Respond in a complete sentence in Spanish: ¿Sacas tú buenas o malas notas?

Answers

Answer 1

Answer:

Obtengo buenas notas. (Spanish)

I get good grades. (English)

Answer 2
¡Saco muy buenas notas!
(I get very good grades!)

Obtengo malas notas.
(I get bad grades.)

Related Questions

I need help with spanish

I need help with spanish

Answers

1. Sus
2. Mi
3. Sus
4. mi
5. nuestra
6. Sus
7. tu
8. Mis
9. tus
I hope this helps!
Tus

Mi

Sus

Mi

Nuestra

Sus

Tu

Mis

Tus

Lee el siguiente diálogo y escribe la palabra con aguda clasificándola.
Aguda sin tilde:

Lee el siguiente dilogo y escribe la palabra con aguda clasificndola.Aguda sin tilde:

Answers

I think:
Autobús
Autobus

What are Words that look the same or almost the same in two languages called

Answers

Answer:

Cognates

Explanation:

Answer: Cognates.

Explanation: Cognates are words that look similar in two separate languages.

Ex: Cancel and cancelar (English and Spanish)

Hope this helps! :)

HELP ME PLSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HELP ME PLSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Answers

2nd

Ellos contestan
Ellos contestan is right

Escribo la opinión que tengo del zapatero y la argumento.​

Answers

Te dejaron alguna imagen? Para poder ayudarte. ^^

match the description in english on the left with the correct expression in spanish on the right

Answers

Please add a picture <4

Complete the following sentences with the appropriate vocabulary words and verb forms from this
lesson.

Complete the following sentences with the appropriate vocabulary words and verb forms from thislesson.

Answers

Answer:

1:

- solo(a)

- la contestadora

2:

- me invitó a salir

- cita

- me divertí

- tickets de entrada

- una exposición de arte

- fuimos

- bailamos

3:

- ¡Qué aburrida!

4.

- ¡Escucha!

- Llámame

5.

- Está de moda

Explanation:

hope this helps

can you help me how to do theses

can you help me how to do theses

Answers

Cuando era niño(a), solía levantarme temprano para ir a la escuela.

Mi hermano y yo solíamos hacer nuestra tarea juntos.Solía levantarme a las seis y él solía levantarse a las seis y media.Solíamos caminar a la escuela.En clase, solía escuchar a mi maestra y ella solía responder mis preguntas.Todos los estudiantes solían llegar a la escuela a las ocho y cuarto.Mi maestra de primer grado se llamaba Sra. Diaz y ella solía enseñar muy bien.Cuando la Sra. Diaz solía hablar, siempre prestaba atención.Mi amiga Carmen siempre tomaba muchos apuntes y solía estudiar mucho.Cuando tomábamos un examen, Carmen siempre sacaba una buena nota.Las clases solían empezar a las seis y media y nos gustaba ir a la escuela temprano.Por la tarde, mis amigos y yo solíamos salir.¿Dónde solían ir tus amigos?¿Qué solían hacer con tus amigos?

What is the imperfect about?

The imperfect is a past tense used in Spanish to describe ongoing or repeated actions in the past. It is also used to describe physical, emotional or mental states in the past or to set the scene for past events.

Therefore, In terms of its conjugation, the imperfect is formed by adding specific endings to the stem of the verb, depending on the subject. For -ar verbs, the endings are -aba, -abas, -aba, -ábamos, -abais, and -aban. For -er and -ir verbs, the endings are -ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, and -ían.

In general, it is used to describe actions or events that were happening in the past and were not necessarily completed or have a definite end.

Learn more about imperfect from

https://brainly.com/question/27212040

#SPJ1

See transcribed text below



Q

U

f

V

00

b

y

h

J

J

j

k

m

P

backspace

enter

bre

Nayeli Rodriguere

Rewrite in the imperfect.

1. Yo estudio mucho.

Yo estudiaba mucho.

alt

Fecha 3-8-23

2. Mi hermano y yo preparamos nuestras tareas juntos.

ctri

Mi hermano y yo preparábamos nuestra tareas portos.

3. Yo me levanto a las seis y él se levanta a las seis y media.

shift

Yo me levantaba a las se.s y el se levantaba alas se. media seisyd

4. Caminamos a la escuela.

a la escuela.

Camina bamos a

5. En clase, escucho a mi maestra y ella contesta mis preguntas.

En case, escuchaba a mi maestra y

ell contestaba mis prego

Complete with the correct imperfect form of the indicated verb.

1. Cuando yo era niño(a),

ir a la escuela. (levantarse)

2. No me

3. Mis hermanos y yo media. (tomar)

4. Algunos estudiantes

5. Nosotros

6. Todos los estudiantes

7. Mi maestra de primer grado

8. Cuando la Sra. Díaz

9. Mi amiga Carmen siempre

10. Cuando nosotros

11. Las clases

a las seis y media para

ir a la escuela tan temprano. (gustar)

el bus escolar a las siete y

a la escuela en carro, otros

(llegar, caminar)

en la escuela a las ocho y cuarto. (en uniforme. (llevar)

muy bien. (llamarse, enseñar)

Sra. Díaz y

yo siempre

mucho y

atención. (hablar, prestar)

apuntes. (estudiar, tomar)

un examen, Car una nota buena. (tomar, sacar) a las tres y media. (t

tú la tarde después

12. Por la tarde mis amigos y yo

13. ¿Dónde

14. ¿Qué te

5.6

¡Así se dice! Level 2

hacer con tus ami

Choose all of the elements that are minerals by themselves and are also found in mineral compounds.

lead
hydrogen
calcium
oxygen
gold
tin
iron
carbon

Answers

Answer:lead, calcium, gold, tin, iron.

Explanation: pls brainliest

Answer: gold

Explanation: Most minerals are compounds, which means that they are combinations of elements

50 points!!! please hurry i don't have much time on this

the news always talks about different kinds of social issues such as crime, poverty, corruption, tragedies, etc. in your own words. retell a recent event that you heard on the news. describe what happened and how the story ended. be sure you use at least 5-6 complete spanish sentences in your response.

Answers

Hace un par de meses, el 24 de mayo, hubo un horrible y devastador tiroteo en una escuela de Texas, donde varias víctimas resultaron muertas o heridas. La mayoría de las víctimas eran niños, todos menores de 12 años. Esta historia golpeó al país al igual que muchos otros tiroteos escolares trágicos. Provocó conversaciones sobre políticas de armas y cómo podemos evitar que esto suceda... otra vez. Salvador Ramos (El Pistolero) fue asesinado por la policía en el lugar.

Une las palabras correctamente.
1. Adónde
2. ¿Cuál
3. ¿Quién
4. ¿Cuántos
es tu amigo?
años tienes?
es tu comida favorita?
van a ir?

Answers

1 adonde van a ir
2 cual es tu comida favorita
3 quien es tu amigo
4 cuantos años tienes

What does the following expression mean?

¿Qué onda?

What's up?
What's next?
What do you mean?
How soon?

Answers

Whats up? Thats the answer
The answer is Whats up?

Mis amigos y yo estamos my ocupados. Elena ____ salsa los jueves en un club que en el centro.

Answers

La palabra que falta en la oración es "baila". Entonces, la oración completa es: "Mis amigos y yo estamos muy ocupados. Elena baila salsa los jueves en un club que está en el centro."

Cuál de las siguientes frases está escrita correctamente?
If I were in Spain, I would learn to dance flamenco.
Si yo estuviera en España, yo aprendo a bailar flamenco.
Si yo estuviera en España, yo aprendía a bailar flamenco.
Si yo estuviera en España, aprendería a bailar flamenco.

Answers

Answer:

the last one ,  aprenderia

Explanation:

Read and choose the correct option to complete the sentence.

Laura veía ________ que quería explorar en la guía turística.

el autobús turístico
el punto de referencia
la postal
la turista

Answers

Answer:

A

Explanation:

i speak spanish and sorry if im wrong im in middle school

answer = c, laura veía la postal

Match the direct object pronouns with their English equivalents

los
lo
te
la
nos
las
me
(Word bank)-
It; him; you (formal)
Them; you (formal/feminine)
Them; you (formal/ masculine
It;her;you (formal)
me
————————————————

Answers

Spanish direct object pronouns can be combined with their English equivalents as follows:

Los- them; you (formal/masculine)Lo- it; him; you (formal/masculine)Te- you (informal/singular)La- it; her; you (formal/feminine)Nos- usLas- them; you (formal/feminine)Me- meWhat are Direct Object Pronouns?

They correspond to the pronouns that replace the noun that receives the action of the verb in a sentence. Its purpose is to avoid repeating the same noun over and over, making the sentence less repetitive and more concise.

Therefore, in Spanish, the direct object pronouns are me, te, lo, la, nos, os, los and las.

Find out more about direct object pronouns on:

https://brainly.com/question/24847334

#SPJ1

Delgada canadiense enamorado lista seguro enojada importante avergonzada.

Answers

Las palabras Canadiense, lista, importante se usan con ser, las palabras delgada, enamorado enojada, avergonzada se usan con estar y la palabra seguro puede utilizarse con ambas.

¿Cuándo utilizar ser o estar?

En general, ser se utiliza para estados que son permanentes. Por ejemplo, yo soy Canadiense o tu eres alto. Estos estados no cambiarán.

Por el contrario, estar se utiliza para estados que son permanentes o sujetos al cambio como las emociones. Por ejemplo, el esta enojado o ellos están cansados.

Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí esta la pregunta completa:

Ser o estar

Delgada

Canadiense

Enamorado

Lista

Seguro

Enojada

Importante

Avergonzada

Aprenda más sobre ser y estar en https://brainly.com/question/18857854

#SPJ1

Escoge la opci├│n que completa la frase con las palabras correctas. Choose the option that completes the sentence with the correct words. Esta forma de transporte se usa por el agua y es muy popular con los turistas por sus servicios que son todo incluido. En ________ se puede dormir, comer y participar en muchas actividades. la tirolesa la mototaxi el crucero el transporte

Answers

Answer:

Un crucero

Explanation:

Nombre
Fecha
¡Así se dice! Level 2
Read the following passage. Then write on the line the form of the word from the word
box needed to complete the passage correctly, logically, and grammatically. Be careful to
spell and accent the word correctly. Be sure to write the word on the line even if no
change is needed.
Mi familia se ha
en que nos
pasado ha
Mis padres
5
23
10
comidas estaban
[thousandth]
28
6
14
17
padre. El mozo
que nosotros
llave y
25
recepcionista (quien era una mujer muy amable) nos
con una sonrisa muy
8
2
30
4
11
15
18
1
24
9
21
en muchos hoteles pero el hotel
estado
3
increíble. Al entrar en el hotel,
19
que
13
porque nosotros éramos los milésimos
fin de semana
12
(¡una promoción
!). Ella
7
sobre el desayuno y ella
20
nuestras maletas y
los mozos y camareras
27
trataron muy bien. ¡Esta estadía
a nuestra habitación.
16
muy memorable!
las
26
los milésimos clientes y por eso
29
22
a mi
1. hospedar
2. haber
3. el
4. ser
5. el
6. saludar
7. bonito
8. a ella
9. preguntar
10. a ellos
11. explicar
12. todo
13. incluido
14. fantástico
15. huésped
16. buscar
17. el
18. a él
19. lo
20. dar
21. tomar
22. para nosotros
23. lo
24. subir
25. Todo
26. saber
27. ser
28. a nosotros
29. haber
30. ser

Answers

The words to fill the passage are:

hospedadohaberhotelsidomozosaludóamableellapreguntóa ellosexplicófin de semanaincluidofantásticohuéspedesbuscórecepcionistaa éllodiotomaronpara nosotroslasubierontodosabíanfuerona nosotrosha sidoser.What is the passage about?

The passage is about a family who stayed at a hotel. The receptionist was very friendly and greeted them with a smile when they arrived, as they were the thousandth guests. The staff at the hotel treated them well and their stay was memorable.

Therefore, The family was given a special promotion for being the thousandth guests and was provided with information about breakfast. The staff carried their luggage to their room and the stay was fantastic overall.

Learn more about logical words from

https://brainly.com/question/9529958

#SPJ1

27 ¿Qué hacen? B
Skill Building: Interpretive Reading or Listening, Interpersonal Speaking
Working with a partner, read the following statements about Alfredo and his friends.
Tell your partner that you do the same things as Alfredo, and then ask what your partner d
esins
MODELO A: Alfredo va a un colegio grande en el centro.
B: Pues, yo también voy a un colegio grande en el centro. ¿Y tú?
A: Yo (no) voy a un colegio grande en el centro.
(2)

1. Alfredo sabe historia.

2. Alfredo siempre lee muchas revistas y periódicos.

3. Los sábados Alfredo y Rebeca hacen pollo en mole.

4. Alfredo y Tomás hacen muchas preguntas en la clase de biología.

5. Alfredo comprende español.

6. Alfredo, Rebeca y Tomás comen pescado y pollo.

27 Qu hacen? BSkill Building: Interpretive Reading or Listening, Interpersonal SpeakingWorking with a

Answers

La forma correcta de reescribir las oraciones sería: A: Alfredo sabe historia, B: ¡Genial! Yo también sé historia. ¿Y tú?, A: Sí, yo también sé historia.

¿Cómo reescribir las oraciones?

Para reescribir las oraciones debemos leer cuidadosamente cada una de las oraciones y crear dos oraciones adicionales en las que expresemos que nosotros también realizamos la actividad descrita en la primera oración. De acuerdo con lo anterior, las oraciones quedarían así:

A: Alfredo sabe historia.

B: ¡Genial! Yo también sé historia. ¿Y tú?

A: Sí, yo también sé historia.

A: Alfredo siempre lee muchas revistas y periódicos.

B: ¡Qué interesante! Yo también leo muchas revistas y periódicos. ¿Y tú?

A: Sí, yo también leo muchas revistas y periódicos.

A: Los sábados Alfredo y Rebeca hacen pollo en mole.

B: ¡Qué rico! Yo también hago pollo en mole los sábados. ¿Y tú?

A: (No), yo no hago pollo en mole los sábados.

A: Alfredo y Tomás hacen muchas preguntas en la clase de biología.

B: Eso es genial, yo también hago muchas preguntas en la clase de biología. ¿Y tú?

A: Sí, yo también hago muchas preguntas en la clase de biología.

A: Alfredo comprende español.

B: ¡Eso es impresionante! Yo también comprendo español. ¿Y tú?

A: Sí, yo también comprendo español.

A: Alfredo, Rebeca y Tomás comen pescado y pollo.

B: Me gusta mucho el pescado y el pollo. ¿Y tú?

A: Sí, me gusta el pescado y el pollo.

Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101

#SPJ1

show that any positive integer is of the form 5q + 2 and 5q+ 3 where Q is some integer​

Answers

why did you put this on Spanish?

¿Me compraste el refresco?

LUIS: Sí, (1)

You answered

ARTURO: Y, ¿escogiste la música que vamos a escuchar?

LUIS: Sí, (2)

You answered

ARTURO: ¿Me lavaste los platos?

LUIS: Sí, acabo de (3)

You answered

ARTURO: ¿Qué me dices, Luis? ¿Debo ponerme esta corbata?

LUIS: Sí, (4)

You answered

ARTURO: ¡Ay! ¿Y la comida? ¿Nos preparaste las chuletas de cerdo?

LUIS: ¡Tranquilo, Arturo! Yo ya (5)

You answered

Answers

1. Si, compré tu refresco
2. Si, escogí la música que escucharemos
3. Si, acabo de lavar los platos.
4. Si Arturo, ponte esa corbata.
5.¡Tranquilo, Arturo! Yo ya preparé las chuletas de cerdo.

How would you rewrite this sentence: Las chicas usan las sudaderas.

How would you rewrite this sentence: Las chicas usan las sudaderas.

Answers

Answer: las chicas usan las sudaderas

Explanation:

Analiza morfológicamente estos verbos y clasifícalos según tiempo y modo:
Logró
Ocupaba
Satisficieron
Levantaron
Coincidía
Entendieron
Entegaron
Perduran
porfavor las necesito gracias!!

Answers

Answer:

SRRY I NEED THE POINTS

Explanation:

Which word best completes this sentence?
Ayer, Elena y yo fuimos al cine y nos
O A. gustaban
O B.
gustamos
O c. gustaron
O D. gusto

Answers

Ayer, Elena y yo fuimos al cine y nos gusto

Option D: gusto

Answer:

О  gustó.                                        

Explanation:

Ayer, Elena y yo fuimos al cine y nos gustó.                        

...

PLEASE HELP
Llenar
Fill in the blanks with the correct superlative forms of the adjectives.

Modelo: La carne de res es una carne sabrosa. Es la más sabrosa.

1. Felipe y Juan Carlos son unos malos camareros. Son

.

2. Manuel es un buen cliente. Es

.

3. Diego es un empleado amable. Es


.

4. La pera es una fruta deliciosa. Es


.

5. Las arvejas son verduras muy pequeñas. Son


.

Answers

Ok what is this in English I can help if someone translated

Fill in the blank
¿ ________ va a dar las clases? Los martes y los jueves.

Answers

Answer:

Cuándo.

Explanation:

¿ _____Cuándo____ va a dar las clases?  .

Los martes y los jueves.  .

What does Él + Servir (e:i)

Answers

I’m not really sure what you meant by that but I’m going to assume you meant what Servir is in the “el” category. El: Sirve

Answer:

≡  Él sirve.                                              

Explanation:

-  Él sirve.                                                                                  

...

El navegador= blank de web

Answers

El navegador = el explorador de web

III. Use the following words to write affirmative and negative tú, Ud., or Uds. commands with DOUBLE OBJECT PRONOUNS.

1. Traer / tú / a mí / los pantalones.

2. Escuchar / Uds. / al director.

3. Comprar / Ud. / el coche amarillo.

4. No decir / tú / la sorpresa / a María.

5. No ponerse / Uds. / los uniformes.

6. Hacer / tú / la cena / para Ana.

7. Ir / Ud.

8. Comprar / para mí / tú / zapatos.

9. No escribir / tú / una carta / al director.

10. Pedir / Uds. / el cinturon / al vendedor.

First to answer using double object pronouns will get marked BRAINLIEST.

Answers

The sentence construction are:

Tráeme los pantalonesEscuchen al directorCompre el coche amarilloNo me digas la sorpresaNo se pongan los uniformesHaz la cena para AnaVayaCompra para mí los zapatosNo me escribas una carta al directorPidan el cinturón al vendedor

What is the sentence construction  about?

"Tráeme los pantalones" is an affirmative tú command using the double object pronoun "me" (to me) to show that the action of bringing the pants is directed towards the speaker.

"Escuchen al director" is an affirmative Uds. command using the double object pronoun "al" (to the) to show that the action of listening is directed towards the director.

"Compre el coche amarillo" is an affirmative Ud. command using the double object pronoun "el" (the) to show that the action of buying is directed towards the yellow car.

"No me digas la sorpresa" is a negative tú command using the double object pronoun "me" (to me) to show that the speaker does not want the surprise to be told to them. "No se pongan los uniformes" is a negative Uds. command using the double object

Learn more about sentence construction from

https://brainly.com/question/24320025

#SPJ1

Other Questions
For the following exercises, find the average rate of change of the functions from x = 1 to x =2.24. f(x) = 4x 3 Find the equation of the line described.5. Perpendicular to y = 3x + 5; passing through the point (-6,-4) Hi! I actually want to know your thoughts about the questions below and compare it in my information that I have, I will vote! Thank you The band at Hawthorne Middle School consists of students in the sixth, seventh, and eighth grades. Student participation in the band is described by the two-way table below. Student Participation in the Band at Hawthorne Middle School In the Band Not in the Band Grade 6 19 243 Grade 7 15 237 Grade 8 17 241 What is the total number of students in the school band? 19 51 670 772 A block having m is pulled up along an inclined frictionless ramp by a force f(t) as shown below. The block is connected to a pulley with a massless deformable cable having a spring constant of k and damping coefficient c. The pulley has a mass of m2 and radius of R. Consider that there is no slippage between the cord and the pulley. Obtain equations of motion for the system shown in figure in terms of responses x1 and x2. guys i need help im not about fail historyhow do each of these effect canadalandwaterclimatelocationnatural resources I've tried to do research I cannot find anythingso if you know anything about any of these please help :,) One smartphone plan costs $52 per month for talk and messaging and $8 per gigabyte of data used each month. A second smartphone plan costs $82 per month for talk and messaging and $3 per gigabyte of data used each month. Let c represent the total cost in dollars and d represent the amount of data used in gigabytes. The system of equations {c=52+8dc=82+3d can be used to represent this situation. How many gigabytes would have to be used for the plans to cost the same? What would that cost be?Both plans would cost $ if gigabytes of data are used. ASAP PLS HELP WILL MARK AS BRAINLIST Is the earth flat? Explain the use of the following materials in communication. microphonepaper and pen cellphone camera social media apps What is the mass percent of an ammonium carbonate solution prepared by dissolving of solid into of water? Can you Graph the image A(4,-1) after a translation 7 units up? Please help me answer these questions quick To assign absolute dates to fossils in this sediment core, it would be most helpful if ________. Make a title for this paragraph a contractual arrangement between firms, whereby one firm allows another to use its brand name, logo, symbols, and/or characters in exchange for a negotiated fee, is called blank Many of the current agricultural techniques can have negative environmental effects. Briefly describe two of these environmental impacts, one that contributes directly to global warming, and another that is not related to increasing carbon emissions. For each, explain a strategy that can be implemented to mitigate the environmental impact. Graph the line with the equation y = 2x - 2 Read the excerpt from "He Lion, Br.uh Bear, and Br.uh Rabbit from The People Could Fly"Listen," said he Lion, and then he roared: "ME AND MYSELF. ME AND MYSELF. Nobody tell me what not to do," he said. "I'm the king of the forest, me and myself.""Better had let me tell you somethin,"br.uh Rabbit said, "for I've seen Man, and I know him the real king of the forest."He Lion was quiet awhile. He looked straight through that scrawny lil Rabbit like he was nothin atall.Rabbits are shown in this excerpt asA. confident and stubborn.B. powerful and strong.C. wise and self-assured.D. weak and polite. correct answer gets brainli3st Stuart is running for class president and needs to calculate votes as they come in over the next week. Which response best explains why a computer would perform this taskbetter than a human? Computers can replicate human tanksComputers can think creativelyComputers don't require sloopComputers process information more quickly