¿A qué hora_____(despertarse) tú por la mañana?*
Answer:
¿a que hora " despertaste" tú por la mañana?
Answer¿A qué hora te despertastes?
Explanation:
At what time you wake up?
Paula prepara______ la tarea cada noche (preparar)
Answer:
if only I knew what a verb is I know what the question is saying but I have no idea what a verb is
1. No creemos que las herramientas interactivas, o sea "las redes sociales",
(hacer) a la gente más feliz.
2. Según la opinión de algunos, es verdad que estas herramientas (ser) muy
egocéntricas.
3. A pesar de tanto uso de las redes sociales, es importante que (mantener)
nuestras relaciones personales.
4. Algunos temen con estas comunicaciones que la gente (distraerse) fácilmente
con sus mensajes de texto.
5. Según algunos estudios, los que usan las redes sociales tienen relaciones que
(ser) más fuertes.
6. Quiero vivir en un lugar donde la gente (estar) muy involucrada en la
comunidad.
7 8 9...
Answer:
Explanation:
No creemos que las herramientas interactivas, o sea "las redes sociales" hagan a la gente más feliz.Según la opinión de algunos. es verdad que estas herramientas son muy egocéntricas. A pesar de tanto uso de las redes sociales, es importante que mantengamos nuestras relaciones personales.Algunos temen con estas comunicaciones que la gente se distraiga fácilmente con sus mensajes de texto.Según algunos estudios, los que usan las redes sociales tienen relaciones que son más fuertes,Quiero vivir en un lugar donde la gente esté muy involucrada en la comunidad.No hay nada que se pueda decir para convencerme que los usuarios tienen relaciones más fuertes.Mi mamá dice que no puedo tener mi propia cuenta de FB hasta que tenga por lo menos doce años.De hecho, después de usar las redes sociales, típicamente uno está más feliz.Hoy en día, para que tu sepas todo lo que les pasa a tus amigos, tienes que meterte en la red social.Answer: In bold and underlined
1. No creemos que las herramientas interactivas, o sea "las redes sociales" hagan a la gente más feliz.
2. Según la opinión de algunos. es verdad que estas herramientas son muy egocéntricas.
3. A pesar de tanto uso de las redes sociales, es importante que mantengamos nuestras relaciones personales.
4. Algunos temen con estas comunicaciones que la gente se distraiga fácilmente con sus mensajes de texto.
5. Según algunos estudios, los que usan las redes sociales tienen relaciones que son más fuertes,
6. Quiero vivir en un lugar donde la gente esté muy involucrada en la comunidad.
7. No hay nada que se pueda decir para convencerme que los usuarios tienen relaciones más fuertes.
8. Mi mamá dice que no puedo tener mi propia cuenta de FB hasta que tenga por lo menos doce años.
9. De hecho, después de usar las redes sociales, típicamente uno está más feliz.
10. Hoy en día, para que tu sepas todo lo que les pasa a tus amigos, tienes que meterte en la red social.
Translation:1. We don't believe that interactive tools, or "social networks" make people happier.
2. According to the opinion of some. It is true that these tools are very self-centered.
3. Despite so much use of social networks, it is important that we maintain our personal relationships.
4. Some fear with these communications that people will be easily distracted by their text messages.
5. According to some studies, those who use social networks have relationships that are stronger,
6. I want to live in a place where people are very involved in the community.
7. There is nothing that can be said to convince me that users have stronger relationships.
8. My mom says I can't have my own FB account until I'm at least twelve years old.
9. In fact, after using social media, you're typically happier.
10. Nowadays, for you to know everything that happens to your friends, you have to get into the social network.
Explain in Spanish what makes a "turista cortés."
PLEASE HELP!
Answer: Ser un turista educado no se trata solo de recordar sus por favor y gracias. Se trata de asegurarse de que el país que lo acoge sepa lo agradecido que está por estar allí y cuánto respeto tiene por su forma de vida, incluso, y especialmente si es muy diferente a la suya.
Explanation:
Escribe tres oraciones a un amigo. Cuéntale qué hacían tú y tu familia cuando eras niño.
PLEASE HELP!! WILL GIVE BRAINLIEST!
Your mission is to write a rough draft for una descripción informativa about giving directions to your new friend.
Use this guide to help organize and write your rough draft.
The first thing your friend must do to get to the final destination
Hint: You can use tener + que + infinitive to show the first thing he must do to get to the final destination
Where your friend needs to stop
Hint: Maybe you could use an affirmative tú command to show him where to stop.
Your Notes:
The correct roads to take
Hint: He’s new in town! Warn him what road he shouldn’t take and which road he should take. A negative tú command will guide you both.
The exact location of the final destination
Hint: Feel free to use estar + preposition to be specific.
The road signs, traffic signals, and places your friend will see
Hint: Look at your note guides to select vocabulary to show what road signs, traffic signals, and places he will see.
To write a rough draft about giving directions, start by identifying the starting point and final destination.
How to write a rough draft about giving directions?To write a rough draft about giving directions, start by identifying the starting point and final destination. Then, describe the first thing the person needs to do to get to the final destination, as well as any landmarks or roads they should avoid or take. An example is below:
Para darle indicaciones a mi nuevo amigo, primero tiene que salir de mi edificio y caminar hacia la izquierda. Tendrá que cruzar la calle y seguir caminando hasta llegar a la plaza. Una vez que llegue a la plaza, debe tomar la calle que está frente a la iglesia.
Debe evitar la avenida principal, ya que es muy concurrida y el tráfico puede ser complicado. En su lugar, debe tomar la calle que corre paralela a la avenida principal.
El destino final se encuentra en el centro comercial "Las Palmas", que estará a su izquierda después de caminar aproximadamente dos cuadras. El centro comercial está al lado del cine, en la esquina de la avenida principal y la calle principal.
A lo largo del camino, encontrará varios letreros que indican el camino al centro comercial "Las Palmas". También pasará por varios semáforos y una plaza con una fuente en el centro. Cuando llegue al cine, sabrá que ha llegado a su destino final.
Learn more about Spanish language in: https://brainly.com/question/13135602
#SPJ1
Answer:
I got the same answer as the other person
Explanation:
2 - Describir
Listen and select the one of two statements that corresponds to each drawing.
Qué enseñanza pretende transmitir esta historia? “Busca tu fortuna” Jorge Luis
Answer:
El trabajo duro es la mejor recompensa, no importa la humillacion o el maltrato al final tu seras feliz con tu recompensa de no malratar a nadie that what it basicly means
Completa cada pregunta que le vas a hacer a la influenciadora con la forma correcta de los verbos en el presente del indicativo.
1. ¿Cuántas publicaciones __________ (hacer) cada día?
2. ¿Quién __________ (ser) tu influenciador o influenciadora modelo?
3. ¿Cómo __________ (proteger) tu cuenta de usuarios falsos?
Answer:
1.- ¿Cuántas publicaciones haces cada día?
2.- ¿Quién es tu influenciador o influenciadora modelo?
3.- ¿Cómo proteges tu cuenta de usuarios falsos?
Explanation:
Answer:
Cuántas publicaciones haces cada día
Quién es tu influenciador o influenciadora modelo
Cómo proteges tu cuenta de usuarios falsos
Explanation:
I m from puerto rico so i know spanish
It wont always be easy, but always try to do what ' s right!
In a world of worriers, be the warrior!
When nothing goes right, go left.
Read and Choose the correct option to complete the sentence.
Su suegro no era atlético. Su suegro era más _____ que Su Hermano
Su suegro no era atlético. Su suegro era más Atlético que su hermano.
Answer:
Su suegro no era atlético. Su suegro era más débil que su hermano.
Explanation:
I would use an antonym of "athletic" like "weak" but the same adjective (atlético) could also be used.
MissSpanishRefer to the Spanish keyboard translator for help in typing Spanish characters.
Completa la tabla.
ARTICULO NOMBRE ADJETIVO
El papel blanco
pizarras
(green)
La
(chalk)
(white)
El
(book) gris
camisa anaranjada
Answer:
ARTICULO NOMBRE ADJETIVO
El papel blanco
Las pizarras verdes
La tiza blanca
El libro gris
La camisa anaranjada
Explanation:
remember that
• el = singular + male
• la = singular + female
• los = plural + male
• las = plural + female
also, remember that
• in Spanish, you need to add an S at the end of a plural noun (just like in english)
• unlike English, you need to add an S at the end of the adjective when the noun is in plural
• colors "verde" and "gris", you don't need to change their last letter to differentiate male from female
• only those colors that end in O (blanco, negro, amarillo, rojo, colorado, morado) will replace the last letter O by an A when the noun is female
• other colors like violeta, purpura, lila, celeste, azul, rosa, naranja, marron, they don't end in O so they won't change their last letter when the noun is female
el papel blanco (white paper)
las pizarras verdes (greenboards)
la tiza blanca (white chalk)
el libro gris (grey book)
la camisa anaranjada (orange shirt)
- if your teacher wants you to use "anaranjado", "rosado", "azulado", you'll need to replace that last O by an A when the noun is female. But truth be told, we also say "la camisa naranja/rosa/azul", or "el zapato naranja/rosa/azul" -
hope it was helpful!
Select the responses that go best with the sentences below. pls and thanks.
Yo tengo (1) calculadora científica y (2) reglas en la clase de matemáticas.
Miguel, tú tienes (3) libro de Shakespeare (4) bolígrafos para escribir enm el cuaderno.
a. 1. la / 2. unas / 3. el / 4. unos
b. 1. las / 2. una / 3. las / 4. un
c. 1. el / 2. un / 3. los / 4. una
d. 1. los / 2. unos / 3. la / 4. unas
Answer:
i think it is a
Explanation:
Which statement describes how sleet is formed?
A mixture of raindrops and snow stick together and fall as large ice pellets.
Raindrops collect in the clouds and mix with the rain and snow.
Raindrops freeze into ice crystals that continue to grow as they fall down.
Raindrops freeze into small ice pellets and fall in a mixture of rain and snow.
Answer:
raindrops freeze into ice crystals that continue to grow as they fall down.
Explanation:
Sleet is not quite rain and not quite snow. It’s probably easiest to think of sleet as partially melted snowflakes. Usually by the time sleet hits the ground it has completely melted. However, if it falls long and hard enough and is accompanied by a driving wind, it may start building up into an icy, slushy mess similar to melting snow. While falling, sleet looks like a combination of rain and snowflakes.
Sleet starts its journey as snow. However, if the falling snowflakes pass through a layer of warmer air on their way to the ground, they may start to melt. If the air isn’t warm enough to completely defrost the flakes, this partially melted snow falls as sleet. It’s also possible for snow to fall, pass through a layer of warm air, turn to rain, then partially refreeze again if it encounters another layer of colder air before reaching the ground.
Answer:
the answer is B. Raindrops collect in the clouds and mix with the rain and snow.
Explanation:
Please mark me the BRAINLIEST!!!!!
Professor Vega's class is planning a trip to Costa Rica. Rewrite the sentences by changing the direct object nouns into direct object pronouns.
1. Gustavo y Héctor confirman las reservaciones.
2. Yo aprendo los nombres de los monumentos de San José.
3. Alicia escucha a la profesora.
4. Miguel escribe las instrucciones para ir al hotel
5. Esteban busca el pasaje
According to the information, the sentences would look like this: Gustavo y Héctor las confirman, Yo los aprendo, Alicia la escucha, Miguel las escribe, and Esteban lo busca.
How to replace direct objects with direct objects pronouns?To replace a direct object with a direct object pronoun, follow these steps:
Identify the direct object in the sentence. The direct object is the noun or pronoun that receives the action of the verb.Choose the appropriate direct object pronoun according to the grammatical person and the number of the direct object. In Spanish, the direct object pronouns are: me, te, lo/la, nos, os, los/las.Put the direct object pronoun in the correct place in the sentence. In general, the direct object pronoun is placed before the conjugated verb, unless there is an infinitive or a gerund in the sentence. If there is an infinitive or a gerund, the direct object pronoun can be placed before the infinitive or after the gerund.Based on the above information, we can infer that the sentences would look like this:
Gustavo y Héctor las confirman. (reservaciones)Yo los aprendo. (nombres)Alicia la escucha. (profesora)Miguel las escribe. (instrucciones)Esteban lo busca. (pasaje)Learn more about direct object pronouns in: https://brainly.com/question/24847334
#SPJ1
¿De qué color son los pantalones?
Son azul.
Es azules.
Es azul.
Son azules.
Answer:
Son azules
BRAINLIEST!
Explanation:
Masculine Direct Object Pronouns for ser are Es or Son. When an object is plural, you use son and make that object plural. In this case, blue is a color rather, so you make it plural.
En Español:
Masculine Direct Object Los pronombres para ser son Es o Son. Cuando un objeto es plural, se usa son y se hace que ese objeto sea plural. En este caso, el azul es un color más bien, por lo que lo haces plural.
origen y nacionalidadfill in the blanks activity 2 attempts left due february 6th 11:59 pm read the names and origins of the people below. then create sentences indicating the city they are from and which nationality they are. follow the model.
The sentences that indicate the origin of the people are Lucy y Lee Hung son de Pekín. Ellos on chinos and Pierre y Marie Lebrun son de Montreal. Ellos son canadienses.
How to write about the origin of people?To write sentences about the origin of people, the most common structure to follow is:
noun (name or pronoun) + es/son (singular/ plural) + nationality (ingleses, peruanos, japoneses, etc)
For example:
Ella es argentinaEllos son australianosBased on this, the correct sentences are.
Lucy y Lee Hung son de Pekín. Ellos on chinos
Pierre y Marie Lebrun son de Montreal. Ellos son canadienses.
Note; This question is incomplete; here is the missing information:
Lucy y Lee Hung / Pekín, China
Pierre y Marie Lebrun / Montreal, Canadá
Learn more about sentences in https://brainly.com/question/18728726
#SPJ1
Mi hermano mayor y yo muy buenos estudiantes en el colegio.
after yo ir ser or ver and conujugation
Answer:
О somos.
Explanation:
Mi hermano mayor y yo somos muy buenos estudiantes en el colegio.
...
grammar hunches: the present perfect tense
Through research on English grammar, we can define the present perfect as a verb tense used to express past actions that have some relation to the present.
How is the present perfect formed?The structure of this tense is formed as follows:
Subject + has/have + past participleTherefore, some ways that the present perfect can be used is to express actions that occurred in the past and are still occurring in the present, or whose actions of the verb in the past are not clearly defined and also past actions completed in a present moment.
Find out more about present perfect tense at:
https://brainly.com/question/28277338
#SPJ1
Help please! Thank you.
The missing letters (vowels and consonants) to complete these words are the following: o, s, ch, u, i, o, ie, ue.
How to complete the words?Identify if the word is missing a consonant or vowel. For example, if there are two consonants it is likely a vowel is missing.Try different consonants or vowels to find a logical or correct word.Make sure to look for the word in the dictionary to check the word exists.Based on this, the complete words in this care are:
Voto = VoteDisco = DiskHecho = FactFruto = FruitEscrito = TextAborto = AbortionCubierto = CoveredVuelto = To come backLearn more about words in https://brainly.com/question/28611
#SPJ1
please give me an example to go off of
Answer:
Mi primera clase es español
No me gusta la clase de iñgles 9
la clase de ingles empieza a la 2:00
la clase de español termian a las 10:25
Yo tengo una cumputadora y un lápiz en la mochilla
you have to do the last question.
Explanation:
the snow in spanish.
Answer:
Nieve
Explanation:
Answer:nieve
Explanation:
It just is :)
Sí, mamá, mis compañeros y yo estamos ______________ para el examen de biología.
Answer:
estudiando
Explanation:
Sí, mamá, mis compañeros y yo estamos estudiando para el examen de biología.
Choose the best answer.
¿Qué tipo de pasatiempos tiene Ignacio?
Ignacio tener el pasatiempo de ir al cine.
Ignacio tenió el pasatiempo de ir al cine.
Ignacio tiene el pasatiempo de ir al cine.
Ignacio tenías el pasatiempo de ir al cine.
Answer:
>. Ignacio tiene el pasatiempo de ir al cine.
...
Explanation:
Ella_____ español. : hablas habla hablo hablan
Answer:
Habla
Explanation:
ella habla español
Please help with correcting :)
the question states: Answer the following in complete sentences in Spanish. Use a long form of the possessive adjective in your response.
i guess i was not using the long form of the possessive adjective in my responses, please reword my answer to contain the lon form of the possessive adjective :) thanks!
this is an example: Example: ¿Tienes tus zapatos? Sí, tengo los zapatos míos.
here are the questions with my answers:
¿Haces tu tarea?
Sí, hago mi tarea.
¿Llamas tu madre?
No llamo a mi madre.
all of the answers are incorrect please help me :)))
Sí, hago mi tarea: Sí, hago la tarea mi.
¿Llamas tu madre?No llamo a mi madre: No, no llamo a la madre mía
Adjetivo largo:.Afirmativa
Si, verbo (conjugado) + complemento + posesivo
Negativo
No, no + verbo (conjugado) + complemento + posesivo
MissSpanish(GIVING 100 POINTS TO ANYONE WHO ANWSERS) Questions are in the image
dónde luisita y maria hoy
Answer: where luisita and maria today!?
Explanation:
Assignment: 03.09 Oral Evaluation
Details For this presentation, you will record an audio or a video speaking in complete sentences in Spanish. Your audio or video should include the grammar and vocabulary from the lessons.
Using complete sentences in Spanish, in the present tense, talk about your house and how you prepare your house for a party. If you use a video, you can use images for support, but images are optional. Use the following steps to complete your description:
Know the requirements for your presentation.
Describe one room in your house in which you will host the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The living room in my house has a lamp and a rug.)
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I sweep.)
Describe another room in your house in which you will do the preparations for the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The kitchen in my house has a table and a stove.)
*Note: The sample sentences in parentheses are just a guide to help you form your sentences. You must come up with your own original answers keeping academic integrity intact.
Answer:
u cheating bro and flvs can check :)
Explanation:
To carry out the requested exercise, a brief description of the house prepared for a party must be made, using the Present Tense in Spanish.
How to make the Requested Description?To write the requested description in Spanish, you must start by describing a room, such as "la sala" and two objects found there, such as "lámpara" and "sofá."
Next, you should write a sentence about what you do there to get it ready for the party, such as "organizar."
Finally, you should mention another room in the house, such as "la cocina," and mention items you have there, such as "la nevera" or "el horno microondas."
More information about Spanish: https://brainly.com/question/4533541
#SPJ2
¿Qué importancia tienen las creencias personales para la cultura hispanohablante?
Answer:
El idioma es una parte muy importante de la cultura hispana. ... Ser hispano tiene que ver con la tradición, los valores y la herencia. Hispano es la base con la que las personas pueden asociarse y les ayuda a definir sus raíces para descubrir quiénes son y en quiénes pueden llegar a ser.
Explanation:
C. Conversación
Usted y su amigo tienen problemas en entenderse opens in a dialog , y cada vez usted tiene que repetirle la información. Conteste las preguntas según la información dada opens in a dialog .
modelo:
A Marta se le olvidaron los boletos en casa.
¿Qué se le olvidó a Marta? → Se le olvidaron los boletos.
¿Se le olvidó la cartera? → No, se le olvidaron los boletos.
¿A quién se le olvidaron los boletos? → Se le olvidaron a Marta.
A Pablo se le quedó el libro en casa.
¿Dónde se le quedó el libro?
¿Se le quedaron los papeles en casa?
¿Se te quedó a ti el libro en casa?
Se me olvidaron los papeles en la biblioteca.
¿Qué se te olvidó?
¿Dónde se te olvidaron?
¿Se te olvidó la tarjeta en la biblioteca?
A Carla se le perdió ayer el paraguas opens in a dialog en el cine.
¿Qué se le perdió?
¿Cuándo se le perdió?
¿Dónde se le perdió?
¿A quién se le perdió el paraguas?
In a complete sentence we can find the subject and the predicate. The predicate has the verb and the object. 1)a-en casa, b- no, el libro, c- no, a Pablo. 2)a- los papeles, b- en la biblioteca, c- no, los papeles. 3)a- el paraguas, b- ayer, c- en el cine, d- a Carla.
What are subjects, verbs, and objects in a sentence?The subject is the person or the thing we are referring to or talking about in the sentence.The object is the action done by the subject or that suffers the consequences of an action donde by the subject.The objects can be defined as a direct complement because it complements the verb in the sentence.
Hence, the verb and the object are the predicate in the sentence.
For instance,
The cat chaces the mouse
- Cat is the subject → we are talking about the cat
- Chaces is the verb → the action done by the cat
- The mouse is the object → it suffers the consequence of the cat's action
Now let us analyze the provided sentences,
1)
A Pablo se le quedó el libro en casa.
Pablo is the Subject → We are talking about Pabloquedó → VerbEl libro is the object → Suffers the consequences of being left in the housea) ¿Dónde se le quedó el libro?
en casa
b) ¿Se le quedaron los papeles en casa?
no, se le quedó el libro en la casa ⇒ the object
c) ¿Se te quedó a ti el libro en casa?
no, se le quedó a Pablo ⇒ the subject
2)
Se me olvidaron los papeles en la biblioteca.
I am the Subject → We are talking about meolvidaron → Verblos papeles is the object → Suffers the consequences of being forgottena) ¿Qué se te olvidó?
Se me olvidaron los papeles → the object
b) ¿Dónde se te olvidaron?
Se me olvidaron en la biblioteca
c) ¿Se te olvidó la tarjeta en la biblioteca?
no, se me olvidaron los papeles → the object
3)
A Carla se le perdió ayer el paraguas en el cine.
Carla is the subjectPerdió is the verbEl paraguas is the objecta) ¿Qué se le perdió?
Se le perdió el paraguas → the object
b) ¿Cuándo se le perdió?
Se le perdió ayer
c) ¿Dónde se le perdió?
Se le perdió en el cine
d) ¿A quién se le perdió el paraguas?
Se le perdió a Carla → the subject
You can learn more about subjects, verbs, and objects in a sentence at
https://brainly.com/question/21505167
https://brainly.com/question/861625
https://brainly.com/question/860166
#SPJ1