please help me I will mark brainly
Answer:
this picture isn't loading for me
Explanation:
Does the following sentence need a personal a in the blank?
Elena cocina ___ la pizza.
A. Yes
B. No
Answer:no
Explanation:
there is enough information but if you want to take it a step further then where are we cooking the Pizza in?
PLEASE HELP ASAP
Part 4B-Presentational Writing
Directions: Part 4B - Presentational Writing consists of two (2) writing prompts. To earn full credit, choose either Option 1
or Option 2 and create a response that is appropriate to the chosen task and prompt.
Both options have a Word Count requirement. Refer to the chart below for special guidelines regarding the Word Count.
.
.
Option 1: Presentational Writing -8 points
Task: Read the prompt below and compose a response in Spanish. For full credit, include the following in your
response:
.
●
Counted as a Single Word
Names of locations written in Spanish
Brand names written in Spanish
Contractions written in Spanish
Commonly used abbreviations in Spanish
•
Prompt: Your Spanish teacher has just announced that your class has an opportunity to travel to a place where Spanish
is spoken. Your teacher explains that the destination will be chosen by having a class competition. You will compete by
writing an essay promoting your chosen destination and explaining why it is a good choice.
●
many details that further develop your response;
a clear beginning, body, and conclusion;
ideas that follow a logical sequence;
The following are suggestions that you MAY wish to include in your response; however, the use of these
suggestions is not required:
• the destination
•
your reasons why this is a good place to visit
dates (time of year) and length of your trip
where you will stay while on the trip
●
●
effective transitions;
a wide range of Checkpoint B vocabulary that enhances and develops the topic; and
at least 125 words.
Not Counted as Words
Numbers written in numerical form
Names of people
how you will go there
how much it will cost
what you will see
activities during the trip
how you feel about going
Your Notes:
Answer:
Estimado profesor/a,
Estoy emocionado/a de tener la oportunidad de participar en el concurso de viaje y promover un destino en el que se hable español. Después de investigar y considerar varias opciones, he decidido que el destino perfecto para nuestro viaje es la hermosa ciudad de Barcelona, España.
Barcelona es una ciudad vibrante y llena de vida que ofrece una combinación única de cultura, historia y modernidad. Durante nuestra visita, podríamos explorar la famosa arquitectura de Antoni Gaudí, como la Sagrada Familia y el Parque Güell. Además, podríamos pasear por Las Ramblas, disfrutar de la playa de Barceloneta y probar la deliciosa gastronomía local, como la paella y las tapas.
Sería ideal realizar el viaje durante la primavera, cuando el clima es suave y agradable. Sugiero que nos quedemos en un hotel céntrico cerca de la Plaza de Cataluña, lo cual nos permitiría acceder fácilmente a los principales lugares de interés de la ciudad.
En cuanto al transporte, podríamos volar desde nuestra ciudad hasta Barcelona. He investigado y encontré varias opciones de vuelos a precios razonables. Además, en Barcelona, podríamos utilizar el sistema de transporte público eficiente, como el metro, para desplazarnos por la ciudad de manera conveniente.
En cuanto al presupuesto, he investigado los costos y considero que sería asequible para todos. Podríamos realizar actividades gratuitas, como pasear por los parques y visitar las playas, así como también disfrutar de algunas atracciones pagas, como un recorrido en bicicleta por la ciudad.
Durante el viaje, tendríamos la oportunidad de sumergirnos en la cultura española, practicar nuestro español y experimentar la calidez y hospitalidad de los habitantes locales. Sin duda, esta experiencia sería enriquecedora tanto desde el punto de vista académico como personal.
En resumen, Barcelona es el destino ideal para nuestro viaje. Ofrece una amplia gama de actividades culturales, históricas y recreativas, así como también una gran cantidad de oportunidades para practicar y mejorar nuestro español. Estoy seguro/a de que todos los estudiantes disfrutarán y se beneficiarán enormemente de esta experiencia.
¡Gracias por considerar mi propuesta!
Atentamente,
[Tu nombre]
Que significado tiene la metáfora salí a caminar por ese infierno de vehículos y transeuntes
Que había mucho tráfico y personas.
unit activity: el pasado part b. update your grammar guide here
SOMEONE PLEASE ANSWER ASAP
Please select the word from the list that best fits the definition
“there”
Answer:
There = ahí
Explanation:
There = ahí
What percentage of the world's population speaks Spanish?
A.1/2
B.1/5
C.1/8
D.2/3
Answer:
1/8 = 0.125
0.125*100 = 12.5%
The percentage of the world´s population that speak spanish is:
1/8 = 12.5%
Lee los siguientes versos y responde. Que elementos características del genero poético observas? Hay elementos del romanticismos? El lenguaje utilizado es sencillo o adornado mayo era, según muchos, un perdiguero, pero nunca perdices vio ni de lejos gansos y pollos atrapaba en el aire que era un asombro porfa ayúdenme
Answer: Los elementos y características que se encuentran en éstos versos son: la expresividad del autor y el objeto lírico (el perro llamado "mayo"). Si contiene elementos del romanticismo. El lenguaje es adornado.
Explanation: Los versos del poema "Mayo" en orden son:
Mayo era, según muchos,
un perdiguero,
pero nunca perdices
vio ni de lejos.
Gansos y pollos
atrapaba en el aire
que era un asombro.
El poema contiene características de la poesía tales como la expresividad; ya que el autor expresa el comportamiento único de su perro y describe su asombro ante él, y el objeto lírico; (Mayo), ya que es la inspiración del hablante.
Él describía la belleza de su perro, y el amor que le tenía, por ésta razón, el poema también contiene elementos de la poesía del romanticismo, ya que en ése género; "El nuevo criterio de verdad y belleza reside en el manadero del corazón." (Jose María Valverde, Historia de la Literatura Universal del Romanticismo a nuestros días.). Por último, el lenguaje es adornado, ya que no sigue el orden sencillo del habla, sino uno más complejo.
Mi nombre es Paulina y siempre trabajo sola, pero ahora necesito ayuda. Mi comunidad tiene mucha basura y quiero limpiar los parques y las áreas verdes. Hay muchos parques en mi comunidad y necesito otras personas para ayudarme con mi proyecto. Based on the reading, what does Paulina need to do? Contar con los demás Delegar Dar tutoría Limpiar las jaulas
Answer:
Paulina needs help cleaning up the parks and the green areas
Explanation:
Answer:
Limpiar las jaulas
Explanation:
Question 1 with 1 blank—Hay un lápiz. —No. Hay dos. Question 2 with 1 blank—Hay dos mujeres. —No. Hay una. Question 3 with 1 blank—Hay un pasajero. —No. Hay cuatro. Question 4 with 1 blank—Hay una chica. —No. Hay dos. Question 5 with 1 blank—Hay un estudiante. —No. Hay tres
The correct words that complete these senteces are lapices, mujer, pasajeros, chicas, and estudiantes.
How to make nouns in Spanish plural or singular?In this case, you have a singular noun and you need to make it plural, most words only require you to add s. For example:
Gato = gatosEstudiante = estudiantesHowever, there might be slight changes in the spelling as in:
Pez = PecesLápiz = LápicesMoreover, you can make a noun singular by omiting the s. Based on this, the senteces are:
Dos lápicesUna mujerCuatro pasajerosDos chicasTres estudiantesLearn more about plurals in https://brainly.com/question/19798378
#SPJ1
Escribe un texto argumentativo donde hablas sobre como te parece las formas de conquista y enamoramiento que se empleaban en la época prehispánica como se evidencia en la lectura "un matrimonio muisca "donde expones tus argumentos de porque estas o no de acuerdo con esa forma y en que se diferencia de las formas actuales de enamoramiento y conquista
Answer:
En la época prehispánica, la mujer tenia frente al hombre una condición desigual: carecía de los mismos derechos y prerrogativas, encontrándose en una situación de inferioridad real de poder. Por ello, estas mujeres eran vistas como una posesión por parte del hombre, con lo cual la propia situación de cortejo, conquista y consolidación de la pareja no era un proceso voluntario, sino una imposición (aveces incluso violenta) por parte del hombre.
Hoy en día, el proceso de enamoramiento es totalmente diferente: hombres y mujeres forman parejas en forma voluntaria, sin cohesión de ningún tipo, basándose solamente en la voluntad de cada individuo. Esto es un claro avance respecto de formas retrógradas como la mencionada previamente, donde se vulneraban los derechos de la mujer.
Form sentences with the following. Give as much information as possible.
1.Yo hablar con mi hermano, mi mascota, y mi mama
2. El comprar tres camisas, dos gorros, y una bolsa
3. La profesora ensenar la clase de matematicas
4. Ustedes tomar la jugo de naraja
5. sacamos nuestros cuadernos
6. Pablo y Elena estudiar con mi hermana
7. Yo regresar la cartera
8. Tu buscar mi perro
Answer:
Explanation:
Yo hablo todo el tiempo que puedo de lo maravillosos que son los días de vacaciones.
Él compra juguetes para sus hijos, un carro eléctrico para que lo compartan sus dos hijos y algunos juguetes que les ayuden a mejorar su inteligencia.
La profesora enseña a su alumnos a hablar y escribir correctamente el español.
Ustedes toman una soda entretanto inicia el partido de soccer.
Nosotros sacamos, en una rifa, un carro y un viaje a Nicaragua.
Pablo y Elena estudian para su examen profesional que será el próximo viernes en el auditorio de la escuela.
Yo regreso de mis vacaciones muy contento pues visité muchos lugares y me divertí mucho.
Tu buscas la mejor manera de ahorrar dinero en las compras con descuentos en el supermercado.
How do the prices of homes and furniture compare across Spanish-speaking countries and with
my own?
Rural house prices
What does a rural house in Spain have in common with a rural house in the United States?
How are they different?
The prices of homes and furniture can vary greatly across Spanish-speaking countries and even within regions of a single country.
How do the prices of homes and furniture compare across Spanish-speaking countries and with my own?The prices of homes and furniture can vary greatly across Spanish-speaking countries and even within regions of a single country. For example, the cost of living in Mexico can be much lower than in Spain or Argentina. However, in general, rural house prices tend to be lower in Spanish-speaking countries than in many developed countries.
A rural house in Spain may have some similarities to a rural house in the United States in terms of location and lifestyle. Both may be located in more remote areas, with access to natural landscapes and outdoor activities. However, there may be differences in architectural styles, materials used for construction, and size. Additionally, the cost of a rural house in Spain may be much lower than in the United States due to differences in the real estate market and the economy.
Learn more about furniture in: https://brainly.com/question/26837985
#SPJ1
Choose the correct answer and circle the corresponding letter.
1. ¿Hablan ustedes español?
a. Sí, hablan español.
b. Sí, hablamos español.
c. Si, hablas español.
2. ¿Necesitas mucho dinero?
a. No, no necesito mucho dinero.
b. No, ustedes no necesitan mucho
dinero.
c. No, no necesitas mucho dinero.
3. ¿Dónde busca Elena la información?
a. Buscan la información en el
Internet.
b. Busca la información en el Internet.
c. Busco la información en el Internet.
4. Ellos estudian mucho, ¿no?
a. Sí, estudias mucho.
b. Sí, estudian mucho.
c. Sí, estudiamos mucho.
5. ¿Cuándo regresan ustedes a casa?
a. Ustedes regresan después de las
clases.
b. Regresan después de las clases.
c. Regresamos después de las clases.
Answer:
1. b
2. a
3. b
4. b
5. b
Explanation:
La obra dramática NO tiene como característica: A) Presentar personajes en conflicto (en lucha) B) Desarrollarse mediante el dialogo de los personajes. C) Ser una representación de lo escrito. D) Presentar el predominio de la función apelativa.
Answer:
The dramatic work does NOT have as its characteristic: A) Present characters in conflict (in struggle) B) Develop through the dialogue of the characters. C) Be a representation of the written. D) Present the predominance of the appellate function.
Explanation:
In Spanish, how are the endings for -ir verbs different from the endings for -er verbs?
Answer:
endings in ir verbs is different from er verbs, because they both end differnet
Explanation:
ANSWERS PLEASEEEE THANK UUUU!!
Answer:
1. ¿Dónde está Ricardo?
2. ¿A dónde vamos?
3. te gusta la clase de matematicas
4. ¿Qué enseña la profesora martinez?
5. ¿Cómo están los estudiantes de esta escuela?
:)
A Manuel le _____ las papas fritas.
1. Gusta
2. Gustan
3. Gustas
4. Gusto
Papas fritas is plural!
What are the answers pls
*Don't eat* the shrimp.What is the best way to write the italicized words in Spanish?a. No comesb. No comec. No comasd. No comer
Answer:
The answer is C
Explanation:
All together in Spanish would be
No comas los camarones
Don't eat the shrimp
Fill in the blank Después del concierto todos______de acuerdo en que fue una gran actuación.
Answer: estuvieron hope this was helpful for future Spanish Two Students
Answer:
Estuvimos.
Explanation:
Después del concierto todos estuvimos de acuerdo en que fue una gran actuación.
...
SPANISH HELP!!
Choose por or para to fill in the blank.
1. Lo siento _______ mentir.
a. para
b. por
2. Trabajé _______ 5 horas ayer.
a. para
b. por
3. Tengo que hacer mi tarea _______ mañana.
a. para
b. por
4. Compramos el videojuego _______ $10.
a. para
b. por
5. Necesito un lápiz _______ escribir mi tarea.
a. para
b. por
6. Salgo _______ Chile mañana.
a. para
b. por
7. _______ ejemplo, tengo cuatro libros.
a. para
b. por
8. Necesitas _______ lo menos 5 palabras en la respuesta.
a. para
b. por
9. Viajamos _______ avión a la playa.
a. para
b. por
10. Este sándwich es _______ Elena.
a. para
b. por
Answer:
Explanation:
porporparaporparaparaPorporporparaAnswer:
Lo siento por mentir.
Trabajé por 5 horas ayer.
Tengo que hacer mi tarea para mañana.
Compramos el videojuego por $10.
Necesito un lápiz para escribir mi tarea.
Salgo para Chile mañana.
Por ejemplo, tengo cuatro libros.
Necesitas por lo menos 5 palabras en la respuesta.
Viajamos en avión para ir a la playa.
Este sándwich es para Elena.
Explanation:
In Spanish, the prepositions "por" and "para" can both be translated to "for" in English, but they are not interchangeable. They have different meanings and are used in different contexts.
"Por" is often used to express the cause, reason, or motive for something, or to indicate the duration of an action. It can also be used to mean "through", "by", or "along", among other meanings.
On the other hand, "para" is often used to indicate the purpose, goal, or intended recipient of an action. It can also be used to mean "for the sake of", "in order to", or "in comparison with", among other meanings.
It's important to note that there are many different uses and meanings of both "por" and "para", and their usage can vary depending on the context. So, it's important to study and practice their usage in different contexts in order to use them correctly.
PLEASE HELP! SPANISH!
Please fill in the blank with the correct demonstrative adjective.
1) ¿Quieres _____ (this) suéter?
a. esa
b. ese
c. este
d. aquel
Choose the correct command to complete the sentence.
2) ¡ _______ los globos en la pared! (Put)
a. pon
b. pongo
Answer:
1 is este
2 is pongo
Explanation:
esa , esa and aquel mean that
Why might a person from Bolivia bite a pencil
Answer:
To relieve a headache.
Explanation:
The answer is To relieve a headache.
Select the appropriate conjugation
in the present tense.
leer (yo)
A. leemos
B. lee
C. lees
D. leo
Answer:
yo leo un libro
I read a book
which 2 english letters are foreign in the spanish alphabet
Answer:
K, W
Explanation:
K, W.
Are foreign letters in the spanish alphabet.
..
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to haveA.certainty in their relationships.B.novelty in their relationships.C.concealment in their relationships.D.All of the answers are correct
The correct option is D, all of the above. Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have novelty in their relationships, concealment in their relationships, and certainty in their relationships.
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have what?According to Baxter and Montgomery's relational dialectics theory, individuals desire all three elements mentioned in the options:
A. Certainty in their relationships: People seek stability, predictability, and assurance in their relationships. They desire a sense of security and knowing what to expect from their partners.
B. Novelty in their relationships: Individuals also desire excitement, variety, and new experiences in their relationships. They seek to avoid monotony and routine, and they value spontaneity and fresh interactions.
C. Concealment in their relationships: Baxter and Montgomery also suggest that individuals desire privacy, autonomy, and the ability to keep certain aspects of their lives or relationship hidden from others. They acknowledge that not everything needs to be shared with everyone and that maintaining some level of individuality and personal space is important in relationships.
Therefore, all of the answers (certainty, novelty, concealment) are considered valid desires that people may have in their relationships, according to Baxter and Montgomery's theory.
Learn more about relational dialectics theory:
https://brainly.com/question/13511327
#SPJ1
Recommend two ways which schools could consider helping learners to decrease their level of stress
Explanation:
Here are two ways schools could consider helping learners to decrease their level of stress:
Promote physical activity: Schools can promote physical activity through different means such as sports, exercise classes or simply encouraging students to take a break and walk around. Regular physical activity can help reduce stress by releasing endorphins which are natural mood boosters. Exercise can also help students improve their sleep and reduce symptoms of anxiety and depression. By promoting physical activity, schools can help students establish healthy habits that can benefit them in the long-term.
Implement mindfulness practices: Mindfulness practices such as meditation, deep breathing, and visualization have been shown to help reduce stress and anxiety. Schools can offer mindfulness sessions or incorporate mindfulness practices into the classroom. This can help students learn to manage their stress levels and increase their focus and concentration. Mindfulness practices can be taught in a variety of settings, including physical education classes, health education classes, or as part of a daily routine in homeroom or advisory periods.
By implementing these practices, schools can help students reduce their stress levels, improve their mental health, and create a more positive learning environment.
Answer:
Schools can implement a few strategies to help lower students' stress levels.
Create a Support System: Schools should create a support system where students can go to find assistance with their mental health and wellbeing. This could include having a counsellor on staff that students can speak to, or creating a safe space where students can discuss their worries and difficulties.
Introduce Relaxation Techniques: Schools should also consider introducing relaxation techniques such as mindfulness and yoga into their curriculum. These activities can help students to manage their stress levels in the present moment and develop skills to cope with stressful situations in the future.
Mi escuela secundaria era muy pequeña, nos enseñaban algunas materias como japonés o francés solo se enseñaba español e inglés no teníamos un auditorio. Cuando debíamos juntarnos todos lo hacíamos en la cafetería el director era muy bueno, nos conocía a todos muy bien, nunca estaba en su oficina. Siempre visitaba las clases la biblioteca de la escuela también era una librería hay y podíamos comprar pegamento reglas cuadernos o cualquier cosa que necesitábamos ese dinero servía para pagar los instrumentos y los uniformes de la banda de la escuela.
What did the principal do?
He was always in his office
He visited the classes
He taught band
He was also the librarian
What subjects were NOT taught in verònica’s school
French or computer science
Japanese or geography
Spanish or English
Japanese or French
Answer:
1. He always visited his classes
2. Japanese or French