qué vínculos se pueden establecer entre la casa y Roderick Usher?Aprender más sobre Usher aquí:
https://brainly.com/question/17812333
#SPJ1
¿Cómo se explica la diferencia de léxico en las siguientes lenguas a raíz de los
resultados siguientes?
a) mesa (port. y esp.) y masă (rumano) b) taula (cat.), table (fr.) y tavola (it.)
mesa, masă, taula, table y tavola literally means table.
What is the difference between lexicon and semantics?As for the text, the lexicon corresponds to the words used in its writing. Semantics: is the study of the meanings of words, that is, the meaning of each existing word in the language. Thus, the lexical field is formed by words that derive from the same root.
What are lexical units?In accordance with the words of Bogaards, we can also add that lexical units are minimal units for certain syntactic, semantic and pragmatic purposes.
Learn more about lexicon in brainly.com/question/27993071
#SPJ1
Spanish 1A: Final Exam Writing Test
Choose ONE of the three prompts below (and a different one from the one you used for the
Speaking Test), and answer the questions in 5-10 complete Spanish sentences. Use words and
phrases you have learned this semester. Submit your typed answers via the Dropbox.
.
•
•
Pick a different prompt than you did for the Speaking Test
Use your own words-no online translators!
See next page for how you will be graded
1. Introductions: In 5-10 sentences, introduce yourself and ask someone else what their
name is. Then ask information such as how old they are, where they are from, and/or
when their birthday is and provide the same information about yourself. Next, describe.
yourself using at least 3 adjectives and 2 activities you like to do. Last but not least,
describe one other person in your life using their name and description words you have
learned.
2. School Life: In 5-10 sentences, say what classes you have and at what time they are (just
make something up if you do not work on your classes at the same time every day). Say
what school supplies you have and where they are in your room using prepositions and
"estar." Describe what 2 of your teachers are like using description words you have
learned, and then say where you go after school. (Hint: "después de clases" = "after
classes")
3. Every Day: In 5-10 sentences, using the vocabulary for actions, places, and foods that
you have learned, say what you do and where you go on each day of the week. Include
the days and times you do these things and what you eat for at least one meal. Name 2
things you and your friends do or places you go (using "Mis amigos y yo" and the
"Nosotros" forms of the verbs).
PLEASEEE HELPPPP MEEEEEEEE I REALLYY NEED THISSS DONEEE PLEASEE SOMEONE HELPP MEEE
One way to introduce yourself in Spanish would be: Hello, my name is John, I'm 26 years old.
How to introduce yourself in Spanish?To introduce yourself in Spanish we must include the following information:
NameAgeBirthplaceProfessionFrom the above, we can infer that a correct personal presentation would be:
Hello, my name is John, I am 26 years old.Additionally, if we want to ask a person for this information, we can ask them to introduce themselves or ask them questions such as what is your name? How old are you? On the other hand, we can describe the actions that we like to do for example:
I like to ride a bikeI like to read in EnglishI like to watch television.To complement the conversation we can ask the other people the following questions:
What do you like to doWhat do you do in your free timeWhich is your favorite activityLearn more about sentences in: https://brainly.com/question/18728726
#SPJ1
¿Cómo estás? Yo
. / estar
Answer:
Explanation:
- ¿Cómo estás?
- Yo estoy bien.
...
Hace cinco años que vivo
en los Estados Unidos.
Answer:
Explanation:
Importante:
Vivo
find the LCM of 2 and 3
Answer:
6
Explanation:
¿Firmaste el cheque de viajero?
Si, el cheque de viajero ya está firmado.
1. ¿Compraste los pasajes para el avión?
2. ¿Confirmaste las reservaciones para el hotel?
3. ¿Firmaste tu pasaporte?
4. ¿Lavaste la ropa?
5. ¿Resolviste el problema con el banco?
6. ¿Pagaste todas las cuentas?
7. ¿Hiciste todas las diligencias?
8. ¿Hiciste las maletas?
Answer:
Explanation:
Si los pasajes para el avión ya están comprados.Si, las reservaciones para el hotel ya están confirmadas.No, mi pasaporte no está firmadoNo, la ropa no está lavada.Si, el problema con el banco está resuelto.Si, todas las cuentas están pagadas.No, no están hechas todas las diligencias.No, las maletas no están hechas.1. Si los pasajes para el avión ya están comprados.
2. Si, las reservaciones para el hotel ya están confirmadas.
3. No, mi pasaporte no está firmado
4. No, la ropa no está lavada.
5. Si, el problema con el banco está resuelto.
6. Si, todas las cuentas están pagadas.
7. No, no están hechas todas las diligencias.
8. No, las maletas no están hechas.
#HopeThisHepls
Choose the correct form of each verb to complete these sentences about an artist. 1.Cuando yo _____ niña, me _____mucho el arte. 2. Siempre _____ clases de arte y _____ en mi tiempo libre. 3. La semana pasada, _____ una pintura nueva. 4.Primero, _____ el fondo con colores oscuros y después, _____ unas figuras de animales.
Answer:
cuando yo era niña ,me gustaba mucho el arte.siempre iba a clases de arte y pintaba en mi tiempo libre.la semana pasada,hice una pintura nueva.primero,dibuje el fondo con colores oscuros y despues,dibuje unas figuras de animales.corona Por favor
Explanation: cuando yo era niña ,me gustaba mucho el arte.
siempre iba a clases de arte y pintaba en mi tiempo libre.
la semana pasada,hice una pintura nueva.
primero,dibuje el fondo con colores oscuros y despues,dibuje unas figuras de animales. hope this helps :D
Complete the following sentence with the correct verb form
Tú _____
al tenis.
A. jugué
B. jugaste
C. jugamos
D. jugaron
Answer:
The answer is B. Jugaste
Explanation:
It is very simple. I am a Latina.
Look at the pictures below. Think about if the word is masculine or feminine and singular or plural. Then, choose the best definite article for each.
La memoria a corto plazo retiene información aproximadamente:
Answer: La cantidad de tiempo que podemos retener los dígitos o la información no es infinita. Nuestra memoria a corto plazo puede mantener la información hasta 30 segundos.
Explanation:
Choose the correct verb for each sentence:
1. Yo
la tarea en la noche.
2. Yo
de la escuela después* de las tres. (after)
3. Yo
todos los días a la escuela porque soy un estudiante excelente.
4. Yo nunca*
los secretos de mis amigos. (never)
5. Yo
una película* con mi familia los sábados. (movie)
6. Yo
ojos verdes y pelo negro.
Answer:
Explanation:
1 Yo hago la tarea en la noche.
2 Yo salgo de la escuela después de las tres.
3. Yo voy todos los días a la escuela porque soy un estudiante excelente.
4. Yo nunca digo los secretos de mis amigos.
5. Yo veo una película con mi familia los sábados.
6. Yo tengo ojos verdes y pelo negro.
Answers In bold and underlined
1. Yo hago la tarea en la noche.
Translation: I do homework at night
2 Yo salgo de la escuela después de las tres.
Translation: I leave school after three.
3. Yo voy todos los días a la escuela porque soy un estudiante excelente.
Translation: I go to school every day because I am an excellent student.
4. Yo nunca digo los secretos de mis amigos.
Translation: I never tell my friends' secrets.
5. Yo veo una película con mi familia los sábados.
Translation: I watch a movie with my family on Saturdays.
6. Yo tengo ojos verdes y pelo negro.
Translation: I have green eyes and black hair.
Que necesitas para hacer lá cena? Answer in Spanish
mm muchas cosas pero de echo no la hago yo o
Explanation:
mmm espeto que tu siii
que onda con tu pregunta
Answer:
Depende de lo que te guste cenar, en mi caso, cenó un té relajante y ambiento la cena con música suave y las luces a baja intensidad.
Entonces para la hacer la cena recolectó del huerto o compro hojas de algunos arbustos o arboles que son propicios para hacer el té.
Explanation:
please help me match these answers
Answer:
Explanation:
B) Ella ⇒ La familia de Martha ayuda en la casa. (La familia de ella ayuda en la casa)
C) El ⇒ Soy Juan. Mi equipo practica los martes y los jueves. (Soy Juan. El equipo practica los martes y los jueves)
D) Yo ⇒ Soy Lidia. Ayudo a su madre y a su tío en la cocina. (Soy Lidia. Yo ayudo a su madre y a su tío en la cocina)
A) Nosotros ⇒ Mis padres y yo vivimos en una casa grande. (Nosotros vivimos en una casa grande)
Write 10 sentences with a verbs saber in conocer
The sentences with the use of verbs saber in conocer are given below:
The SentencesSaber: Sé tocar la guitarra. (I know how to play the guitar.)
Conocer: Conozco a Juan desde la infancia. (I have known Juan since childhood.)
Saber: Sé hablar francés con fluidez. (I know how to speak French fluently.)
Conocer: Conozco bien la ciudad de Barcelona. (I know Barcelona well.)
Saber: Sé resolver problemas matemáticos complicados. (I know how to solve complex math problems.)
Read more about verbs here:
https://brainly.com/question/18330568
#SPJ1
28-29. ¿A ti ___ gust ___los deportes? -Sí, a mí ___ gust__ mucho.
30-31. A ti ___gust __ la ensalada y comes mucha. Pero a mí no ___ gust ___
32. Me gust ___comer frijoles.
33. El arte me interes ___mucho.
34. No me interes ___las matemáticas.
35-36. -¿A ti ___aburr ___tus clases? -No, a mí ___interes__ todas.
In a jazz technique class, what term best describes the movement of a kick making a semi-circle with the foot in the air, either away or toward the body?
Answer: Passé
Explanation:
What is the main difference in pronunciation between the English "t" and the Spanish "t"?
Answer:
The English and Spanish "t" are pronounced similarly, although the sound in Spanish is softer and with the tongue placed lower. "T" in both alphabets comes via Latin from the Semitic family of languages. In words shared by the two languages, the Spanish t is usually "t," "th," or "c" in English.
Explanation:
Ayuda, consulte el archivo adjunto a continuación.
Help please, 50 points! View the attachment below
Please type a text version of the answer to each question
Answer:
1. Mi sitio web favorito es (add name)
2. En mi direcion creo que hay (add cuantity) de nombres
3. Durante el dia navego (add hours) en la red
4. Mi direcion de correo electronico es (add email)
5. Durante el dia envio (add cuantity) mensajes instantaneas y le envio mas mensajes a (add name)
Explanation:
(Don"t know if this is what your asking about but i hope it help)
Direction Multiple choices. Select the letter that correspond to the best answer
1. Which of the following statement is true in determining the resultant of two or more
vectors acting together in the same direction?
a. Add the given vectors and take the common direction
b. Subtract the given vectors and take the common direction
Get the product of the given vectors and take the two direction
d. Add the given vectors and take the two direction
2. All statement are true about vectors, except,
Vectors are quantities with specified magnitude and direction
b. Vectors are quantities that have magnitude only
e Vectors of two or more can be add
by component method
d. Vectors can be add and take the common direction
3. A quantity that can be completely described by a single value called magnitude
Vector
b Magnitude
C Scalar
d. Velocity
4. The following statement is an example of scalar, except
a An ant crawl on top of the table 15 cm
b. The troop of soldier walking 20km to northward direction
c.A bunch of flowers weighing 5 kilograms
d. A car runs 50km/h
5. A quantity that have magnitude and direction
a. Vector
b Scalar
c Displacement d Velocity
6. What is the vector sum of 3 unit east and 5 unit east?
a.5 units east
b. 6 units east
C. 7 units east
d. 8 units east
7. To find the resultant of two vectors with opposite direction, you need to
get the difference and take the direction of the vector with the greater value
b. get the surn and take the direction of the vector with the greater value
c. get the product and take the direction of the vector with the greater value
d get the product and take the direction of the vector with the smaller value
8. Methods which are used to determine the vector sum or resultant of two or more
vectors, except
a Parallelogram
b. Polygon
c Component
d. Symmetrical
9. Which of the following is true about graphical method in calculating resultant vector?
a. The vectors to be added are drawn according to a convenient scale
b. The vectors to be subtracted are drawn according to a convenient scale
c. The product of vectors are drawn according to a convenient scale
d. The vectors to be subtracted are directly drawn
10 Vectors are quantities with specified magnitudes and direction, the most appropriate
representation of the vector is;
a. arrow
b. line
c. curve
d. angle theta
11. A formula used in obtaining the magnitude of the resultant in component method
a. Pythagorean theorem
b. Polygon method
c. Arc tangent
d. Trigonometric
12. Which of the following is an example of vector quantity?
a. 25km/h
b. jumping 20 seconds
c. 50 grams
d. 5cm, east
13. What is the difference of the two vectors 8 units east and 5 units west?
a. 3 units, west
b. 3 units, east
C. 4units west
d. 4units, east
14. What is the sum of vectors A= 10cm, east and B-5cm, east?
a. 5 cm, east
b. 5 cm, west
c. 15cm, east
d. 15cm, west
15 The net displacement obtained from two or more vectors.
a Scalar
b. Resultant
c. Sum
d. Force
Usando las formas comparativas de superioridad, compare los siguientes elementos. / Use the superiority comparative forms to compare the following elements: (8 ptos)
1. Hermano / Yo __________________________________________________________
2. J. López / Celia Cruz _______________________________________________________
3. Coca-Cola / Agua__________________________________________________________
4. México / USA __________________________________________________________
5. Casa / Apartamento _______________________________________________________
6. Yankees / Mets ___________________________________________________________
7. Tyson / Mi profesor ________________________________________________________
8. Nueva York / Mi ciudad ______________________________________________________
Superlative comparative sentences would be: 1. Mí Hermano es más alto que yo, 2. J. López es más popular que Celia Cruz, 3. La Coca-Cola es más cara que el agua, 4. México es más importante que USA, 5. La casa es más grande que el apartamento, 6. Los Yankees son mejores que los Mets, 7. Tyson es más fuerte que mi profesor, 8. Nueva York es más grande que mi ciudad.
Cómo crear oraciones de comparativos?To create comparative sentences we must have two objects (nouns) to compare. In this case we must use the superlative comparison structure, so we must highlight the superiority of one noun over the other. An important aspect of these sentences is that they must have the following structure:
Sustantivo + es más + adjetivo + que + sustantivo 2.
De acuerdo con lo anterior, las oraciones quedarían así:
1. Mí Hermano es más alto que yo.
2. J. López es más popular que Celia Cruz.
3. La Coca-Cola es más cara que el agua.
4. México es más importante que USA.
5. La casa es más grande que el apartamento.
6. Los Yankees son mejores que los Mets.
7. Tyson es más fuerte que mi profesor.
8. Nueva York es más grande que mi ciudad.
Learn more about comparatives in: https://brainly.com/question/14908224
#SPJ1
Ivkjcfv
Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt
m bi Co ci ci f8
what is it for?
it's just Random letters
Answer:
Ivkjcfv
Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt
m bi Co ci ci f8 means gavy gave huffy a cicicle
Explanation:
you just have to add the words and put them upside down
i know words codes
pls mark brainlest for real pls pls
cómo se
transmiten mensajes los poemas
que causa de embarazo no planeado identifica susana
Que es una parodia?y como se realiza
Answer:
Una parodia, también llamada parodia, parodia, despegue, sátira, juego de (algo) o caricatura, es un trabajo creativo diseñado para imitar, comentar y / o burlarse de su sujeto mediante imitación satírica o irónica.
Explanation:
Answer:
Explanation:
Spainsh:Una parodia es un derivado de lo que piensas. La forma en que se hacen es mantener el mismo tema solo con diferentes palabras y en su propio estilo.
English:A parody is a spin off of what you think. How they are made is you keep the same topic just different words and in your own style.
Chinese traditional:模仿是您的想法的衍生。如何製作它們是您將同一主題保留為不同的詞並且以自己的風格。
Mófǎng shì nín de xiǎngfǎ de yǎnshēng. Rúhé zhìzuò tāmen shì nín jiāng tóngyī zhǔtí bǎoliú wéi bùtóng de cí bìngqiě yǐ zìjǐ de fēnggé.
Chinese simplified: 模仿是您的想法的衍生。如何制作它们是您将同一主题保留为不同的词并且以自己的风格。
Mófǎng shì nín de xiǎngfǎ de yǎnshēng. Rúhé zhìzuò tāmen shì nín jiāng tóngyī zhǔtí bǎoliú wéi bùtóng de cí bìngqiě yǐ zìjǐ de fēnggé.
English: Plz do not delete or flag, there is nothing wrong with it.
Spanish: Por favor, no elimine ni marque, no hay nada de malo en ello.
Chinese Traditional: 請不要刪除或標記,這沒有錯。
Qǐng bùyào shānchú huò biāojì, zhè méiyǒu cuò.
Chinese Simplifed:请不要删除或标记,这没有错。
Qǐng bùyào shānchú huò biāojì, zhè méiyǒu cuò.
Los paradores promueven la gastronomía de las regiones de España
significa:
A. que los paradores sirven comida típica de su región.
B. que sugieren que los huéspedes cocinen en el parador.
c. que hay clases de cocinar en los paradores.
D. que la gastronomía es una causa política.
Answer:
A. que los paradores sirven comida típica de su región.
Explanation: de está manera el huésped puede conocer de las comidas típicas en la comodidad de su hospedaje.