Use the phrases no me gusta(n) and me disgusta(n) to write in Spanish three sentences about some of the foods you don't like, or absolutely can't stand. If necessary, you may need to find the Spanish words in a dictionary for the foods that aren't listed in this lesson.
Answer: No me gusta lasaña
Me disgusta shrimp
No me gusta el cangrejo
Please help me answer these using the present tense -AR verbs
Answer:
1. yo pinto una pintura.
2. jorge escribe en su computadora.
3. los estudiantes estudian.
4. tú hablas con una persona.
1. yo descanso despues de practicar basketball.
2. mi mejor amiga habla por telefono para estudiar conmigo.
3. mis amigos y yo nos vamos a comprar ropa en una tienda.
4. mis padres van a trabajar.
Explanation:
^
Explain what you understand about the Preterite and Imperfect tenses in Spanish.
How are they the same? How are they different?
In Spanish, the preterite tense (pretérito) and the imperfect tense (imperfecto) are both used to talk about past actions, events, or states. However, they have different uses and convey different aspects of the past.
The preterite tense is used to express completed actions or events that happened at a specific point in the past. It is often used to describe actions that are seen as a single event, with a clear beginning and end. For example:
- Ayer, fui al cine. (Yesterday, I went to the movies.)
- Compré un libro la semana pasada. (I bought a book last week.)
The preterite tense is also used for a series of completed actions that occurred in the past, forming a narrative or a sequence of events. For example:
- Entró a la tienda, eligió una camisa y la pagó. (He entered the store, chose a shirt, and paid for it.)
On the other hand, the imperfect tense is used to describe ongoing or habitual actions in the past. It often sets the background or provides context for another action in the past. It portrays actions that were ongoing, without a specific focus on their completion. For example:
- Cuando era niño, jugaba con mis amigos en el parque. (When I was a child, I used to play with my friends in the park.)
- Ella siempre llegaba tarde a las reuniones. (She always used to arrive late to meetings.)
The imperfect tense also describes physical and emotional states in the past, as well as expressing time and age. For example:
- Hacía frío esa noche. (It was cold that night.)
- Tenía diez años cuando aprendí a nadar. (I was ten years old when I learned to swim.)
In summary, the preterite tense focuses on specific completed actions or events in the past, while the imperfect tense describes ongoing or habitual actions, sets the background, and expresses states or characteristics in the past. Understanding the differences between these tenses is essential for accurately conveying past actions and events in Spanish.
Write a complete sentence with the correct form of estar and a possessive adjective to say which family members the people below are with right now.
Tito y yo (tío)
Answer:
Nosotros estamos en la playa.
Explanation:
Tito y yo turns in to nosotros. The form estar would be estamos since they are in the beach.
E. Complete with the appropriate preterite form of the -ar (é, aste, ó, amos, aron),
-er, and -ir (í, iste, ió, imos, ieron) verbs.
El alumno nuevo ________________ en México el año pasado. (vivir)
Mi amigo no ___________________ la pista avanzada porque no esquía bien. (bajar)
Yo no __________________ la plancha de vela la semana pasada. (practicar)
Ayer nosotros _________________ una novela en la clase de inglés. (leer)
El viernes pasado ____________ el cumpleaños de tía Lola. (ser)
Yo ____________________ fútbol con mi equipo ayer. (jugar)
La muchacha _______________ la ventana en su cuarto anoche. (abrir)
¿ ________________________ Uds. las fotos de mis vacaciones? (ver)
Mi familia y yo ________________ a nadar en el mar el verano pasado. (ir)
La creación de los hombres según el popol vuh y qué pasó con cada uno de ellos
Answer:
Los primeros humanos estaban hechos de tierra y barro, pero absorbieron agua y se disolvieron. Los segundos humanos fueron creados a partir de la madera, pero fueron arrastrados por una inundación.
Honesty is the best policy. a donde fueres haz lo que vieres. caras vemos, corazones no sabemos. el amor todo lo puede. lo mejor es ser franco.
The first 2 questions must be answered in Spanish
1. ¿Qué función tiene un(a) intérprete médico?
2. ¿Qué deben conocer muy bien los intérpretes médicos?
3. Why do you think hospitals in the United States are required by law to have interpreters?
4. What is the satisfaction that medical interpreters receive from doing their work?
El intérprete médico es un profesional apasionado que eligió este trabajo con el objetivo de ayudar. El intérprete quiere servir de puente entre dos idiomas y dos culturas.
Translation 1: What role does a medical interpreter have?The medical interpreter is a passionate professional who chose this job with the goal of helping. The interpreter wants to serve as a bridge between two languages and two cultures.
Answer 2. ¿Qué necesitan saber muy bien los intérpretes médicos?Debe conocer la terminología, y el tipo de vocabulario que va a utilizar en su entorno hospitalario y sanitario.
Translation 2: What do medical interpreters need to know very well?You must know the terminology, and the type of vocabulary that you will use in your hospital and healthcare environment.
Answer 3. ¿Por qué cree que los hospitales en los Estados Unidos están obligados por ley a tener intérpretes?
Muchas personas de países hispanos llegan a Estados Unidos que tienen que ir al hospital y no hablan inglés. Por esta razón, los hospitales en los Estados Unidos tienen, por ley, un servicio de interpretación disponible.
Translation 3: Why do you think hospitals in the United States are required by law to have interpreters?Many people from Hispanic countries come to the United States who have to go to the hospital and do not speak English. For this reason, hospitals in the United States have, by law, an interpreter service available.
Answer 4. ¿Cuál es la satisfacción que reciben los intérpretes médicos al realizar su trabajo?Su mayor satisfacción es aclarar todas las dudas en el diálogo entre el paciente y el médico. Se siente bien rompiendo las barreras del idioma y ayudando a los demás.
Translation 4: What is the satisfaction that medical interpreters receive when performing their work?His greatest satisfaction is to clarify all the doubts in the dialogue between the patient and the doctor. It feels good breaking down language barriers and helping others.
50 POINST 50 POINTS 50 POINTS
Can a GIRL (because i’m a girl) who knows spanish (i don’t care if it’s not your first language anyone who is taking spanish classes can answer this) record a video of them saying. Please cover up the camera and DO NOT show yourself
SAY THIS:
En está casa vas a encontrar una cocina y una mesa de comedor adonde puedes cocinar y comer. También ay una sala adonde tú puedes relajarte con tú familia. Los dos baños están separados con uno en el segundo piso y la otro en el primer piso. Los cuatro cuartos; están mayormente amueblados excepto una que esta vasija para te necesidades. Dos de los cuartos están en el segundo piso y los otro dos están en el primer piso.
Answer:
I could do it but you gotta give me an email or somewhere to send it to. Explanation:
El _____________ se perdió; ahora tiene que dormir afuera y ¡llueve! (pitiful)
A. pobre perro
B. perro pobre
Answer:
A. pobre perro
Explanation:
El pobre perro se perdió; ahora tiene que dormir afuera y ¡llueve!
Question 1 with 1 blank
ponerse: Carlos 1 of 1
cómodo antes de leer.
Question 2 with 1 blank
afeitarse: Mi hermano 1 of 1
por las mañanas.
Question 3 with 1 blank
preocuparse: Mis padres y tú 1 of 1
mucho por mí.
Question 4 with 1 blank
bañarse: Los niños y tú 1 of 1
todos los días.
Question 5 with 1 blank
cepillarse: Tú 1 of 1
los dientes antes de ducharte.
Question 6 with 1 blank
llamarse: Mis amigas 1 of 1
Lucía y Julieta.
Question 7 with 1 blank
cepillarse: Yo 1 of 1
el pelo después de ducharme.
Question 8 with 1 blank
vestirse: Mi padre 1 of 1
con una camisa azul.
Question 9 with 1 blank
quedarse: ¿Ustedes 1 of 1
en la casa este fin de semana?
Question 10 with 1 blank
quitarse: Nosotras 1 of 1
los zapatos.
Question 11 with 1 blank
acordarse: Nosotras 1 of 1
muy bien de ustedes.
Question 12 with 1 blank
peinarse: Ella 1 of 1
el pelo antes de irse a dormir.
Question 13 with 1 blank
lavarse: Ellos 1 of 1
las manos en el lavabo.
Question 14 with 1 blank
acostarse: Susana y tú 1 of 1
a las diez de la noche.
Question 15 with 1 blank
quitarse: Marcos 1 of 1
la espuma de afeitar.
Question 16 with 1 blank
probarse: Marga 1 of 1
una blusa nueva.
Question 17 with 1 blank
dormirse: Nosotras 1 of 1
durante la película.
Question 18 with 1 blank
secarse: Gerardo 1 of 1
con la toalla.
Question 19 with 1 blank
maquillarse: La chica 1 of 1
delante del espejo.
Question 20 with 1 blank
levantarse: Los chicos y tú 1 of 1
del sofá.
Question 21 with 1 blank
sentarse: Ellos 1 of 1
en la cama.
Question 22 with 1 blank
ponerse: ¿Tú 1 of 1
triste con esta película?
Question 23 with 1 blank
enojarse: ¿Tú 1 of 1
mucho con tu hermana?
Question 24 with 1 blank
despertarse: Usted 1 of 1
a las seis de la mañana.
Question 25 with 1 blank
ducharse: Yo 1 of 1
antes de ir a la escuela.
Question 26 with 1 blank
lavarse: Lucas y tú 1 of 1
los dientes después de comer.
Question 27 with 1 blank
acordarse: ¿Tú 1 of 1
de mi hermana Sofía?
Question 28 with 1 blank
sentirse: Tengo una prueba y 1 of 1
nerviosa.
Question 29 with 1 blank
irse: Nosotras 1 of 1
a casa después de las clases.
Question 30 with 1 blank
irse: Yo 1 of 1
al parque por la tarde.
Answer:
poyio
Explanation:
Question 1 with 1 blank
ponerse: Carlos 1 of 1
cómodo antes de leer.
Höe macy mi of the fy boins a needed 75 mise?
Answer:
translate
Explanation:
It’s the same in English
Höe macy mi of the fy books a needed 75 mise?
Con cada pareja de palabras escribe una frase
Experto-explicó
Exploramos- México
Examinan-texto
el experto enseñando matemáticas
ella me explicó como se hace este ejercicio
nosotros exploramos México
México es mi país favorito
ellos examinan mi trabajo
el texto 7 de ese libro es mi favorito
alguien puede me dar un resumen de “cuando yo era puertorriqueña”
Fill in the blank in the following sentence with the appropriate word(s) below.
Note the hint in parentheses.
EI
(weather forecast) para el fin de semana es muy bueno.
A. reloj
B. pronóstico del tiempo
C. entretenimiento
D. locutor
Answer:
The answer is, "El
Pronóstico del tiemp para el fin de semana es muy bueno.
Vipfurnitureonline. Es escritorio para juegos staples.
Yes, Vipfurnitureonline offers the Staples gaming desk among their range of gaming desks.
Vipfurnitureonline is a trusted online retailer that provides a variety of furniture options, including desks tailored for gamers. One such offering is the Staples gaming desk. This desk is specifically designed to enhance the gaming experience by providing a dedicated and ergonomic surface for gamers to place their gaming peripherals and accessories.
The Staples gaming desk is built with durability in mind and offers features such as ample space for multiple monitors, cable management systems, and adjustable height options to accommodate individual preferences.
With its focus on functionality and comfort, the Staples gaming desk from Vipfurnitureonline aims to cater to the specific needs of gamers, providing them with an optimized setup for immersive gaming sessions.
Learn more about Vipfurnitureonline
brainly.com/question/27815625
#SPJ11
hacer un cuento que tenga que ver con fabricas y contaminacion
Answer:
Explanation:
Había un niño llamado john que creció en una tierra contaminada, sus padres siempre le decían "no hay nada que podamos hacer al respecto, hijo, es así como funciona la vida". Pero él no escuchó. "Si yo no hago algo, ¿quién lo hará?" Pensó para sí mismo. Más tarde creció y comenzó una petición para minimizar la cantidad de causantes de la contaminación.
Para crear un cuento debemos establecer un tema principal y narrar una historia que incluya personajes, un escenario y un problema.
¿Cómo escribir un cuento corto?Para escribir un cuento corto debemos narrar una historia en la que debemos incluir algunos personajes, escenarios, un problema principal y en algunos casos una enseñanza. De acuerdo con lo anterior, un ejemplo de cuento sería:
En un tranquilo pueblo llamado Esperanza, una fábrica llegó y comenzó a contaminar el aire y los ríos. Los habitantes se alarmaron y buscaron soluciones. Un grupo de jóvenes investigó y convenció a los dueños de la fábrica de implementar prácticas más sostenibles. La fábrica cambió, el aire se volvió puro y los ríos recuperaron su belleza. Esperanza volvió a ser próspero y lleno de vida.
Este cuento muestra la importancia de cuidar el medio ambiente y cómo pequeñas acciones pueden generar grandes cambios.
Aprenda más sobre cuentos en: https://brainly.com/question/31741671
#SPJ1
Cual de las siguientes acciones realizadas por la tia Chila es secundaria en el cuento
In the sentence "To be able to vacation in other countries, you have to save a lot of money, the preposition "para" is used to express:
A). A deadline
B). A purpose
C). A destination
D). An unexpected action
Answer:
Purpose
Explanation:
hacer una redondilla en la materia español
Answer:
Que tipo, como tiene que ser un cierto tipo o cualquier tipo???
Explanation:
El muchacho està estudian inglés?
correct or in correct
fill in the blanks using the preterite or imperfect based on the drawings. use the verbs from the list. questions word bank reference your options are: dormir, cerrar, comprar, tomar
Answer: dormir is sleep
cerrar is close like when you close the door
comprar is buy and tomar is drink.
Explanation:
las ventajas de la medicina virtual son mayores que las desventajas?
Answer:
sorry we can't understand
Que mensaje deja la divina comedia si se piensa en la vida después de la muerte
Answer:
La enseñanza es, buscar una vida equilibrada. Buscar en el mal la oportunidad de renovación
22. Explain what common forms of transportation can be used in la República Dominicana and how do such forms compare to those of the U.S.
READ BOTH OF THE ARTICLES AND TRANSLATE THEM FOR ME PLEASE
PLEASE TRANSLATE THEM PROPERLY
Answer:
hi, my name is David and I work as an accountant. I like my job because it is varied and has a lot of responsibility. Also, it's a job with good pay. But, the bad thing is that I have to work a lot of hours
My dad is called Jorge and he's a musician. He loves his job because it's creative and fun. He plays the cello in an orchestra. The best thing is he travels to lots of countries. For him, creativity is very important, and is not interested in money at all.
My sister is called Ana and can't stand her job. She works as a waiter in an Italian restaurant. She says it's pretty heavy work. Every day she has to serve food and drinks. But, she does it because she needs the money for university.
I'm called Tina and I'm a tourist guide in Barcelona. I think my job is pretty interesting because I meet lots of people. I can also speak different languages. The only bad thing is that it's a tiring job and has no good pay.
Explanation:
Answer
hi, my name is David and I work as an accountant. I like my job because it is varied and has a lot of responsibility. Also, it's a job with good pay. But, the bad thing is that I have to work a lot of hours
My dad is called Jorge and he's a musician. He loves his job because it's creative and fun. He plays the cello in an orchestra. The best thing is he travels to lots of countries. For him, creativity is very important, and is not interested in money at all.
My sister is called Ana and can't stand her job. She works as a waiter in an Italian restaurant. She says it's pretty heavy work. Every day she has to serve food and drinks. But, she does it because she needs the money for university.
I'm called Tina and I'm a tourist guide in Barcelona. I think my job is pretty interesting because I meet lots of people. I can also speak different languages. The only bad thing is that it's a tiring job and has no good pay.
Explanation:
1. Investiga y escribe sobre las propiedades de la suma y la multiplicación de números racionales.
Answer:
a) Propiedad conmutativa: El orden de los factores no altera el producto.
Explanation:
Attempt 1 of 2
¿Qué ocurre en un día típico en el colegio? Usa la forma
correcta de los verbos indicados. (What happens on a
typical day at school? Use the correct form of the indicated
verbs.)
FROSTOR
español con mi profesor.
1. Yo
(hablar)
a las diez
2. La clase de historia
menos cinco. (terminar)
liar)
computación.
3. Paz y Ricardo
(estudiar)
a
2
Answer:
1: Yo hablo a las diez
2: La clase de historia termina a menos cinco.
3: Paz y Ricardo estudian
Explanation:
They are the correct forms of the verbs, but I don't understand what is "a2" at the number 3.
Which verb correctly completes this sentence?
Este invierno el clima ___________ muy frío.
A.
hace
B.
está
C.
tiene
D.
hay
Answer:
B. Esta
Explanation:
Jenny le está escribiendo una carta al redactor de su periódico. Completa su carta, escogiendo la palabra correcta entre las dos opciones en paréntesis.
Estimado redactor:
Estoy cansada de ver cómo estamos destruyendo nuestro medio ambiente y creando 1.
(recipiente / polución). Nuestro bello planeta cada día más 2.
(depende / preserva) de nosotros y necesita que nosotros lo 3.
(agotemos / protejamos). Tenemos fábricas en la ciudad que no 4.
(intentan / derriten) de producir productos alternativos, menos peligrosos. Todavía 5.
(echan / limitan) sus desperdicios en nuestros ríos y mares, siendo peligrosos para el medio ambiente.
Lamentablemente, no todos en mi comunidad reciclan y no 6.
(separan / dependen) la basura como deben hacerlo. Estoy segura de que estas acciones están 7.
(agotando / produciendo) el planeta Tierra. Hay que 8.
(limitar / promover) acciones que ayudan al medio ambiente. Debemos educar al pueblo. Hay que 9.
(intentar / depender) de enseñar y comunicar las ideas de reciclar y conservar. La 10.
(protección / polución) del bienestar de nuestro planeta depende de nosotros. ¡Salvemos nuestro planeta!
Atentamente,
Jenny
Answer:
1. Polución
2.
3. Protejamos
4. Intentan
5. Echan
6. Separan
7. Agotando
8. Promover
9. Intentar
10. Protección