Answer:
Vosotros
Explanation:
Answer:
Ellos
Explanation:
Ellos can be all male, or a mix of male and female
it is kind of like saying "guys" in english
Match the conjugated forms of the verb tener to the correct subject pronoun.
1.
vosotros
2.
tú
3.
ellos
4.
ella
5.
nosotras
6.
yo
a.
tienen
b.
tienes
c.
tengo
d.
tenéis
e.
tenemos
f.
tiene
1 goes with d
2 goes with b
3 goes with a
4 goes with f
5 goes with e
6 goes with c
¿Qué significado puede tener el que la protagonista
lleve un nombre creado por ella misma? ¿Se puede
afirmar que esto refleja aspectos de su carácter?
Discute las connotaciones del nombre.
What meaning can it have that the protagonist
carry a name created by herself? It can
claim that this reflects aspects of your character?
Discuss the connotations of the name.
did i spell this right? (Limpiar mi habitación. Ayudo a mi mamá a comprar. Estudio para matemáticas. Escucho a mis maestros. Voy a la piscina a nadar.) if not can u correct me
Answer:
Almost. You made one error on limpiar, it should be Limpio.
Explanation:
Completa la oración con la opción correcta.
La palabra diario es un sinónimo de ______.
diariero
periódico
día
tiraje
horas de cormer le but
Explanation:
Read the passage and then answer the following question.
En la cafetería de la escuela cada persona tiene su comida favorita.
A Luis le gustan las manzanas rojas. Para Andrea la sandía es su favorita.
A Camilo le gusta la carne y a Adriana le gustan las uvas.
What is Andrea's favorite food?
apple
Answer:
La comida favorita de andrea es La sandía.
Explanation:
(WATERMELON)
1. Identifica el segmento subordinado y circula el enlace subordinante.
1. El director que llegó nuevo a la empresa procede de Orlando.
2. Los estudiantes demandaban que flexibilizaran los requisitos de admisión.
3. Diseñaré una presentación sobre el autor cuya novela me sorprendió.
4. Nos brindaron el remedio cuando ya era demasiado tarde.
5. El primer texto de la picaresca que se trabajó en el curso fue La vida del buscón.
6. La maestra que está en la escuela vecina renunció ayer.
7. Fui a la librería y compré la novela que me dijiste.
8. La literatura puertorriqueña, que es muy variada, se inicia con las crónicas.
9. Ve al gimnasio para que te mantengas saludable.
10. Me comunico cuando termine.
11. Lee las siguientes oraciones, indica cuál es la oración principal y cuál es la subordinada.
1. Recibí los resultados sobre la investigación que solicitaste.
___________
2. Me solicitó que le permitiera asistir mañana.
______________
3. El certificado será recibido por los estudiantes que participen del seminario.
_____________
4. Fui a la colecturía y pagué la multa que me adjudicaron.
_____________
5. Los manifestantes reclamaban que se realizara una audiencia.
_____________
6. ¿Cómo se titula el poema que analizaron?
___________
7. Me gusta el hotel donde pernoctamos con el equipo de trabajo.
____________
8. Espero que llegues a tiempo y no tengas percances.
____________
Escribe dos oraciones compuestas por coordinación y dos oraciones compuestas por subordinación:
1. _______
2. ______
3. ______
4. _______
1. Veamos qué tan claros están tus conocimientos. Activemos el pensamiento: observa y recuerda, compara y contrasta y rotula :
Clasifica como (S) simple o (C) compuesta las siguientes oraciones:
1. ___ Las graduaciones me parecen aburridas.
2. ___ Magdalena viajará hoy.
3. ___ Los candidatos han de presentar una propuesta antes del lunes.
4. ___ Ricardo entona muy bien, pero no lo dejaron cantar.
5. ___ Coloca el cuadro donde mejor se vea.
6. ___ Solo los maestros pueden entrar al salón de facultad.
1. Subraya los segmentos que integran cada oración compuesta y escribe el enlace que las vincula.
1. ______ La amiga de Héctor estaba nerviosa y se veía tímida.
2. ______ Infórmale a todos dónde será la actividad.
3. ______ Acompáñame o no voy contigo al cine.
4. ______ Vimos ayer la película que nos recomendaste.
5. ______ Tomé las fotos porque tú me lo pediste.
6. ______ ¿Vas a disculparte u olvidarás todo?
1. Clasifica las siguientes oraciones en (C) coordinadas, (S) subordinadas o (Y) yuxtapuesta.
1. ___ Fui al colegio, resolví la situación.
2. ___ Entró, saludó y se marchó.
3. ___ Los electrodomésticos que consumen menos energía son preferibles.
4. ___ Utilicé esas bombillas que duran ocho veces más.
5. ___ Vine a la actividad porque tú me lo pediste.
6. ___ Coloqué el mantel, llegaron los chicos, se acabó la formalidad.
1. El director que llegó nuevo a la empresa procede de Orlando.
2. Los estudiantes demandaban que flexibilizaran los requisitos de admisión.
3. Diseñaré una presentación sobre el autor cuya novela me sorprendió.
4. Nos brindaron el remedio cuando ya era demasiado tarde.
5. El primer texto de la picaresca que se trabajó en el curso fue La vida del buscón.
6. La maestra que está en la escuela vecina renunció ayer.
7. Fui a la librería y compré la novela que me dijiste.
8. La literatura puertorriqueña, que es muy variada, se inicia con las crónicas.
9. Ve al gimnasio para que te mantengas saludable.
10. Me comunico cuando termine.
1. Recibí los resultados sobre la investigación / que solicitaste.
2. Me solicitó que le permitiera / asistir mañana.
3. El certificado será recibido / por los estudiantes que participen del seminario.
4. Fui a la colecturía /y pagué la multa que me adjudicaron.
5. Los manifestantes reclamaban / que se realizara una audiencia.
6. ¿Cómo se titula el poema / que analizaron?
7. Me gusta el hotel donde pernoctamos / con el equipo de trabajo.
8. Espero que llegues a tiempo/ y no tengas percances.
1.Veo tus intenciones. No quiero una discusión.
2.Veo que pretendes marcharte. No quiero discutir.
3.María, que está muy, te espera en el salón,
4.Mi primo, del que te hablé el otro día, llegó anoche.
1. Y
2. C
3. S
4. S
5. S
6. Y
¿Qué son las oraciones subordinadas?Las oraciones yuxtapuestas, las oraciones coordinadas y las oraciones subordinadas son oraciones compuestas porque están constituidas por más de una cláusula o proposición, es decir, que al menos hay dos verbos conjugados, pero que concuerdan con sujetos diferentes. Por ejemplo: María se fue y Pedro llegó. “María se fue” es la primera cláusula y “Pedro llegó” es la segunda cláusula.
Learn more about oraciones subordinadas in brainly.com/question/29420198
#SPJ1
sí mi clasa es aquí
What Did that say?
complete with the preterite of ir.
De acuerdo con la información, podemos inferir que los verbos son: vas, va, van, vamos, voy, voy, va.
¿Cómo completar las oraciones correctamente?Para completar las oraciones correctamente debemos leer cuidadosamente e identificar la idea principal de cada una de ellas. Adicionalmente, debemos saber la forma correcta de conjugar el verbo "ir" en presente para los diferentes sujetos como se muestra a continuación:
Yo - voyTú - vasÉl/ella/usted - vaNosotros - vamosUstedes/ellos/ellas - vanDe acuerdo con lo anterior, los verbos necesarios serían:
vasvavanvamosvoyvoyvaAprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
5 oraciones que comiensen con la palabra siyo fuera superheroe
Answer:
1. Si yo fuera super heroe yo salvaria a todos los animales que estan en peligro.
2. Si yo fuera super heroe yo me la pasaria volando en el aire.
3. Si yo fuera super heroe tendria yo mi poprio show de mi vida como super heroe.
4. Si yo fuera super heroe yo me la pasaria haciendo maromas en el aire.
5. Si yo fuera super heroe yo tendria mi propia capa de superhéroe
Explanation:
hope this helps you :)
I need help again
I need a essay about mental and fisical health due in a hour, can anybody help me do it?
Answer:
thats a tough oneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Explanation:
Can you help with that please
Mazthertutoriales. Com luego de esto podras disfrutar del maravilloso contenido cabe mencionar que en cada curso debera otener una inversion de 20 horas luego responder algunas evoluciones y de esta manera obtener el certificado de participacion.
To obtain a participation certificate from Mazthertutoriales.com, you need to invest 20 hours in each course and complete the required assessments.
Mazthertutoriales.com offers valuable content that can be enjoyed after investing 20 hours in each course and successfully completing the corresponding assessments. These courses provide an opportunity to gain knowledge and skills in various subjects. By dedicating the required time and effort, participants can obtain a certificate of participation, validating their commitment and achievement.
The first step towards earning a certificate is to invest 20 hours in each course. This time commitment ensures that participants have a sufficient opportunity to delve into the course material, engage in learning activities, and grasp the concepts being taught. It allows for a comprehensive understanding of the subject matter and enhances the learning experience.
Once the 20-hour requirement is fulfilled, participants are expected to respond to specific assessments or evolutions. These assessments could be in the form of quizzes, assignments, projects, or any other means of evaluating the knowledge and skills gained during the course. Completing these assessments showcases the participants' comprehension and application of the course content.
Upon successfully completing the assessments, participants become eligible to receive a certificate of participation from Mazthertutoriales.com. This certificate serves as recognition for their dedication, hard work, and commitment to expanding their knowledge in the respective field. It can be a valuable addition to their professional portfolio, demonstrating their engagement in continuous learning and personal development.
Mazthertutoriales.com's certification process is designed to acknowledge participants' efforts in investing time, completing assessments, and gaining valuable knowledge. It serves as a testament to their commitment to personal growth and learning. Obtaining a certificate of participation can boost confidence, validate skills, and open doors to further opportunities.
Learn more about Mazthertutoriales
brainly.com/question/33902188
#SPJ11
Lee y escoge la opción con la palabra o palabras correctas para completar la frase. Read and choose the option with the correct word or words
to complete the sentence.
El equipo quiere
el partido porque quiere ganar. (1 point)
оа
dormir
Oь
poner
ос
repetir
Od
comer
Redactar un resumen del prefacio del libro "El hombre en busca de sentido"
Para escribir un resumen del prólogo del libro "El hombre en Busca de Sense" se debe realizar una lectura analítica del libro y encontrar las ideas centrales.
¿Qué es un prefacio?Corresponde a un resumen de un libro, que contiene las ideas centrales a explorar en el contenido del trabajo escrito, como comentarios y resaltes de capítulos. Suele ser escrito por otra persona por invitación del autor, para que pueda dar su impresión de la obra, generando interés en el lector para seguir leyendo.
En relación al libro “El hombre en Busca de Sense” podemos mencionar que la idea central del libro de Viktor Frankl de 1946 es el relato de las vivencias de un prisionero en un campo de concentración, y sus motivaciones para seguir viviendo en medio de un escenario tan violento y traumático.
Por lo tanto, puede escribir el resumen del prefacio del libro dando su propia opinión sobre el contenido del libro y las ideas del autor proponiendo una reflexión sobre las experiencias de un individuo en este lugar tan devastador y sus estrategias para mantener su cordura.
Encuentre más sobre el prefacio en:
https://brainly.com/question/2580340
#SPJ1
Please Help!!!! ASAP!!!
Use the correct form of ser in the imperfect tense to describe yourself when you were younger.
Use one regular or irregular verb in the imperfect tense to describe a fairy tale or story from when you were young.
Use the correct form of encantar in the imperfect tense to describe a song or music genre from when you were young.
Use the correct form of the verb jugar in the imperfect tense to tell the audience a game or toy you played or used when you were young.
Use one regular or irregular verb in the imperfect tense to describe a family tradition or a recurring special event from when you were young.
Some sentences in the imperfect tense are "Yo era un niño muy tranquilo", "Yo jugaba videojuegos cuando era niño".
How to write sentences in the imperfect tense?To write sentences in this tense you need to remember it is used to talk about habits of the past. Moreover, the conjugation follows this pattern:
Yo jugabaTu jugabasEl/ ella jugabaEllos jugabanNosotros jugabamosBased on this, some possible sentences are:
Yo era un niño muy tranquiloRecuerdo que me encantaba el cuento de "La caperucita roja"Me encantaba escuchar música rockYo jugaba videojuegos cuando era niñoMi familia siempre hacía un picnic el fin de semanaLearn more about the imperfect tense in https://brainly.com/question/30395658
#SPJ1
Hi!!! I need help with this ‘cause I don’t know the answer!!!! Please help me!!
Answer:
¿A ti te gustan los deportes?
Si, a mi me gustan mucho
A ti te gusta la ensalada y comes mucha. Pero a mi no me me gusta
Me gusta comer frijoles
El arte me interesa mucho
No me interesan la matemáticas
¿A ti te aburren las clases?
No a mi me interesan todas.
Explanation:
Answer:
A ti te gustan los deportes?
Si, a mi me gusta mucho.
A ti te gusta la ensalada y comes mucho. Pero a mi no me gusta.
Me gusta comer frijoles.
El arte me interesa mucho.
No me interesan las matematicas.
A ti te aburran tus clases?
No, a mi me interesan todas.
Explanation:
PLZ HELP I REALLY NEED IT
Giving brainliest!!
Explain which method of production is the most likely to be capital intensive?
Answer:
Online production: it is a homogeneous production of products and with a high volume of manufacturing.
Explanation:
Based on the audio, what might María have done before her flight to Barcelona? (1 point)
She may have been late.
She may have been late with her mother.
She may have had lunch.
She may have rushed alone.
Answer:
I got the answer. The answer is (C) She may have had lunch.
Explanation:
I just took the test and got it right. Brainiest please.
Based on the audio, the thing that María might have done before her flight to Barcelona was that C. She may have had lunch.
What is a Narration?This refers to the storytelling to show readers the sequence of events as they occurred.
Hence, we can see that from the complete information, there is the narration in the audio that shows the activities of Maria and shows that she may have had lunch before her flight which is option C.
Read more about narration here:
https://brainly.com/question/1934766
#SPJ2
día / leer / ellos / periódicos / tres / cada
Answer:
day
read
them
newspapers
three
each
600 tickets for a school concert are sold. The cost of a ticket for a adult is $45 and $30 for a learner. The total amount of ticket sales was $22200. How many tickets were sold to learners
Answer:
x = number of tickets sold to adults = 280
y = number of tickets sold to learner's = 320
Explanation:
Let
x = number of tickets sold to adults
y = number of tickets sold to learner's
x + y = 600 (1)
45x + 30y = 22,200 (2)
From (1)
x = 600 - y
Substitute x = 600 - y into (2)
45x + 30y = 22,200 (2)
45(600 - y) + 30y = 22,200
27,000 - 45y + 30y = 22,200
- 45y + 30y = 22,200 - 27,000
-15y = -4,800
y = -4,800/-15
y = 320
Substitute y = 320 into (1)
x + y = 600 (1)
x + 320 = 600
x = 600 - 320
x = 280
x = number of tickets sold to adults = 280
y = number of tickets sold to learner's = 320
Conjugate the verb to the right command (tú, Ud., Uds.) and use the correct pronouns with it. 1. Uds. no deben afeitarse la cara.
The Conjugated sentences are:
Tú no te debes afeitar la cara.Ud. no se debe afeitar la cara.Uds. no se deben afeitar la cara.What is the ConjugationWhen addressing someone informally, to form a command using "tú," simply use the verb's present tense without the pronoun. The existing form of "afeitarse" in the present tense is "te afeitas" in this instance. To construct the adverse imperative, we insert the term "no" before the verb.
The phrase "Tú no te debes afeitar la cara" is equivalent in meaning to "You shouldn't shave your face " To form the imperative for formal singular, one should utilize the present subjunctive of the verb.
Learn more about Conjugation from
https://brainly.com/question/24087627
#SPJ4
Read each sentence and choose the correct subject pronoun.
Yolanda trabaja en la universidad.
A-ella
B-él
C-yo
D-Ud
E-tú
Answer:
A. Ella
Explanation:
None of these correctly place the pronoun Yolanda correctly. Yolanda is not a el, yo, Ud, and tu. The statement explains a girl you are not talking to. Which crosses out most of the choices.
Help I need to pick five of these words and change them
Word: cocinar -> cocinó
Word: necesitar -> necesito
Word: escuchar -> escuchó
Word: estudiar -> estudio
Word: hablar -> hablo
Indicate whether the following sentences are in the active or passive voice.
The sentences a and b are in the active voice, while the sentences c and d are in the passive voice.
What is the difference between the active and the passive voice?Active voice and passive voice are two ways to express an action performed by a subject in a sentence.
Active voice is used when the subject performs the action. In an active sentence, the subject comes first and is followed by the verb and the object.
Passive voice, on the other hand, is used when the object of the action becomes the subject of the sentence, and the subject may be omitted or introduced with a preposition. In a passive sentence, the object comes first, followed by the verb, and then the subject.
Note: This question is incomplete; here are the sentences:
(a) Anil will visit his grandmother's house.
(b) The President has left his office.
(c) The project will have been finished by the students.
(d) Promita's leave has been sanctioned by the school authority. 500 characters
Learn more about the passive voice in https://brainly.com/question/85850
#SPJ1
complete the following story conjugating the verbs in the preterite. ayer yo enter answer (tener) que cuidar a mi sobrino porque mi
what is thank you in spanish?
Answer: “Gracias”
Explanation: Thank you means gracias. Gracias is an expression used to thank a person for something.
Conjugate the verb correctly
Explanation:
b. viniera
hope this helps
What is the unit rate for Mason's run and what does the unit rate mean in this situation?
Answer!!
= 12 miles per hour.
explanation!!!
This is a fraction equal to
30 miles ÷ 2.5 hours
We want a unit rate where
1 is in the denominator,
so we divide top and bottom by 2.5
30 miles ÷ 2.5
2.5 hours ÷ 2.5
=
12 miles
1 hour
=
12 miles
hour
¿Cómo podemos definir la comunicación?
Answer:
la impartición o el intercambio de información o noticias.
Explanation: