Tesis de una mesa redonda?
Soy Mayra y no como mucha carne. Me gustan las frutas y los vegetales, pero mi comida favorita es el pescado y las algas marinas. Como algas y pescado cada día. Based on the text, what is true? Mayra no prefiere la carne de los peces. A Mayra no le gustan las plantas en su dieta. A Mayra le gusta más la carne de animales de tierra. Mayra prefiere la comida de los océanos.
Answer:
Mayra prefiere más la comida de los océanos.
Explanation:
I think that's the right answer.
Answer:
D
Explanation:
I took the test
Pablo is talking with his friend Mayra about her family’s birthday celebrations. Complete the conversation by choosing logical verbs from the list and writing them in the present tense. Each verb is used only once, and one verb will not be used
TIP: There are three kinds of stem changes: e → ie, o → ue, and e → i. Stem-changes take place in all verb forms except nosotros and vosotros. Stem-changing verbs use the same endings as regular verbs.
dormir | envolver | pedir | poder | repetir | seguir | servir | tener
Pablo: En tu familia, ¿festejan los cumpleaños de los familiares?
Mayra: ¡Sí, siempre! Mis abuelos, tíos y primos viven cerca de aquí. Por eso (So) nosotros
Enter Text
festejar todos los cumpleaños juntos (together).
Pablo: ¿Cómo son las celebraciones?
Mayra: Nosotros siempre
Enter Text
una gran fiesta en nuestra casa. Todos ayudamos (help) con los preparativos.
Pablo: ¿Quién prepara la comida?
Mayra: Mi hermana Alicia es la chef de la familia y yo soy su asistente. Alicia organiza todo y yo
Enter Text
sus instrucciones. Mis dos hermanos menores son los "meseros" (waiters) y
Enter Text
la comida a los invitados.
Pablo: ¡Ustedes son muy organizados y trabajadores! Así que (So) todos participan en los preparativos.
Mayra: Sí, todos. Por ejemplo, mi hermanito Miguel
Enter Text
los regalos con papel de diferentes colores.
Pablo: ¿Decoran la casa también?
Mayra: ¡Claro que sí! En las fiestas para los niños, decoramos toda la casa con globos de muchos colores. Cuando es el cumpleaños de uno de los mayores, por lo general yo
Enter Text
rosas de la florería (florist shop).
Pablo: Tus fiestas son muy divertidas, ¿verdad?
Mayra: Sí, todos disfrutamos mucho de la música, la comida… El único aguafiestas (party pooper) es mi tío Néstor. Después de (After) comer, ¡él
Enter Text
en el sofá!
Please help me fill out the unknowns! Thank you!
Answer:
1. Podemos
2. Tenemos
3. Sigo
4. Sirven
5. Envuelve
6. Pido
7. Duerme
Explanation:
1. Verbo "Poder", conjugación correcta/ Changing verb into present in plural form = Podemos
2. Verbo "Tener", present in first person plural = Tenemos
3. Vergo "Seguir", present in first person= Sigo
4. Verbo "Servir", present in third person plural= Sirven
5. Verbo "Envolver, present in third person = Envuelve
6. Verbo "Pedir", present in first person= Pido
7. Verbo "Dormir", present in third person= Duerme
I am a native spanish speaker so trust me :) good luck!
Carreteras+ comarcales+ las
en un grupo y senala su nucleo
Answer:
Roads + regional + las in a group and points out its nucleus
Explanation:
Ellas y Tom .........amables (friendly).
es
están
son
está
which one
Yo quiero comer las patatas.
1. Yo quiero comerlas.
2. Yo quierolas.
Read, look at the images, and select the option with the correct verbs for the blanks.
Me llamo Rosita. These are my chores this week: (1 point)
Image on the left, Boy and girl leaving for school. Image on the right, Woman and girl cooking in a kitchen.
Me llamo Rosita.
A las ocho en la mañana ________ a la escuela.
A las ocho en la noche ________ la cena.
salgo; hago
traigo; salgo
tengo; pongo
hago; tengo
Answer:
Hola,
CORRECT: Salgo, Hago
Answer:
salgo, hago
Explanation:
Completa las tres conversaciones.
Roberto: Sr. y Sra. Ortega, (1) presento (2) amigo (3) Sr. Gómez, don Fernando.
Sr. Ortega: Tanto (4) , don Fernando.
Don Fernando: (5) .
Sra. Tovar: Sra. Santos, (6) presento (7) profesora de español, Alejandra Pinel.
Sra. Santos: (8) , Sra. Pinel.
Sra. Pinel: (9) .
Marcos: Hola. Me llamo Marcos. (10) .
Estefanía: (11) .
Answer:
is there like a chart or something. Are u supposed to end it with different expressions. I'm kinda confused, sorry
Explanation:
Que es un vocabulario en contexto ?
Answer: Entorno del lenguaje del cual depende el sentido de una palabra, frase o fragmento considerado. Las claves de contexto ayudan a encontrar el significado de una palabra, fijándose en las palabras que rodean la palabra desconocida.
Explanation:
NEED ASAP!!!! mwahhhhhhh
Answer:
teníafuidieranestabamirabavibuscabasalíofrecívolvísupopartimoseranExplanation:
1. According to the story, When does María get scared?
*
2 points
When she hears the story of el Cucuy
When she is home and her parents are not home
When she hear el Silbón
When she watches Stranger things on TV
Answer:
When she hears the story of el Cucuy
Explanation:
(I looked up the story)
En capítulo 5 de las luces de septiembre, se desarrollan dos escenas paralelas de aspecto similar: una la protagonizan Ismael e Irene, la otra, Lazarus y Simone. Describe los sentimientos de los protagonistas en cada una de las escenas.
Los sentimientos de un protagonista en una obra de ficción pueden variar mucho dependiendo de los hechos y circunstancias que esté viviendo.
How to convey the informationUn protagonista es el personaje principal de una obra de ficción, como una novela, una obra de teatro o una película. El protagonista suele ser el personaje con el que la audiencia debe identificarse y que impulsa la acción o el conflicto principal de la historia.
Los protagonistas pueden experimentar una amplia gama de emociones, que incluyen alegría, tristeza, ira, miedo, frustración, emoción, etc. Para determinar con precisión los sentimientos de un protagonista en particular, es importante tener una comprensión detallada de su carácter y los eventos. de la historia.
Learn more about protagonist on:
https://brainly.com/question/684224
#SPJ1
Please help! I can’t seem to get it
Answer:
TÚ comer el huevo
TU comer la pizza Sr Nuñez?
EL no comparte queso para la cena
YO bebo te en el desayuno
Explanation:
I need to know what sentence is right
Answer:
en el Espanol hay cinco vocales
Explanation:
If you have been keeping up with the goals you set for yourself in the "Becoming a Lifelong Learner Part 1” assignment, you are well on your way to becoming a lifelong Spanish learner. As you know by now, having regular habits of conversing with Spanish speakers, getting information from Spanish sources, and participating in Spanish cultural events can set you up for unique opportunities throughout your life. Take a few moments to reflect on your experience developing these habits and how you imagine your connection to Spanish unfolding over the next several years. Write two paragraphs in English based on the directions below: In the first paragraph, write about your experience developing these habits and how you project you will stay connected to Spanish and its culture in the future. In a second paragraph, reflect on how knowing Spanish will help you in your life academically, personally, socially, and even professionally. Give specific examples and details.
You can use the two paragraphs below as examples for your personal writing on being a lifelong learner of Spanish and how it will benefit you.
As a lifelong learner of Spanish, I have truly enjoyed the process of developing habits that allow me to immerse myself in the language and culture. Through online language exchange platforms and local Spanish conversation groups, I have been able to engage in meaningful conversations, exchange ideas, and form connections with people from various Spanish-speaking countries. Additionally, I have made it a habit to consume information from Spanish sources, such as news articles, podcasts, and books. I plan to continue participating in Spanish cultural events, such as festivals, concerts, and exhibitions, to further immerse myself in the vibrant and diverse traditions of Spanish-speaking countries. I also intend to explore opportunities for travel and study abroad, allowing me to experience firsthand the richness of Spanish-speaking countries and practice my language skills in authentic contexts.Knowing Spanish will have numerous benefits in my life academically, personally, socially, and professionally. Academically, Spanish will open up a world of opportunities for me to pursue advanced studies in fields such as linguistics, literature, or international relations, where proficiency in Spanish is highly valued. Personally, my knowledge of Spanish allows me to appreciate Spanish literature, music, and art in their original forms, deepening my cultural understanding and enriching my personal experiences. Socially, speaking Spanish allows me to connect with a wider range of people, both locally and internationally, fostering cross-cultural friendships and broadening my social horizons. Professionally, being fluent in Spanish opens up a plethora of career opportunities. With the increasing globalization, many companies are seeking individuals who can communicate effectively in multiple languages.Why studying Spanish is importantBeing a lifelong learner of Spanish is important because it opens doors to new opportunities, expands cultural understanding, and enhances personal growth. Spanish is one of the most widely spoken languages in the world, allowing learners to communicate with millions of people and access diverse perspectives.
Learning Spanish promotes cross-cultural connections, fostering empathy and appreciation for different cultures. It also boosts cognitive abilities and memory, improving overall brain health. Moreover, being proficient in Spanish enhances employability, as it is increasingly sought after in various industries. Embracing lifelong learning of Spanish enables continuous growth, enriches experiences, and empowers individuals to navigate an interconnected global society.
Learn more about Spanish here:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ1
Informó es esdrújula,sobre esdrújula,llana o aguda
Answer:
Reported is esdrújula,sobre esdrújula,llana o aguda
Explanation:
mi tierra Rosalía de Castro Cuáles son las características románticas que se aplican en este poema
Las características románticas que se aplican en el poema "Mi Tierra" de Rosalía de Castro son la idealización de la naturaleza, la melancolía y el sentimentalismo.
¿Cuáles son las características de un poema romántico?Un poema romántico se centra en las emociones de la autora, como en el poema "Mi Tierra" donde la autora demuestra un tono nostálgico y melancólico en relación con su infancia y el lugar donde nació. Además, también está la idealización del paisaje según la afectividad del autor.
Por tanto, podemos ver en el poema de Rosalía de Catro varias características románticas, cuyo foco está en las emociones de la autora.
Encuentre más sobre poemas en:
https://brainly.com/question/9861
#SPJ1
Un día, al joven protagonista se le ocurrió componer unas de amor.
Si se tiene que poner algo para completarlo sería cartas
I need help I lost my paper so I forgot and need to do it virtually
que es el dolor de estómago en conocimiento científico?
How to tell the difference between subjunctive and indicative in Spanish?
Answer:
Explanation:
We use the indicative to talk about facts we consider to be certain. We use the subjunctive to describe how we feel about those facts and to express uncertainty
HELPP
List the definite and indefinite articles and their meanings: Hint: there are 8
Answer:
Definite Articles:
El - Meaning "the" for masculine singular nouns.
La - Meaning "the" for feminine singular nouns.
Los - Meaning "the" for masculine plural nouns.
Las - Meaning "the" for feminine plural nouns.
Indefinite Articles:
5. Un - Meaning "a" or "an" for masculine singular nouns.
Una - Meaning "a" or "an" for feminine singular nouns.
Unos - Meaning "some" or "a few" for masculine plural nouns.
Unas - Meaning "some" or "a few" for feminine plural nouns.
Explanation:
These articles are used to indicate the gender and number of nouns in Spanish sentences. The definite articles specify a particular noun, while the indefinite articles are used to refer to non-specific or unidentified nouns.
Read and choose the option with the best word or words to complete the sentence.
En el carro, me pongo ________.
el cinturón de seguridad
el tanque de gasolina
la llanta
la placa
the correct answer is
el cinturón de seguridad
Descripción de la playa
This description mentions all of the following about the performance EXCEPT ________. A.the price of the performance B.the performance schedule C.the length of the performance D.the location of the performance
The description that does not correspond to the information in the newspaper fragment regarding the work "Romeo and Juliet" is:
C. the length of the performance.The data of the play.
The data in the newspaper fragment are about a representation of the play Romeo and Juliet, in which the protagonists, the director, the author of the play (W. Shakespeare) and the ticket price ($5) are counted in the first part.
In the middle part, a brief synopsis of the work and the approach that the artists wish to give it is narrated, finally, the place of exhibition, the room in that place and the hours in which it will be presented is mentioned.
As can be seen in the above summary, the only data that the newspaper fragment does not provide is the duration of the play, therefore, the correct option is "the length of the performance."
If you want to learn more about Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/17101874
Interpreta el siguiente poema
Hay días en que somos tan móviles, tan móviles,
como las leves briznas al viento y al azar.
Tal vez bajo otro cielo la gloria nos sonríe.
La vida es como claridad, oscura y abierta como un mar.
Que dice Amelia sobre el hecho de nacer mujer?
Answer:
Nacer mujer es el mayor castigo.
Supply the proper form of gustar using all possible answers
2. ¿Cuándo te gusta a ___ comer?
11. ¿Por qué te parece buena a ____ esta universidad?
15. A _____ te disgusta la fragancia de las camelias.
16. A ____ me gusta oler todas las flores del jardín.
17. Es verdad que a _____ no te gusta el profesor?
20. A _____ tampoco me gusta los perros tímidos.
21. A _____ no te gustan los precios en Venezuela.
23. No sabes cuanto me desagrada a ___ el acordeón.
25. A ___ les perece incredible el juego.
26. No me importa a ___ la opinión de ellos.
27. A ___ me encanta el juego de tenis.
28. A ___ nos gusta más el baloncesto.
29. A ___ le interesa mucho la historia europea
30. ¿Cuál estudio te interesa más a ____?
Answer:
2 ti
11 ti
15 ti
16 mi
17 ti
20 mi
21 ti
23 mi
25 ellas, ellos, ustedes (Any of the three options are correct)
26 mi
27 mi
28 nosotras, nosotros (Any of the two option are correct)
29 ella, él, usted (Any of the three options are correct)
30 ti
Explanation:
Ponlo en práctica
Escribe la forma correcta de dejarlo salir para completar las oraciones.
Can someone help me with my Spanish please?
Answer:
Explanation:
1ºÉl no quiere ir
2º No vamos a
3º No vamos a
4º No quiero ir a
5º No van a
6º No vamos a
Espero que te haya ayudado .
Un saludo